AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Syns dere det er nødvendig eller er det bare tull? Jeg syns det er greit, noen av punktene er kanskje litt for strenge, men jeg syns det er greit at bilen blir sjekket annen hvert år. Det er nok av folk som kjører med dårlige dekk, ødelagt fjæring, nedslitte bremser osv. Greit å få luket de ut av trafikken. Anonymkode: 04419...c0e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Jeg synes det er betryggende. Nå finnes det selvsagt både verksteder som jukser og bileiere som kjører uten både EU-kontroll, registrering og førerkort, men ordningen luker likevel ut en stor andel av de verste rullende dødsfellene. Anonymkode: 11afb...67a 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Motorsykler er jo unntatt PKK. Jeg syns det burde vært tilsvarende for MC. En sjekk annen hvert år eller noe sånt. For de fleste av oss er det totalt unødvendig siden vi vet å ta vare på syklene våre og vet risikoen ved å kjøre med noe som ikke er i god stand, men noen må absolutt være idioter. Anonymkode: 04419...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Syns dere det er nødvendig eller er det bare tull? Jeg syns det er greit, noen av punktene er kanskje litt for strenge, men jeg syns det er greit at bilen blir sjekket annen hvert år. Det er nok av folk som kjører med dårlige dekk, ødelagt fjæring, nedslitte bremser osv. Greit å få luket de ut av trafikken. Anonymkode: 04419...c0e Strengt er det da virkelig ikke, når selv -99 modellen min sklir igjennom uten en eneste anmerkning. Anonymkode: d55c4...f0c 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Når man ikke får godkjent bilen pga skiltlys da er det hull i hodet. Har ingenting med sikkerhet å gjøre. Men er det pga bremsene så har det noe for seg. Anonymkode: 6ee38...578 3 1
tdm900 Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når man ikke får godkjent bilen pga skiltlys da er det hull i hodet. Har ingenting med sikkerhet å gjøre. Men er det pga bremsene så har det noe for seg. Anonymkode: 6ee38...578 Tull! Bilens lys skal være i orden, og det gjelder også skiltlysene! 1
Ost Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når man ikke får godkjent bilen pga skiltlys da er det hull i hodet. Har ingenting med sikkerhet å gjøre. Men er det pga bremsene så har det noe for seg. Anonymkode: 6ee38...578 Hvis man er så idiot at man leverer bilen til PKK med lys som ikke fungerer så er jeg helt enig - hull i hodet. 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når man ikke får godkjent bilen pga skiltlys da er det hull i hodet. Har ingenting med sikkerhet å gjøre. Men er det pga bremsene så har det noe for seg. Anonymkode: 6ee38...578 Hvem er det som kjører rundt uten skiltlys? Dette er jo en standard del av service som jeg regner med at bilen din er på en gang i året. Slabbedasker som ikke tar vare på bilene sine fortjener selvsagt stryk på PKK. Anonymkode: d55c4...f0c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Veldig bra med PKK. Jeg har vært både i Texas og i fattige land i Asia og Afrika. Det at jeg kan stole på at biler her på berget har minimum lys og bremser som virker noenlunde, er veldig, veldig betryggende. Man tenker ikke over det før man møter det motsatt. Anonymkode: 18259...03c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 Ost skrev (1 time siden): Hvis man er så idiot at man leverer bilen til PKK med lys som ikke fungerer så er jeg helt enig - hull i hodet. Enig! Jeg går alltid over bilen og sjekker alt jeg kan sjekke selv før jeg leverer den. Min 1992-modell sklir gjennom kontrollen hver gang. Anonymkode: 6e0aa...d03
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 tdm900 skrev (1 time siden): Tull! Bilens lys skal være i orden, og det gjelder også skiltlysene! Tullete. Hvilken sikkerhetsfunksjon har et lys som kun skal lyse opp registreringsnummer? Før eu-kontrollen kom på slutten av 90-tallet var det ingen som brydde seg om slikt. Hysteri Anonymkode: 6ee38...578 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #12 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tullete. Hvilken sikkerhetsfunksjon har et lys som kun skal lyse opp registreringsnummer? Før eu-kontrollen kom på slutten av 90-tallet var det ingen som brydde seg om slikt. Hysteri Anonymkode: 6ee38...578 Og før i tiden var det verken servostyring, abs-bremser eller airbag. Shit, det var ikke sikkerhetsbelter engang! Nå er bilene fulle av fordyrende sikkerhetsfunksjoner man sannsynligvis aldri får bruk for. Hysteri! Anonymkode: d55c4...f0c 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #13 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og før i tiden var det verken servostyring, abs-bremser eller airbag. Shit, det var ikke sikkerhetsbelter engang! Nå er bilene fulle av fordyrende sikkerhetsfunksjoner man sannsynligvis aldri får bruk for. Hysteri! Anonymkode: d55c4...f0c Enig. I dag burde man få en kontrakt fra myndighetene når blir født, at det er farlig å leve. Anonymkode: 6ee38...578
Druid Skrevet 29. april 2022 #14 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem er det som kjører rundt uten skiltlys? Dette er jo en standard del av service som jeg regner med at bilen din er på en gang i året. Slabbedasker som ikke tar vare på bilene sine fortjener selvsagt stryk på PKK. Anonymkode: d55c4...f0c Dette er faktisk et annet problem : service er mindre og mindre omfattende, og jeg har flere ganger fått bilen ut av service uten at man har sett sånne ting, fordi det ikke er en del av serviceoppgavene. I overgangen til El-bil virker det også som at service er mindre strukturert : jeg har vært i samtaler med bilprodusenter som ikke anser det naturlig med systematisk service. Jeg kunne tenkt meg en integrasjon mellom selskapene Serviceprogram og PKK, altså at ting som ble sjekket i service, førte til at PKK ble godkjent, og at man derfor fikk bedre serviceprogram, og at EU kontrollen sånn som i dag, kun var kvalitetskontroll for de som gjør vedlikehold selv. 1
Gjest ABM Skrevet 29. april 2022 #15 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og før i tiden var det verken servostyring, abs-bremser eller airbag. Shit, det var ikke sikkerhetsbelter engang! Nå er bilene fulle av fordyrende sikkerhetsfunksjoner man sannsynligvis aldri får bruk for. Hysteri! Anonymkode: d55c4...f0c De "fordyrende sikkerhetsfunksjonene" forhindrer ulykker og begrenser skadeomfanget i ulykker hver dag...Med dagens trafikkmengde hadde det vært galskap om alle skulle kjørt Saaber og Volvo Amazon fra 60- tallet...
Gjest ABM Skrevet 29. april 2022 #16 Skrevet 29. april 2022 Druid skrev (2 minutter siden): Dette er faktisk et annet problem : service er mindre og mindre omfattende, og jeg har flere ganger fått bilen ut av service uten at man har sett sånne ting, fordi det ikke er en del av serviceoppgavene. I overgangen til El-bil virker det også som at service er mindre strukturert : jeg har vært i samtaler med bilprodusenter som ikke anser det naturlig med systematisk service. Jeg kunne tenkt meg en integrasjon mellom selskapene Serviceprogram og PKK, altså at ting som ble sjekket i service, førte til at PKK ble godkjent, og at man derfor fikk bedre serviceprogram, og at EU kontrollen sånn som i dag, kun var kvalitetskontroll for de som gjør vedlikehold selv. Å gi bilbransjen enda mer makt over kundene er feil vei å gå etter min mening..Særlig siden vi er på vei mot biler uten reelt servicebehov.. EU kontrollen er tilstrekkelig "service" for en ELbil der det eneste som skiftes før bilen er 10-12 år gammel er et papirfilter for kupeluften...Når elektromagnetiske bremser kommer er service historie ...sammen med bilverkstedene vil jeg tro..
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #17 Skrevet 29. april 2022 ABM skrev (5 minutter siden): De "fordyrende sikkerhetsfunksjonene" forhindrer ulykker og begrenser skadeomfanget i ulykker hver dag...Med dagens trafikkmengde hadde det vært galskap om alle skulle kjørt Saaber og Volvo Amazon fra 60- tallet... Det var ironi... Anonymkode: d55c4...f0c 2
Gjest ABM Skrevet 29. april 2022 #18 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var ironi... Anonymkode: d55c4...f0c Shiit!! 🙈😂...You got me there....er jo umulig å vite her inne vettu ..
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #19 Skrevet 29. april 2022 Jeg syns det er bra at bilene kontrolleres ja, siden det er så mange idioter på veiene. Hadde sikkert vært enda flere uten denne kontrollen. Men liker ikke at det er EU - kontroll. Burde vært norsk kontroll, med et annet navn, og ikke hatt noe Å gjøre med eu eller eu reglene i det helE tatt. Anonymkode: 9d047...549
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #20 Skrevet 29. april 2022 ABM skrev (1 time siden): Å gi bilbransjen enda mer makt over kundene er feil vei å gå etter min mening..Særlig siden vi er på vei mot biler uten reelt servicebehov.. EU kontrollen er tilstrekkelig "service" for en ELbil der det eneste som skiftes før bilen er 10-12 år gammel er et papirfilter for kupeluften...Når elektromagnetiske bremser kommer er service historie ...sammen med bilverkstedene vil jeg tro.. Det finnes fortsatt slitedeler på en elbil, på nøyaktig lik linje som alle andre. Man er utrolig kunnskapsløs når man presterer å si noe slik som du gjør! Anonymkode: c1534...f27 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå