Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt et trøblete kjæresteforhold i ett år. Han har mange gode sider, men det er én ting jeg sliter med: han legger ut om alle problemene i forholdet vårt til vennene sine. Han spiller fotball med en gjeng, hvor de gjerne går ut og spiser etter trening. Her kan han finne på å legge ut om hvor "gal" og "idiot" jeg kan være. Jeg synes det er ekstremt flaut at han legger ut i det vide og det breie, også når det kommer til sex og den slags.

Denne uken skulle vi reise på hytten med et annet vennepar. Jeg kom noen timer etter de andre, og på den tiden hadde han fortalt i detalj om ting vi sliter med i forholdet. Jeg kan være litt surrete hvis jeg går i kjøleskapet for å hente drikke til meg selv, og glemmer å spørre om andre skal ha noe. Da hadde han på forhånd sagt til det andre paret at jeg er SÅ egoistisk og gir aldri av meg selv. Alle tre hadde sittet og ventet på at jeg skulle feile (glemme å spørre om noen skulle ha noe fra kjøleskapet). 

Da jeg fant ut at de hadde ledd av meg bak min rygg og gjort underholdning av "distré-heten" min, ble jeg veldig lei meg og forbanna for at han hadde fortalt i detalj alt vi sliter med i forholdet.

Er dette grei oppførsel? Skal jeg bare bøye hodet og la det gå? Jeg håper noen støtter meg og sier at jeg bør dumpe han, men det kan jo være jeg som er hårsår også...

Vi har mange andre problemer, som at han er lett antennelig for småting, har vært utro før, kan svare veldig frekt osv.

Anonymkode: 03f77...19b

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og du er sammen med denne fyren fordi? 🙄

Anonymkode: 22c00...268

• Liker 44
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og du er sammen med denne fyren fordi? 🙄

Anonymkode: 22c00...268

Er usikker...

Veier for og imot her nå. Derfor jeg ønsker litt input fra andre.

Jeg sa til han at han skulle slutte å legge ut om forholdet vårt til fotball-karene, men så var han sint på meg og la heller ut til venneparet vårt i stedet for...

Hilsen TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om de såkalte gode sidene hans veier opp for de dårlige!

Anonymkode: 63d8f...ad6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Slik oppførsel blir ikke bedre, og du kan ikke håpe på en endring. Jada, han har sikkert gode sider, men hva hjelper det når han innerst inne er et rasshøl?

Anonymkode: 40e13...62e

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lurer på om de såkalte gode sidene hans veier opp for de dårlige!

Anonymkode: 63d8f...ad6

Er det jeg prøver å finne ut😔

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg aldri akseptert. Er ikke sikker på jeg ville beholde disse "vennene" heller. Dump. 

Anonymkode: 18b2f...763

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde ikke jeg kunne levd med.

Kan bare forestille meg hvor ydmykende dette må være for deg!

I tillegg gir han jo vennene deres et helt skeivt bilde av deres forhold fordi de kun får høre om hvor fæl/teit/idiot du er, men ikke din side.

Han nedgraderer deg rett og slett til en idiot for vennene deres/sine.

Skjønner faktisk ikke at han vil at andre skal tenke at han er sammen med en idiot. Men kan hende han føler seg som en idiot selv og tenker underbevisst at det er bedre å få fokuset over på dine dårlige sider så de ikke ser hans.

Hadde definitivt gjort det slutt

Anonymkode: 6084b...6bb

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en eks som gjorde det samme. I ettertid tenker jeg at jeg burde forstått det før vi ble sammen. Vi var nemlig i samme vennegjeng i noen år før vi ble et par, og da var han i et forhold med ei annen dame.

Ingen i vennegjengen likte henne noe særlig. Hun var snill, men ganske stille hver gang hun var sammen med oss. Mens han var liksom alfaen i gjengen, karismatisk, alltid senter for oppmerksomheten og kjekk utseendemessig. Han hadde en tendens til å klage mye på hvor kjedelig hun var, at hun var klengete osv. Han kunne lett dra interne vitser som alle bortsett fra hun forsto, for deretter le av at hun var "så treig". Han kunne feks si "vi må dra nå, fordi HUN vil hjem/er trøtt/sur/sulten". Der og da så jeg på henne som en festbrems, litt sur og innesluttet. Men nå forstår jeg jo at hun ble usikker og lei seg av oppførselen hans. Hun hadde ikke sjanse til å forsvare seg.

Han var veldig oppmerksom, positiv og morsom rundt venner. Og det var den siden av han jeg ble forelsket i. Det var vanskelig for meg å se at det var HAN og ikke henne det var noe galt med. Etter å ha vært i et forhold med han i 2,5 år, var det jeg som ble den kjipe, sure eksen. Bare at det ble 10 ganger verre for meg. 

I et kjæresteforhold skal man kunne stole på partneren sin og være et team. TS - du fortjener bedre. Det høres ut som du er sammen med en som har et stort markeringsbehov og bruker deg for å hevde seg selv. Det er ikke riktig og på sikt kan det være skadelig. Kom deg ut av det og finn noen som behandler deg med respekten du fortjener.

Anonymkode: 94a3a...87c

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har hatt et trøblete kjæresteforhold i ett år. Han har mange gode sider, men det er én ting jeg sliter med: han legger ut om alle problemene i forholdet vårt til vennene sine. Han spiller fotball med en gjeng, hvor de gjerne går ut og spiser etter trening. Her kan han finne på å legge ut om hvor "gal" og "idiot" jeg kan være. Jeg synes det er ekstremt flaut at han legger ut i det vide og det breie, også når det kommer til sex og den slags.

Denne uken skulle vi reise på hytten med et annet vennepar. Jeg kom noen timer etter de andre, og på den tiden hadde han fortalt i detalj om ting vi sliter med i forholdet. Jeg kan være litt surrete hvis jeg går i kjøleskapet for å hente drikke til meg selv, og glemmer å spørre om andre skal ha noe. Da hadde han på forhånd sagt til det andre paret at jeg er SÅ egoistisk og gir aldri av meg selv. Alle tre hadde sittet og ventet på at jeg skulle feile (glemme å spørre om noen skulle ha noe fra kjøleskapet). 

Da jeg fant ut at de hadde ledd av meg bak min rygg og gjort underholdning av "distré-heten" min, ble jeg veldig lei meg og forbanna for at han hadde fortalt i detalj alt vi sliter med i forholdet.

Er dette grei oppførsel? Skal jeg bare bøye hodet og la det gå? Jeg håper noen støtter meg og sier at jeg bør dumpe han, men det kan jo være jeg som er hårsår også...

Vi har mange andre problemer, som at han er lett antennelig for småting, har vært utro før, kan svare veldig frekt osv.

Hva skal man med uvenner når man har en sånn kjæreste?

Ellers kan det føre med seg mye vondt senere. En sånn fyr ødela hele mitt rykte i hjembyen og jeg endte med å flytte. Da hadde jo han fortalt mine verste sider i 2.5 år av forholdet. Det ble ikke noe bedre etter brudd, så nå er det faktisk folk som gjemmer seg for å slippe å si hei i butikken. Han har også en kamerat som faktisk mener at jeg er syk i hodet og mer enn gjerne forteller det til alle. 

Anonymkode: 2c430...906

• Liker 10
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en hersketeknikk for og påpeke alle dine feil for og fremheve seg selv. Det er mye røde flagg når den ene oppfører seg sånn. Tenk etter, har din selvtillit sunket i dette forholdet? Det ender bare med du selvransaker deg selv hver gang du skal gjøre noe og være redd for og gjøre feil. Noe som igjen gjør at du glemmer enda mer. Når han til tillegg forteller venner om dette så sier dette jo litt om vedkommende. Mange er manipulerende uten at omgivelsene får det med seg. 

Tenk etter, er det sånn du vil ha det videre eller har du det faktisk bedre alene uten stadig kritikk? Det er kun du som kan ta avgjørelsen for din framtid. 

Anonymkode: 98ef2...bc3

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du skriver først at det er EN ting du sliter med, men det er jo mange andre enn det at han er dum i kjeften... Utroskap, hissig, frekk...Hvilke gode sider har han? DU har ikke nevnt en eneste....

Anonymkode: df177...26b

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han der er det bare å kvitte seg med.

Nå er jeg ikke i mot å kunne lufte problemene sine overfor venner for å få innspill til løsning, men fokuset hans er jo på å ydmyke deg og sette deg i ett så dårlig lys som mulig.

Det jeg hadde gjort her, er å være sammen med han til en slik tur skjedde igjen. I mens hadde jeg planlagt exiten. Når han da hadde åpna kjeften og gjort det igjen, så hadde jeg sagt høyt og tydelig: Nå er det nok! Dette forholdet er over. Hade.

Tatt bilen og forlatt de der og da. Hadde ikke sagt ett ord mer der. Hadde kun snakka med han igjen for evt praktiske ting som må ordner pga bruddet, det være seg ting som skal hjem igjen, nøkkel osv

Anonymkode: 5f332...5a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel, nå går jo alle damene her inne rett i forsvar av deg og dømmer fyren rett i dass, men denne historien gir meg også litt følelsen av at kanskje ikke alt er helt slik du beskriver. Her er det nok rom for tolkning, og din oppfatning av ting trenger nødvendigvis ikke henge på greip med realiteten. 

Anonymkode: 93277...98f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vel, nå går jo alle damene her inne rett i forsvar av deg og dømmer fyren rett i dass, men denne historien gir meg også litt følelsen av at kanskje ikke alt er helt slik du beskriver. Her er det nok rom for tolkning, og din oppfatning av ting trenger nødvendigvis ikke henge på greip med realiteten. 

Anonymkode: 93277...98f

Det kan man jo si til hver eneste tråd her da.

Anonymkode: 2c430...906

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For en drittsekk!! Og det du sier om at dere fikk dårlig inntrykk av eksen hans, og så er det pga drittslengingen hans!!

Vil du ikke ha en snill kjæreste? Du tenker gjerne å stifte familie en gang. Dette er ikke et godt forbilde for barna dine.

Han her er ikke bra nok som venn en gang. Trolig vil du oppleve drittslenging når du dumper han også, men det gjør du jo allerede. Dessuten så vet faktisk folk hvordan han er. Det er bare det at ingen tør å si fra, for da vet de at det er de som blir snakket dritt om når de går ut av rommet. Men de vet hvorfor du går fra han, men de sier det ikke høyt. For da vil han slenge dritt om dem også.

Anonymkode: 18e72...ddd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt å spørre andre om de vil ha noe fra kjøleskapet når man henter seg noe selv? I så fall er jeg egoistisk og hensynsløs også. 

Anonymkode: 88c3d...656

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pleier han å spørre deg om du vil ha noe fra kjøleskapet hver gang han henter seg noe derfra?

(dumpe han skal du uansett. Var bare nysgjerrig)

Anonymkode: 18e72...ddd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er usikker...

Veier for og imot her nå. Derfor jeg ønsker litt input fra andre.

Jeg sa til han at han skulle slutte å legge ut om forholdet vårt til fotball-karene, men så var han sint på meg og la heller ut til venneparet vårt i stedet for...

Hilsen TS

Veie for og imot? Du er sammen med en KØDD, er vel ikke så mye å veie opp mot da eller? Behandler deg så stygt og i tillegg har bedratt deg tidligere?  Hvorfor gidder du å være en dørmatte som lar deg tråkke på hele tiden? Skjønner det bare ikke. Stå opp for deg selv og skaff deg en dose selvrespekt, du fortjener bedre! 

• Liker 5
Skrevet

Vil du ikke heller være sammen med en mann som synes du er helt fantastisk og som forteller alle andre det også?

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...