Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Lola-Montez skrev (14 timer siden):

Hei, jeg lurer på hva som et beste alternativet for å få Nikotin under Graviditeten? 

Holder det at jeg skifter til Marlboro light eller bør jeg bytte til snus? Eller er det beste Nicorette produkter?

Hva gjor dere? 

Snus. 

Anonymkode: f0ffa...d77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Lola-Montez skrev (2 timer siden):

Hvorfor tror alle at jeg er et troll? Barn har jo vært født i mange tusen år, før drakk jo folk under svangerskapet med, ble jo folk av de ungene med. Tror ikke alt hysteriet rundt Svangerskap stemmer, ungen har ikke vondt av at mor lever normalt akkurat og for meg er det normalt å ta meg en kaffikopp og en røyk om morgenen. Lurer på å prøve nikotintyggis under svangerskapet men vet ikke om det er vits om jeg like gjerne kan fortsette å røyke. 

De folkene som overlevde svangerskap og fødsel ble det kanskje noe av. Hvis de overlevde barndommen... og de fleste ble uansett ikke gamle etter dagens standard, så de trengte ikke kroppen sin like lenge som det er forespeilet at våre barn i dag gjør. 

I sigaretter er det ikke bare nikotin man får i seg, men en haug med andre giftstoffer. 

Hvis duber bekymret for vektøkning kan du drøfte dette med jordmor eller lege.

Hva sier jordmor/lege om at du røyker/snuser?

Anonymkode: 64954...c99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lola-Montez skrev (14 timer siden):

Nei men man BØR ikke drikke kaffe heller, men at man ikke bør betyr ikke at man ikke kan, tror ikke snus er spesielt skadelig for babyen, snusen er jo i munnen og babyen i magen. 

Spøker du nå? All nikotin går inn i kroppen, idiot!! Jeg håper ungen din får uendelige skader pga din uvitenhet og egoisme. Les deg litt om på nikotin ALL FOR FOR NIKOTIN under svangerskap du…. Eller få deg en ny hjerne.

Anonymkode: 0b69d...4cd

Gjest hellokitty
Skrevet (endret)

Gjør verden en tjeneste og ikke viderefør dumheten og genene dine. Ta abort og steriliser deg så du ikke får noen avkom.

Endret av hellokitty
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spøker du nå? All nikotin går inn i kroppen, idiot!! Jeg håper ungen din får uendelige skader pga din uvitenhet og egoisme. Les deg litt om på nikotin ALL FOR FOR NIKOTIN under svangerskap du…. Eller få deg en ny hjerne.

Du ønsker ikke barnet noe vondt! Det er ts som er problemet, ikke et uskyldig barn. SKJERP DEG!!

dessuten er ts et troll. Det Marlboro light skitet har vært et trolletema i en årrekke. 

Anonymkode: 70de8...070

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du ønsker ikke barnet noe vondt! Det er ts som er problemet, ikke et uskyldig barn. SKJERP DEG!!

dessuten er ts et troll. Det Marlboro light skitet har vært et trolletema i en årrekke. 

Anonymkode: 70de8...070

Får ungen problemer er det TS som må leve med dårlig samvittighet resten av livet. Null sympati og empati fra meg. TS skader sitt eget barn. Ved at ungen blir skadet er det TS som må ta konsekvensene.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De folkene som overlevde svangerskap og fødsel ble det kanskje noe av. Hvis de overlevde barndommen... og de fleste ble uansett ikke gamle etter dagens standard, så de trengte ikke kroppen sin like lenge som det er forespeilet at våre barn i dag gjør. 

I sigaretter er det ikke bare nikotin man får i seg, men en haug med andre giftstoffer. 

Hvis duber bekymret for vektøkning kan du drøfte dette med jordmor eller lege.

Hva sier jordmor/lege om at du røyker/snuser?

Anonymkode: 64954...c99

Så du mener det er bedre å snuse? Kan lege eller Jordmor hjelpe meg å unngå vektøkning under graviditeten? Må spørre om dette på neste kontroll. Men det mest effektive er nok å ikke stumpe røyken 😊

Mange som nok hadde foreldre som røykte som alikevel blir hundre år no så tror nok alder har med me forsking og medisiner enn med røyk. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

No var du bare slem, er ikke noe galt med dem som er gamle nå selv om foreldrene røykte under svangerskapet. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Får ungen problemer er det TS som må leve med dårlig samvittighet resten av livet. Null sympati og empati fra meg. TS skader sitt eget barn. Ved at ungen blir skadet er det TS som må ta konsekvensene.

Sant? Mitt liv mitt valg. Tror neppe jeg kommer til å få et barn med skader selv om jeg tar meg en røyk. 

AnonymBruker
Skrevet
Lola-Montez skrev (4 timer siden):

Hvorfor tror alle at jeg er et troll? Barn har jo vært født i mange tusen år, før drakk jo folk under svangerskapet med, ble jo folk av de ungene med. Tror ikke alt hysteriet rundt Svangerskap stemmer, ungen har ikke vondt av at mor lever normalt akkurat og for meg er det normalt å ta meg en kaffikopp og en røyk om morgenen. Lurer på å prøve nikotintyggis under svangerskapet men vet ikke om det er vits om jeg like gjerne kan fortsette å røyke. 

Ungen blir født som nicotinavhengig og må avruses, den kommer til å skrike mye pga abstinenser, lykke til

Anonymkode: 22c08...9c4

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ungen blir født som nicotinavhengig og må avruses, den kommer til å skrike mye pga abstinenser, lykke til

Anonymkode: 22c08

Barn skriker vel uansett så om det er av nikotinabstinenser eller av andre grunner er vel det samme, kan vel diskuteres hva som er grunnen til at en baby skriker men tviler på at alle babyene som skriker har Nikotin abstinenser. 

Skrevet
Lola-Montez skrev (16 timer siden):

Det er ikke alltid mor og barn har samme blodtype, 

Så barnet vil vel ikke få av mitt blod, det har jo sitt eget? Er redd for at visst jeg slutter så kommer jeg til å legge på meg mer under Graviditeten, prøver å unngå fristelser og røyk hjelper med å dempe matlysten. 

Du kan snuse nikotinfri snus (Onico). 

AnonymBruker
Skrevet
Lola-Montez skrev (2 minutter siden):

Barn skriker vel uansett så om det er av nikotinabstinenser eller av andre grunner er vel det samme, kan vel diskuteres hva som er grunnen til at en baby skriker men tviler på at alle babyene som skriker har Nikotin abstinenser. 

Ungen har det jo vondt da, syke kjerring! Kjenner ei tilbakestående, ei som deg, som røyka med baby i magen og jo det skjedde.

Anonymkode: 22c08...9c4

Skrevet
Lola-Montez skrev (3 minutter siden):

Babyer som ER nikotinavhengig ved fødsel, har selvfølgelig et ubehag og skriker ekstra mye. Jeg klarer ikke å tro ett eneste sekund på dette, veldig mange trolle-tråder for tiden. Stakkars dere ungdom som kjeder dere SÅ fælt. 

AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (33 minutter siden):

Babyer som ER nikotinavhengig ved fødsel, har selvfølgelig et ubehag og skriker ekstra mye. Jeg klarer ikke å tro ett eneste sekund på dette, veldig mange trolle-tråder for tiden. Stakkars dere ungdom som kjeder dere SÅ fælt. 

Det er ikke sikkert det er tull. Du ser jo på måten hun skriver at det er en enkel sjel. 

Anonymkode: 43d93...ff4

AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig dette et en tulletråd! Er jo allmennkunnskap at nikotinbruk under svangerskapet påvirker barnet negativt. Lav fødselsvekt, nikotinavhengig, eksem, astma og allergi ++ 

Røyker/snuser en dame og hun blir gravid er det hennes ansvar å leve noen uker med abstinenser etter røykeslutt. Du har tross alt ansvar for ett annet liv. Jeg er selv gravid nå og røykte før jeg visste om det. Sluttet på dagen. Røykte rundt 15 -20 sig om dagen men det var en selvfølge å slutte umiddelbart idet jeg fant ut av det. 

https://www.helsenorge.no/gravid/royking-snus-og-graviditet/

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/svangerskap-og-snus/

https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/roykeavvenning/bruk-av-legemidler-til-roykeslutt/gravide-og-ammende-legemidler-til-roykeavvenning

Anonymkode: 655d8...398

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mer nikotin i snus enn i røyk så begriper ikke hvordan du mener dette skal være et så voldsomt godt alternativ. Hvorfor kan du ikke bare slutte? Det handler om noen måneder av livet ditt. Jeg snuste selv over 1 boks om dagen før jeg ble gravid. Sluttet i det øyeblikket testen ble positiv og det har ikke plaget meg et sekund.

Moren til min samboer røyket under svangerskapet. Han hadde kolikk som baby og har adhd, begge tilstander forskere mener kan følge av mors nikotininntak under svangerskapet. Min samboer lever greit med det, men vet at han gjerne skulle vært adhd diagnosen foruten.

Anonymkode: 83d8f...d33

Mormor røykert under alle 5 sine svangeskap, ingen kolikk, ingen skader eller "feil" på noen av barna 😛

første gangen jeg har hørt adhd blir lagt skyld på at nikotin intakk 🤣 

men virker jo som det meste av det er "anbefales ikke under graviditet" pga det rett å slett er får lite forskning på det å de ikke vil risikerer foster ved å forske.. (er jo forståelig men fryktelig frustrerende om man faktisk har behov får noe å ikke vet om det er trygt eller ikke) som jeg sliter fælt med søvn, brukte medisiner får dette i perioder. Men nå sover jeg som ei kråke med meget merkelig døgnrytme xD hadde ikke gjort meg noe om de viste om melatonin var trygt eller ikke 😛

Skrevet

Du bør prøve å slutte fortest mulig med nikotin. Ingen snus, ingen røyk, ingen nikotin erstatningsprodukter. Med et nikotin plaster som et eksempel så er fosteret utsatt for nikotin 24/7. 

Klarer du ikke å slutte, i alle fall redusere røyking til et så lavt nivå som mulig. 2 røyk om dagen er bedre enn 4, 4 er bedre enn 8 osv. Alt hjelper, selv om detbeste er å slutte helt!

Skrevet
7 minutter siden, tussi84 said:

Du bør prøve å slutte fortest mulig med nikotin. Ingen snus, ingen røyk, ingen nikotin erstatningsprodukter. Med et nikotin plaster som et eksempel så er fosteret utsatt for nikotin 24/7. 

Klarer du ikke å slutte, i alle fall redusere røyking til et så lavt nivå som mulig. 2 røyk om dagen er bedre enn 4, 4 er bedre enn 8 osv. Alt hjelper, selv om detbeste er å slutte helt!

Takk for gode råd, tror ikke jeg er den eneste i verden som ikke slutter å røyke under Graviditeten så dette går nok bra, men tenker å kutte ned en del ja, derfor jeg lurte på om det hadde noe for seg å bytte til light eller snus, men folk innpå her var jo bare slemme omtrent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...