Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hva som et beste alternativet for å få Nikotin under Graviditeten? 

Holder det at jeg skifter til Marlboro light eller bør jeg bytte til snus? Eller er det beste Nicorette produkter?

Hva gjor dere? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Best å bytte til heroin. 🥰

Anonymkode: a50e3...a44

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper du er et troll? Det beste alternativet er at det ikke finnes noe alternativ, fir du bør ikke bruke noen form for nikotin under svangerskapet. 

Anonymkode: 83d8f...d33

• Liker 5
Skrevet

Demper det røyksuget og er mindre skadelig for babyen? 

AnonymBruker
Skrevet

Å bestille en time til abort er beste løsning……

Anonymkode: 9dd52...a7c

• Liker 6
Skrevet (endret)

Nei men man BØR ikke drikke kaffe heller, men at man ikke bør betyr ikke at man ikke kan, tror ikke snus er spesielt skadelig for babyen, snusen er jo i munnen og babyen i magen. 

Endret av Lola-Montez
Skrevet

Abort er vel mer skadelig for babyen enn nikotin 🙄

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor velge? Du kan jo både røyke og snuse. 

• Liker 1
Skrevet

Samme hvilken røyk jeg røyker? Blir litt kvalm av å røyke menst jeg har snus i munnen, dette er ikke ideelt siden jeg er ganske kvalm fra før. 

Skrevet (endret)
Lola-Montez skrev (10 minutter siden):

Nei men man BØR ikke drikke kaffe heller, men at man bør betyr ikke at man ikke kan, tror ikke snus er spesielt skadelig for babyen, snusen er jo i munnen og babyen i magen. 

Håper du er et troll, men hvis ikke må jeg svare deg. Nikotin går over i blodomløpet enten man røyker eller snuser og fosteret deler blod med mor, dvs fosteret blir utsatt for nikotin hver gang mor snuser/ røyker. Mener å ha lest at snus også er mer skadelig pga at snusen som regel ligger i munnen lenger enn det tar å røyke en sigg. Nikotin er skadelig for fosteret uansett hvor det kommer fra. Det eneste alternativet er å slutte. Jeg kuttet snus i begge mine svangerskap, det var lett å motivere seg, var ei uke med litt ekstra temperament, men gikk over. Gledet meg til jeg kunne snuse igjen etter amming var ferdig. 

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/svangerskap-og-snus/

Dette klarer du! Se for deg at hver sigg er som å blåse røyken  eller legge en snus rett i munnen på en nyfødt baby. 

Endret av Hft
  • Liker 3
Skrevet

Det er ikke alltid mor og barn har samme blodtype, 

Så barnet vil vel ikke få av mitt blod, det har jo sitt eget? Er redd for at visst jeg slutter så kommer jeg til å legge på meg mer under Graviditeten, prøver å unngå fristelser og røyk hjelper med å dempe matlysten. 

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Lola-Montez said:

Så barnet vil vel ikke få av mitt blod, det har jo sitt eget? Er redd for at visst jeg slutter så kommer jeg til å legge på meg mer under Graviditeten, prøver å unngå fristelser og røyk hjelper med å dempe matlysten. 

Tror ingen andre enn nettroll innrømmer å sette utseendet på sin egen kropp før helsa til sitt ufødte barn. 🙄

Anonymkode: 550aa...2e8

• Liker 2
Skrevet
Lola-Montez skrev (11 timer siden):

Nei, det stemmer, men mor og foster har blodomløp som er koblet sammen av morkaka. Mora forsyner fosteret med oksygenriktblod via den og navlestrengen. Når mor røyker kommer det mindre oksygen til fosteret og utviklingen blir ikke optimal. Håper virkelig at du er et troll, hvis ikke er jeg bekymret for om du er fornuftig nok til å ta vare på en baby.  Hvis du ikke skjønner at du ikke bør snuse og røyke og ikke klarer å skjønne dette, bør du ta en alvorsprat med jordmor/ fastlege…

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tror alle at jeg er et troll? Barn har jo vært født i mange tusen år, før drakk jo folk under svangerskapet med, ble jo folk av de ungene med. Tror ikke alt hysteriet rundt Svangerskap stemmer, ungen har ikke vondt av at mor lever normalt akkurat og for meg er det normalt å ta meg en kaffikopp og en røyk om morgenen. Lurer på å prøve nikotintyggis under svangerskapet men vet ikke om det er vits om jeg like gjerne kan fortsette å røyke. 

• Liker 1
Skrevet

Beste er å snakke med jordmor eller lege om dette. Ikke vær redd for å være ærlig. 

Skrevet
3 minutter siden, Lola-Montez said:

Hvorfor tror alle at jeg er et troll? Barn har jo vært født i mange tusen år, før drakk jo folk under svangerskapet med, ble jo folk av de ungene med. Tror ikke alt hysteriet rundt Svangerskap stemmer, ungen har ikke vondt av at mor lever normalt akkurat og for meg er det normalt å ta meg en kaffikopp og en røyk om morgenen. Lurer på å prøve nikotintyggis under svangerskapet men vet ikke om det er vits om jeg like gjerne kan fortsette å røyke. 

Forde folk er hysterisk smittet av helsevesenet. Sannheten er at mesteparten av det som er antatt skadelig får foster vet de ikke så veldig mye om da det ikke er forsket så veldig mye på siden de ikke kødder med foster. 

Men vi vet jo at nikotin KAN være skadelig, men de vet ikke i hvilken mengde. Dette kan jo også være individuellt fra foster til foster.

Jeg kuttet kraftig ned men klarte ikke slutte helt pga andre hendelser i livet og stress. Jeg begynte med å kutte ved å ta annenhver snus nikotinfri :) nå har jeg 2 mnd igjen å er nede på 2 nikotin snus dagen ca. Tar kun nikotinfri ellers :) anbefales å slutte om du klarer.

Skrevet
15 minutter siden, Karma91 said:

Forde folk er hysterisk smittet av helsevesenet. Sannheten er at mesteparten av det som er antatt skadelig får foster vet de ikke så veldig mye om da det ikke er forsket så veldig mye på siden de ikke kødder med foster. 

Men vi vet jo at nikotin KAN være skadelig, men de vet ikke i hvilken mengde. Dette kan jo også være individuellt fra foster til foster.

Jeg kuttet kraftig ned men klarte ikke slutte helt pga andre hendelser i livet og stress. Jeg begynte med å kutte ved å ta annenhver snus nikotinfri :) nå har jeg 2 mnd igjen å er nede på 2 nikotin snus dagen ca. Tar kun nikotinfri ellers :) anbefales å slutte om du klarer.

Godt å høre det ikke er alle som er like hysterisk under svangerskapet, er nettopp dette jeg tror også, det KAN være farlig. KAN. Enn vet ikke sikkert at det er skadelig for barnet so hvorfor stresse med å slutte? Stress er nok mer skadelig enn nikotin for barnet. Kommer nok til å kutte ned litt men har ikke tenkt å slutte, men mulig jeg snuser istedenfor å røyke. Blir nok folk av de alikevel skal du se 😊

AnonymBruker
Skrevet
Lola-Montez skrev (10 minutter siden):

Godt å høre det ikke er alle som er like hysterisk under svangerskapet, er nettopp dette jeg tror også, det KAN være farlig. KAN. Enn vet ikke sikkert at det er skadelig for barnet so hvorfor stresse med å slutte? Stress er nok mer skadelig enn nikotin for barnet. Kommer nok til å kutte ned litt men har ikke tenkt å slutte, men mulig jeg snuser istedenfor å røyke. Blir nok folk av de alikevel skal du se 😊

Det er mer nikotin i snus enn i røyk så begriper ikke hvordan du mener dette skal være et så voldsomt godt alternativ. Hvorfor kan du ikke bare slutte? Det handler om noen måneder av livet ditt. Jeg snuste selv over 1 boks om dagen før jeg ble gravid. Sluttet i det øyeblikket testen ble positiv og det har ikke plaget meg et sekund.

Moren til min samboer røyket under svangerskapet. Han hadde kolikk som baby og har adhd, begge tilstander forskere mener kan følge av mors nikotininntak under svangerskapet. Min samboer lever greit med det, men vet at han gjerne skulle vært adhd diagnosen foruten.

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mer nikotin i snus enn i røyk så begriper ikke hvordan du mener dette skal være et så voldsomt godt alternativ. Hvorfor kan du ikke bare slutte? Det handler om noen måneder av livet ditt. Jeg snuste selv over 1 boks om dagen før jeg ble gravid. Sluttet i det øyeblikket testen ble positiv og det har ikke plaget meg et sekund.

Moren til min samboer røyket under svangerskapet. Han hadde kolikk som baby og har adhd, begge tilstander forskere mener kan følge av mors nikotininntak under svangerskapet. Min samboer lever greit med det, men vet at han gjerne skulle vært adhd diagnosen foruten.

Dette blir vel bare synsing, er ikke bevist at røyking gir Adhd, det er bare noe de tror. Sannheten er at de ikke vet hva Adhd kommer av så da skylder de på alt de kan.

Så det er kun nikotinen som er skadelig for barnet? Ikke alt det andre som er i Røyken? Lite vits å slutte å røyke da, snus er jo mer skadelig for tannkjøttet og tennene enn røyk, men føler jeg får så stygge blikk når jeg røyker med kul på magen, snus er lettere å skjule. 

AnonymBruker
Skrevet
Lola-Montez skrev (2 timer siden):

Dumme folk bør jo egentlig ikke få barn. 

Anonymkode: 43d93...ff4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...