AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Datteren min har plukket masse knotter av hestehov som hun vil jeg skal steke til i morgen. Hun mente bastant at det hadde de smakt i fjor med salt og pepper. Jeg har aldri hørt om dette før og lurer på om det er noen som vet hvordan de skal stekes? Var ikke så lett å finne på nettet Anonymkode: 3fd5c...0fd
Sinsen Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Løvetannknopper er i alle fall helt ålreit å steke og spise. Kanskje det hun tenker på? Ser at hestehov omtales som "lite giftig", så kanskje like greit å unngå. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 "I diverse urteleksikon viser de til både leverskader og kreft som følger av langvarig bruk. For sikkerhetsskyld ringte jeg den døgnåpne Giftinformasjonen. De sa at de ikke helt vet om fersk blomst kan ha giftig effekt, men et lite knippe blomster i en salat var uansett trygt å spise og viste til tilfeller der barn i barnehager hadde spist denne blomsten – og det hadde gått bra." Tror jeg hadde stått over, selv om det ikke høres så voldsomt farlig ut. 😄 Anonymkode: fc2f1...404
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 Løvetannknopper er nydelig mat. Hestehov er ikke. Anonymkode: bb73b...f9f 3
Brunhilde Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Løvetannknopper er nydelig mat. Hestehov er ikke. Anonymkode: bb73b...f9f Jeg har en mistanke om at det er førstenevnte hun har plukket, mange som blander de to. Men ts, sjekk først,, så du vet hva du steker. Her har du en oppskrift i tilfelle du er i tvil om hvordan du gjør det. Lykke til!
Gjest lurven Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Hvorfor skal man spise hestehov egentlig, de gir ingen næring som kroppen vår kan ta opp
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Løvetann kan en som sagt spise. Jeg pleier å lage sirup av løvetann. Men hestehov står jeg nok over. For sikkerhets skyld legger jeg med bilder av tussilago farfara altså hestehov og løvetann. Anonymkode: e4be3...11b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå