Gå til innhold

Stekt hestehov?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har plukket masse knotter av hestehov som hun vil jeg skal steke til i morgen. Hun mente bastant at det hadde de smakt i fjor med salt og pepper. Jeg har aldri hørt om dette før og lurer på om det er noen som vet hvordan de skal stekes? Var ikke så lett å finne på nettet

Anonymkode: 3fd5c...0fd

Skrevet

Løvetannknopper er i alle fall helt ålreit å steke og spise. Kanskje det hun tenker på?

Ser at hestehov omtales som "lite giftig", så kanskje like greit å unngå.

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Løvetannknopper er nydelig mat. Hestehov er ikke.

Anonymkode: bb73b...f9f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Løvetannknopper er nydelig mat. Hestehov er ikke.

Anonymkode: bb73b...f9f

Jeg har en mistanke om at det er førstenevnte hun har plukket, mange som blander de to. Men ts, sjekk først,, så du vet hva du steker.

Her har du en oppskrift i tilfelle du er i tvil om hvordan du gjør det. Lykke til!

Gjest lurven
Skrevet

Hvorfor skal man spise hestehov egentlig, de gir ingen næring som kroppen vår kan ta opp

AnonymBruker
Skrevet

Løvetann kan en som sagt spise. Jeg pleier å lage sirup av løvetann. Men hestehov står jeg nok over. 

For sikkerhets skyld legger jeg med bilder av tussilago farfara altså hestehov og løvetann.687A1DDB-C6EA-4858-A76B-86EC71CA941F.thumb.jpeg.dc8c289cac31d9d6eeeee1029a9899a9.jpeg5BED540A-B11B-4A2E-BB25-93C29AA8A664.jpeg.a3d15c951d958f8000f8725cd8e538d3.jpeg

Anonymkode: e4be3...11b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...