Gå til innhold

Har R1 eksamen om 4 uker ca.. Føler jeg ikke kan noe som helst :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har meldt meg opp som privatist - R1(REA3056). Har sett en del igjennom tidligere eksamener men de er så vanskelige! :( 
Hva skal jeg gjøre?? 

Anonymkode: 58a7f...16d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i huleste har du meldt deg opp i REA3056 som privatist? Du er klar over at REA3056 ikke er det samme som REA3022. REA3022 følger den gamle læreplanen, slik den har vært de siste årene. Med andre ord; Alle eksamensett du finner på nettet er REA3022.
REA3056 vil avholde den første eksamen nå i våren! Er en helt annen struktur enn REA3022. 
Alle vgs elever tar REA3056, men privatister kunne velge mellom 3022 eller 3056. 

Det beste du kan gjør er vel å øve så mye du kan på eksamensoppgaver. Problemet er som sagt at du har meldt deg opp i 3056 og ikke 3022. Kan være at din eksamen blir helt annerledes enn 3022 eksamen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i huleste har du meldt deg opp i REA3056 som privatist? Du er klar over at REA3056 ikke er det samme som REA3022. REA3022 følger den gamle læreplanen, slik den har vært de siste årene. Med andre ord; Alle eksamensett du finner på nettet er REA3022.
REA3056 vil avholde den første eksamen nå i våren! Er en helt annen struktur enn REA3022. 
Alle vgs elever tar REA3056, men privatister kunne velge mellom 3022 eller 3056. 

Det beste du kan gjør er vel å øve så mye du kan på eksamensoppgaver. Problemet er som sagt at du har meldt deg opp i 3056 og ikke 3022. Kan være at din eksamen blir helt annerledes enn 3022 eksamen. 

Hva mener du?? Jeg har meldt meg opp til eksamen slik den har vært alle årene? Mener du at jeg har meldt meg opp til feil eksamen?? 😮 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du?? Jeg har meldt meg opp til eksamen slik den har vært alle årene? Mener du at jeg har meldt meg opp til feil eksamen?? 😮 

Før du meldte deg på eksamen, brukte du i det hele tatt tid på å sjekke at du tar riktig fagkode eller søkte du bare R1 og meldte deg på den første du fant? 

Anonymkode: 29b48...cfe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har fått nye timeplaner nå. Sjekket du ikke at koden var riktig?

Anonymkode: d7e20...d96

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har meldt deg opp til den nye R1 fagkoden. 😬 Altså, den mest ugunstige fagkoden man kan ta som R1-privatist. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta den til høsten igjen da, hvis du har meldt deg opp feil nå. Men det er siste gang de skal ha privatisteksamen med gammel læreplan.

Anonymkode: d7e20...d96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Før du meldte deg på eksamen, brukte du i det hele tatt tid på å sjekke at du tar riktig fagkode eller søkte du bare R1 og meldte deg på den første du fant? 

Ja søkte bare R1? Og valgte det som kom opp? Visste ikke at R1 hadde to fagkoder..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja søkte bare R1? Og valgte det som kom opp? Visste ikke at R1 hadde to fagkoder..

Det var jo veldig uansvarlig av deg.

Du fåe bare prøve ditt beste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I mange av fagene er det kun nyanseforskjeller mellom ny og gammel læreplan, men matematikkfagene har fått en helt annen struktur og i R1 er feks sannsynlighetsregning tatt ut vs gammel læreplan hvor dette er en del (bare sett gjennom en lærebok og sammenlignet dem). 

I tillegg er det en del programmering i de nye mattefagene. Men uansett så er det jo en del ting som ikke forandrer seg - derivasjonsreglene forandrer seg jo ikke feks. Men ville tatt en titt på eksempeloppgaven til R1 som ligger her
https://www.udir.no/eksamen-og-prover/eksamen/eksempeloppgaver/eksempeloppgaver-i-matematikk-r1/

Anonymkode: 21218...f61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...