Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Villfisker
Skrevet
Agent smith skrev (4 minutter siden):

Jeg er nok nærmest ektomorf, men forbrenningen et noe lavere nå enn den var før

Den senkes med alderen, men det skjer for oss alle. Hormonene spiller en stor rolle her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Villfisker skrev (1 minutt siden):

Det er en beskrivelse av en kroppstype.

Deles inn i tretyper. Ektomorf, mesomorf, og endomorf. Man er ikke alltid bare en type, men kan også være en blanding av en, to eller alle. De bestemmes av hvordan kroppen din er bygd, og hva som er typisk for din kropp. Jeg får endel av styrketreningen «gratis» for å si det sånn, da jeg genetisk bygger veldig lett, hvis jeg vil.

Jeg er mer endomorf

@Agent smith er sikkert ektomorf

• Hjerte 1
Gjest Villfisker
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

Jeg er mer endomorf

@Agent smith er sikkert ektomorf

Kult. Da er vi en type hver 😎

Skrevet
Frøkenfryden skrev (5 minutter siden):

Nå har du lest for smarte bøker på dass😂

Øyh, leser han masse smarte bøker får han kanskje høyere IQ? 😀😀😀

Skrevet
Villfisker skrev (Akkurat nå):

Ja 😀

Gjest Villfisker
Skrevet
Entern skrev (1 minutt siden):

Ikke feil å lese litt nei, men jeg må si jeg er veldig selektiv med hva jeg plukker ut.

Vil tro jeg liker bøker flertallet av damene her inne vil spy av. ;) 

Skrevet

Ikke feil å lese litt nei, men jeg må si jeg er veldig selektiv med hva jeg plukker ut.

Vil tro jeg liker bøker flertallet av damene her inne vil spy av. ;) 

Sånn er jeg og 🤣

Siste boka jeg leste ferdig var en bok om pattedyrenes historie og utvikling 🤓

Gjest Villfisker
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

Sånn er jeg og 🤣

Siste boka jeg leste ferdig var en bok om pattedyrenes historie og utvikling 🤓

Biologi er absolutt innenfor mitt interessefelt. Så den kunne jeg sikkert likt å lese også :) 

Skrevet

Biologi er absolutt innenfor mitt interessefelt. Så den kunne jeg sikkert likt å lese også :) 

Den heter The Rise and Reign of the Mammals :) 

Den er skrevet så folk uten utdanning i emnet (som meg) har glede og nytte av den, men forfatteren er professor og bygger mye på tyngre verk :) 

Jeg lærte en god del jeg ikke visste fra før, mye interessant! :) 

Gjest Villfisker
Skrevet
Entern skrev (3 minutter siden):

Den heter The Rise and Reign of the Mammals :) 

Den er skrevet så folk uten utdanning i emnet (som meg) har glede og nytte av den, men forfatteren er professor og bygger mye på tyngre verk :) 

Jeg lærte en god del jeg ikke visste fra før, mye interessant! :) 

De beste bøkene, er jo ofte de «alle» kan forstå. :)  Albert Einstein sa det også. Hvis du ikke kan forklare noe på en enkel måte, kan du ikke emnet godt nok. Var i hvert fall det sitatet hans gikk ut på. Han hadde mange gode også :)  Noe å tenke på for lærere, syns jeg.

Var det mye bilder av anatomien, og beskrivelse av fysiologien også? 
info om opprinnelse og habitater? :) 

Skrevet
Agent smith skrev (41 minutter siden):

Dette er noen hjernecellen min har tenkt ut

....det er det den gjør når hjernen er alene? :) 

Villfisker skrev (16 minutter siden):

Vil tro jeg liker bøker flertallet av damene her inne vil spy av.  

Hmm...si ikke det du...det går an å overraskes. :) 

• Hjerte 1
Skrevet
Villfisker skrev (1 minutt siden):

De beste bøkene, er jo ofte de «alle» kan forstå. :)  Albert Einstein sa det også. Hvis du ikke kan forklare noe på en enkel måte, kan du ikke emnet godt nok. Var i hvert fall det sitatet hans gikk ut på. Han hadde mange gode også :)  Noe å tenke på for lærere, syns jeg.

Var det mye bilder av anatomien, og beskrivelse av fysiologien også? 
info om opprinnelse og habitater? :) 

Ikke mye bilder nei dessverre, men mye beskrivelser ja. Særlig av tenner, kjever o.l. men og annen anatomisk utvikling. Mye vekt på habitat og hvordan klimaendringer/-katastrofer påvirket utviklingen. Forlengst utdødde pattedyrgrupper får en god del plass også, det samme gjelder pattedyrenes forfedre som ikke var pattedyr 😀

Spesielt fikk jeg en veldig god forståelse av hvorfor forfedrene våre en periode ble mindre og mindre og mindre, fra dinosaur-aktige beist til dyr på hundestørrelse til dyr på rottestørrelse 😀 det var visst en stor fordel 😀

Gjest Villfisker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

....det er det den gjør når hjernen er alene? :) 

Hmm...si ikke det du...det går an å overraskes. :) 

Hei skjønne Hoppe :vinke: 

Ja, jeg er ikke uenig i det. Men jeg har inntrykk av at mange her inne avskriver bøker, basert på hvem som har skrevet den. Noe jeg syns er dumt. Da man lett kan gå glipp av noe, ved å tenke slik.

Virker som mange her inne, har bestemt seg på forhånd, fordi det er så mange andre som ikke liker vedkommende. Det gjør dem ofte, men ikke alltid mer interessante for min del. Har faktisk et par på lista jeg tenker å lese. Kanskje også kjøpe. :) 

Gjest Villfisker
Skrevet
Entern skrev (6 minutter siden):

Ikke mye bilder nei dessverre, men mye beskrivelser ja. Særlig av tenner, kjever o.l. men og annen anatomisk utvikling. Mye vekt på habitat og hvordan klimaendringer/-katastrofer påvirket utviklingen. Forlengst utdødde pattedyrgrupper får en god del plass også, det samme gjelder pattedyrenes forfedre som ikke var pattedyr 😀

Spesielt fikk jeg en veldig god forståelse av hvorfor forfedrene våre en periode ble mindre og mindre og mindre, fra dinosaur-aktige beist til dyr på hundestørrelse til dyr på rottestørrelse 😀 det var visst en stor fordel 😀

Den kan likevel være interessant å lese. Selv om jeg også er veldig visuell av meg, og snapper opp mye av å se ting 😄

Når vi lærte om kroppen på skolen, var det som om jeg satte meg i en taxi, som guidet meg gjennom blodårene, og forklarte innhold, og funksjoner, og hvordan ting kunne gå galt. Det var faktisk veldig spennende :) En så tydelig hvordan alle systemene i kroppen hang sammen, til minste detalj.

Gjest Agent smith
Skrevet
Frøkenfryden skrev (38 minutter siden):

Nå har du lest for smarte bøker på dass😂

😆 vi som har høy forbrenning går ofte på dass, da får vi mye tid til å lese

Skrevet

Den kan likevel være interessant å lese. Selv om jeg også er veldig visuell av meg, og snapper opp mye av å se ting 😄

Når vi lærte om kroppen på skolen, var det som om jeg satte meg i en taxi, som guidet meg gjennom blodårene, og forklarte innhold, og funksjoner, og hvordan ting kunne gå galt. Det var faktisk veldig spennende :) En så tydelig hvordan alle systemene i kroppen hang sammen, til minste detalj.

Vet akkurat hva du mener 😀

Hvert kapittel starter med en tegnet illustrasjon av en av kapittelets «hovedpersoner» og det er en del fotografier fra utgravninger 😊

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet
Agent smith skrev (Akkurat nå):

😆 vi som har høy forbrenning går ofte på dass, da får vi mye tid til å lese

🤣🤣🤣

Da passer det godt med en dritbra eller dritnødvendig bok ja ;) 

Gjest Agent smith
Skrevet
Villfisker skrev (34 minutter siden):

De tre morfene🥳

Gjest Agent smith
Skrevet
Entern skrev (35 minutter siden):

Snart er IQ høyere enn kilo

Skrevet
Agent smith skrev (Akkurat nå):

De tre morfene🥳

😆😆😆

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...