Entern Skrevet 2. september 2022 #5621 Skrevet 2. september 2022 Agent smith skrev (8 timer siden): Je vill ævv væra med, erte detta koschli Koke du opp litt slik kaffe lurve? Je treng litt slik kaffedokter sånn på mårråkvisten a ma
Entern Skrevet 2. september 2022 #5622 Skrevet 2. september 2022 Agent smith skrev (27 minutter siden): Nei det hadde jeg aldri turt Frøkenfryden skrev (2 minutter siden): Ikke jeg heller🫣 PS skal få kokt noe såpe i hop her i helga🥳 Mulig det hadde blitt for drøyt for meg og 😅
Frøkenfryden Skrevet 2. september 2022 #5623 Skrevet 2. september 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Koke du opp litt slik kaffe lurve? Je treng litt slik kaffedokter sånn på mårråkvisten a ma Føler jeg er på morgenkaffe i rorbua til»Du skal høre mye» 😂😂😂 1
Gjest Agent smith Skrevet 2. september 2022 #5624 Skrevet 2. september 2022 Entern skrev (3 minutter siden): Koke du opp litt slik kaffe lurve? Je treng litt slik kaffedokter sånn på mårråkvisten a ma Ja bare bli ligganes i senga du, så kommer je med kaffe og mårrabrø om ei litta stønn
Entern Skrevet 2. september 2022 #5625 Skrevet 2. september 2022 Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Føler jeg er på morgenkaffe i rorbua til»Du skal høre mye» 😂😂😂 Nå har du fell itte hørt så mye rekti ennå, men bære å smøre sej med tålmodighet a ma 1
Entern Skrevet 2. september 2022 #5626 Skrevet 2. september 2022 Agent smith skrev (Akkurat nå): Ja bare bli ligganes i senga du, så kommer je med kaffe og mårrabrø om ei litta stønn Nå vart je glad gitt 1
Frøkenfryden Skrevet 2. september 2022 #5627 Skrevet 2. september 2022 Agent smith skrev (1 minutt siden): Ja bare bli ligganes i senga du, så kommer je med kaffe og mårrabrø om ei litta stønn PS takk for gøyal start på dagen! 😃 1
Gjest Agent smith Skrevet 2. september 2022 #5628 Skrevet 2. september 2022 Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): PS takk for gøyal start på dagen! 😃 Du bidrar jo ganske mye til gøyalitet selv.
Gjest Agent smith Skrevet 2. september 2022 #5629 Skrevet 2. september 2022 Entern skrev (6 minutter siden): Nå vart je glad gitt Å du må ette ta gledene på forskudd, blir lunken kaffe og muggent morrabrød
Entern Skrevet 2. september 2022 #5630 Skrevet 2. september 2022 Agent smith skrev (Akkurat nå): Å du må ette ta gledene på forskudd, blir lunken kaffe og muggent morrabrød Å dæ er je vant me’ je a ma 👍
Gjest Agent smith Skrevet 2. september 2022 #5631 Skrevet 2. september 2022 Entern skrev (2 minutter siden): Å dæ er je vant me’ je a ma 👍 Da kommer jeg med brød snart, je ske bare dra det litt over kjøkkenbolet først, og la bikkja bite litt i det
Hoppetaujenta Skrevet 2. september 2022 #5632 Skrevet 2. september 2022 Så mange fine forsøk på dialekter! ...men jeg har egentlig aldri funnet ut hva "a ma" betyr, Entern? I sin tid da jeg hadde med hedmarksfolk å gjøre, dialektfunderte jeg ofte på litt av hvert og tenkte at kanskje betyr det "da men"....men jeg vet ikke helt. Noen som kan opplyse meg på en overskyet fredag? 1
Entern Skrevet 2. september 2022 #5633 Skrevet 2. september 2022 Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden): Så mange fine forsøk på dialekter! ...men jeg har egentlig aldri funnet ut hva "a ma" betyr, Entern? I sin tid da jeg hadde med hedmarksfolk å gjøre, dialektfunderte jeg ofte på litt av hvert og tenkte at kanskje betyr det "da men"....men jeg vet ikke helt. Noen som kan opplyse meg på en overskyet fredag? A ma er mer Toten enn Hedmark men brukes begge plasser, det brukes som «schø» på trøndersk eller «skjønneruhvajegmener» i Oslo 😊 1
Hoppetaujenta Skrevet 2. september 2022 #5634 Skrevet 2. september 2022 (endret) Aha! Jeg var mye i gjøviktraktene, både ute på bøgda og i byen....de praktiserte dette over alt. De lo litt vennlig av min rare dialekt, jeg hadde så rare ord innimellom syns de...og de tenkte ikke på at de snakket sin egen litt underlige dialekt, for den var de jo vant til. Snakker en Vazelina-språk, så blir ting øyeblikkelig litt artig å høre på, uansett om det ikke er det. Endret 2. september 2022 av Hoppetaujenta 1
AprilLudgate Skrevet 2. september 2022 #5635 Skrevet 2. september 2022 Frøkenfryden skrev (3 timer siden): Ikke jeg heller🫣 PS skal få kokt noe såpe i hop her i helga🥳 Hva er froskering? 😅🤷♀️
Entern Skrevet 2. september 2022 #5636 Skrevet 2. september 2022 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Aha! Jeg var mye i gjøviktraktene, både ute på bøgda og i byen....de praktiserte dette over alt. De lo litt vennlig av min rare dialekt, jeg hadde så rare ord innimellom syns de...og de tenkte ikke på at de snakket sin egen litt underlige dialekt, for den var de jo vant til. Snakker en Vazelina-språk, så blir ting øyeblikkelig litt artig å høre på, uansett om det ikke er det. Så hyggelig ☺️ Jeg får ofte høre at jeg har sånn koselig Prøysen sleng 😊 1
Frøkenfryden Skrevet 2. september 2022 #5637 Skrevet 2. september 2022 DundreMilfin skrev (4 minutter siden): Hva er froskering? 😅🤷♀️ En ring til finger med frosk på 😂 trengs bilde?
Hoppetaujenta Skrevet 2. september 2022 #5638 Skrevet 2. september 2022 Entern skrev (8 minutter siden): Jeg får ofte høre at jeg har sånn koselig Prøysen sleng Jeg liker det. 🌹 1
AprilLudgate Skrevet 2. september 2022 #5639 Skrevet 2. september 2022 Frøkenfryden skrev (47 minutter siden): En ring til finger med frosk på 😂 trengs bilde? Gud ja 😅
Entern Skrevet 2. september 2022 #5640 Skrevet 2. september 2022 Hoppetaujenta skrev (51 minutter siden): Jeg liker det. 🌹 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå