Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Ford3000 skrev (14 minutter siden):

Samme her! De er kule, men krever sitt :) Når jeg savner marsvin ser jeg bare på instagram, mange fine marsvinkontoer der :D  

Ja. Vi hadde to samtidig. Pippi og Dolly 😆 Men er mange år siden nå. De krevde mye ja. Er så mange søte dyr man kan finne på nett. Blir nesten forelsket ♥️🐵🐺🐱🐴🐆🐈🦁

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (3 minutter siden):

Ja. Vi hadde to samtidig. Pippi og Dolly 😆 Men er mange år siden nå. De krevde mye ja. Er så mange søte dyr man kan finne på nett. Blir nesten forelsket ♥️🐵🐺🐱🐴🐆🐈🦁

Gikk du med langstrømpe?

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Cid skrev (9 minutter siden):

Gikk du med langstrømpe?

Hun gikk mest selv. Men gikk tur med katt l bånd når jeg var liten 😁 Nå går jeg på tur med katt uten bånd 🐈 Koselig 

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (1 minutt siden):

Hun gikk mest selv. Men gikk tur med katt l bånd når jeg var liten 😁 Nå går jeg på tur med katt uten bånd 🐈 Koselig 

Er du ute på tur nå?

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Cid skrev (5 minutter siden):

Er du ute på tur nå?

Ikke akkurat nå. Men tidligere i kveld. Mente generelt :)

Skrevet
Lurven skrev (12 timer siden):

Ja du kunne det da du var liten ja.

Men du fortrengte det jo i voksen alder

Hjelper det at jeg hadde V70 R for noen år siden..?

Skrevet

Har lagt merke til at noen bergensere sier jeg istedet for eg ja, så det har å gjøre med hvor i byen man bor?

Yep, men det er KUN i Fana de sier "jeg". Fanadialekten har direkte sammenheng med diverse berømte personer fra Paradis, Hop tildels Nordås og ikke minst Marmorberget, og deres tilhørighet med øvrig kultur i den samtidens Kristiania. Det et ikke så mye dialekter som sosiolekter som skiller de øvrige delene, men disse påvirkes veldig fra kommunene rundt og den ene bydelen som har dype historiske spor fra industrialiseringen av Norge; Arna.

Sånn, nå tar jeg av meg o-fag hatten!

• Nyttig 1
Skrevet

Har du smakt den?

Får være måte på hva jeg stapper i spiskammerset

Gjest Lurven
Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (14 timer siden):

Ja. Har hatt marsvin 🥰 Kule dyr! 

Jeg har også hatt, pleide å pipe fælt når jeg åpna kjøleskapet

Gjest Lurven
Skrevet
Ford3000 skrev (14 timer siden):

Samme her! De er kule, men krever sitt :) Når jeg savner marsvin ser jeg bare på instagram, mange fine marsvinkontoer der :D  

Ja må vaske buret omtrent hver dag. Og klippe neglene dems ofte

Gjest Lurven
Skrevet
TheHairyToothfairy skrev (10 timer siden):

Hjelper det at jeg hadde V70 R for noen år siden..?

Litt...

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (21 timer siden):

Hadde også to samtidig, etter å ha lært fra første runde at marsvin ikke bør være alene. Må sies at dette var tiden før man kunne Google seg til informasjon. Pippi og Dolly, så fine navn 🤩 jaaa, men samtidig er jeg ferdig med gnagere, neste husdyr blir hund 🐶 

Skrevet
Lurven skrev (7 timer siden):

Ja må vaske buret omtrent hver dag. Og klippe neglene dems ofte

Jepp, er en del stell med de marsvina 😊 men har man først skaffet seg dyr må man også ta ansvaret for å behandle de rett og vaske etter de 😊

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Ford3000 skrev (2 minutter siden):

Hadde også to samtidig, etter å ha lært fra første runde at marsvin ikke bør være alene. Må sies at dette var tiden før man kunne Google seg til informasjon. Pippi og Dolly, så fine navn 🤩 jaaa, men samtidig er jeg ferdig med gnagere, neste husdyr blir hund 🐶 

Sikkert rundt 25 år siden vi hadde. Ikke så mye google da heller 😅 Hund er koselig da! Vi har hatt noen gjennom oppveksten. Samboer er allergisk men han takler katt ganske greit. Katter er søte 🥹 ♥️

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (2 minutter siden):

Sikkert rundt 25 år siden vi hadde. Ikke så mye google da heller 😅 Hund er koselig da! Vi har hatt noen gjennom oppveksten. Samboer er allergisk men han takler katt ganske greit. Katter er søte 🥹 ♥️

Hehe! Det er en stund siden! Bra samboeren din takler katt greit, her er det omvendt, min takler ikke katt så greit. Meeen, siden vi skal ha litt husdyr ute med tiden, må vi nesten ha en katt som kan holde musebestanden nede siden hønser ikke nødvendigvis er så god på å ikke grise mat over det hele😊 har dere katt nå? 😊 

Gjest Lurven
Skrevet
Ford3000 skrev (19 minutter siden):

Jepp, er en del stell med de marsvina 😊 men har man først skaffet seg dyr må man også ta ansvaret for å behandle de rett og vaske etter de 😊

De jeg hadde hatet å dusje og bade 

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Ford3000 skrev (13 minutter siden):

Hehe! Det er en stund siden! Bra samboeren din takler katt greit, her er det omvendt, min takler ikke katt så greit. Meeen, siden vi skal ha litt husdyr ute med tiden, må vi nesten ha en katt som kan holde musebestanden nede siden hønser ikke nødvendigvis er så god på å ikke grise mat over det hele😊 har dere katt nå? 😊 

Det blir fort mye mus hvis ikke man har katt ja! Vi har ingen dyr nå men mamma har katt og vi bor en del hos henne for tiden :) Gruer meg til å flytte fra den 🥹😅

Gjest Lurven
Skrevet
TheHairyToothfairy skrev (18 timer siden):

Yep, men det er KUN i Fana de sier "jeg". Fanadialekten har direkte sammenheng med diverse berømte personer fra Paradis, Hop tildels Nordås og ikke minst Marmorberget, og deres tilhørighet med øvrig kultur i den samtidens Kristiania. Det et ikke så mye dialekter som sosiolekter som skiller de øvrige delene, men disse påvirkes veldig fra kommunene rundt og den ene bydelen som har dype historiske spor fra industrialiseringen av Norge; Arna.

Sånn, nå tar jeg av meg o-fag hatten!

Kjente en bergenser som ikke skarret også, det var rart, klarte ikke å plassere han helt.

Gjest Lurven
Skrevet

Episode 540

Hakkene i sengestolpen

Som alle vet har sosiopratene vært ute en vinterdag før, eller hatt noe eller noen inni seg en mørk høstnatt.

Har fått låne nøkkel av ektefeller, kjærester, bestemødre, vaktmestere, husverter og tvilsomme onkler får å sjekke hvor mange hakk sosiopratene har i sengestolpene.

Hos @Frøkenfryden fant jeg ingen hakk, men troféer ( men ingen tannfeer).

Det var blant annet engelsk konfekt, ringbrynje, Nato flagg og dorullnisser.

Hos @Cid var det som forventet 69 hakk 

Hos @TheHairyToothfairy var det tannmerker i stedet for hakk, telte opp merker fra over 700 forskjellige tenner.

Hos @Kvakkekyllingen var det masse hakk, men tror det var fordi hun hadde hakket med nebbet under aktene 

Hos @Entern var det så mange hakk at senga hadde knekt. Slutta å telle Hakkene da jeg kom til 100. Mest fordi jeg ikke kan tenke lenger.

@Boetica hadde nettopp kjøpt ny seng, så fikk ingen data derfra

Hos @Fighter83 var det 83 hakk, nå vet jeg hva det tallet står for.

Hos @Adobyen var det ingen seng igjen, var bare et stort hakk på soverommet hans.

Hos @Titania fant jeg ingen hakk, men hun hadde skrevet ned navnene på alle som hadde vært i den sengen.

Og sist men minst @Embla Othea med 0 hakk.

Skrevet
Lurven skrev (19 minutter siden):

Episode 540

Hakkene i sengestolpen

Som alle vet har sosiopratene vært ute en vinterdag før, eller hatt noe eller noen inni seg en mørk høstnatt.

Har fått låne nøkkel av ektefeller, kjærester, bestemødre, vaktmestere, husverter og tvilsomme onkler får å sjekke hvor mange hakk sosiopratene har i sengestolpene.

Hos @Frøkenfryden fant jeg ingen hakk, men troféer ( men ingen tannfeer).

Det var blant annet engelsk konfekt, ringbrynje, Nato flagg og dorullnisser.

Hos @Cid var det som forventet 69 hakk 

Hos @TheHairyToothfairy var det tannmerker i stedet for hakk, telte opp merker fra over 700 forskjellige tenner.

Hos @Kvakkekyllingen var det masse hakk, men tror det var fordi hun hadde hakket med nebbet under aktene 

Hos @Entern var det så mange hakk at senga hadde knekt. Slutta å telle Hakkene da jeg kom til 100. Mest fordi jeg ikke kan tenke lenger.

@Boetica hadde nettopp kjøpt ny seng, så fikk ingen data derfra

Hos @Fighter83 var det 83 hakk, nå vet jeg hva det tallet står for.

Hos @Adobyen var det ingen seng igjen, var bare et stort hakk på soverommet hans.

Hos @Titania fant jeg ingen hakk, men hun hadde skrevet ned navnene på alle som hadde vært i den sengen.

Og sist men minst @Embla Othea med 0 hakk.

😍😍🤩🤩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...