Gå til innhold

Hvorfor bruker så mange damer filter på bildene deres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legger så ofte merke til at damer på instagram og sosiale medier redigerer grovt på bildene (spesielt i ansiktet). Ser jo ikke naturlig ut i det hele tatt. 
Hvorfor gjør de det? 

Anonymkode: 050f1...cec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan være mange grunner til det, men hovedsakelig på grunn av lavt selvbilde og dårlig selvtillit. Blir alltid trist på deres vegne, fordi alle vet jo at det ikke er slik dem ser ut i virkeligheten. 
Det latterligste er vel når folk kommenterer "omg så pen! osv" på slike bilder, kun for å være hyggelig, ikke fordi de mener det.🤪

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig selvtillit og desto dårligere selvbilde. 

Verst er det når voksne damer søker oppmerksomhet på sosiale medier, og de har teppelegger kontoene sine mwd selfies. 

Mitt råd, treffer du på ei dame som holder på slik så styr unna. 

Ekte menn vil ha selvsikre selvstendige og ambiøse kvinner. Ikke de usikre kvinnene med dårlig selvbilde som skal leve på mannen. 

Anonymkode: 69dff...8d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tenker de ikke er fornøyd med seg selv, lavt selvbilde. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Legger så ofte merke til at damer på instagram og sosiale medier redigerer grovt på bildene (spesielt i ansiktet). Ser jo ikke naturlig ut i det hele tatt. 
Hvorfor gjør de det? 

Fordi det er sånn de ser på seg selv… 

Som i en fantasi og at de er magiske vesener. Sier seg selv at man tråkker mange damer på tærne når de tror de ser slik ut. 🥹

Anonymkode: a89de...804

• Hjerte 2
Skrevet

Har møtt kvinner med høy selvtillit. Men aldri møtt en vestlig kvinne med høyt selvbilde.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tinder er en ting, men når denne typen bilder brukes på Teams og lignende så blir det bare useriøst 🙄

Har opptil flere kollegaer har noen saftige hakk mindre respekt for etter at jeg så «bimbobildene» deres på Teams 🤦‍♀️ Artig nok ser de alle ut som sminka burugler i virkeligheten.

Anonymkode: 00755...e6e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det er sånn de ser på seg selv… 

Som i en fantasi og at de er magiske vesener. Sier seg selv at man tråkker mange damer på tærne når de tror de ser slik ut. 🥹

Anonymkode: a89de...804

Jepp

De TROR de ser ut som fb profilbildet sitt. Ellers ville de ikke skjemt seg ut med å poste fotos de ikke ligner på.

Anonymkode: e5156...ef5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor gjør de det? 

Ikke noe pent med cellulitter. Når det da er så enkelt å retusjere dem bort, hvorfor ikke?

Anonymkode: d394d...ec0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig selvtillit. 

Anonymkode: bffe0...256

• Liker 2
Gjest Ghostface
Skrevet (endret)

Ikke spør meg. Jeg tar ikke selfier for jeg hater kamera. Men grunnen er muligens at de vil se bedre ut på bilder. Gjøre seg penere.

Endret av Ghostface
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor gjør de det? 

Om du tenker deg godt om tror jeg du vet svaret på eget spørsmål. Det er ganske åpenbart. De fleste vil ta seg best mulig ut på sosiale medier. 

Anonymkode: dcb79...414

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor gjør de det? 

Fordi vi lever i en overfladisk tid hvor alt skal være perfekt. Med disse filtrene, poseringene og sminkestilen så ser forresten alle som holder på med det like ut. Hvor ble det av utstråling og egen stil?

Anonymkode: 92f38...08a

• Liker 2
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.4.2022 den 20.44):

Dårlig selvtillit og desto dårligere selvbilde. 

Verst er det når voksne damer søker oppmerksomhet på sosiale medier, og de har teppelegger kontoene sine mwd selfies. 

Mitt råd, treffer du på ei dame som holder på slik så styr unna. 

Ekte menn vil ha selvsikre selvstendige og ambiøse kvinner. Ikke de usikre kvinnene med dårlig selvbilde som skal leve på mannen. 

Anonymkode: 69dff...8d5

Usikkre damer vil mange menn ha, pga de er lett åstyre. Tørr ikke si nei. d er min erfaring. 

Anonymkode: 664bb...e7f

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva du tenker på, jeg redigerer bilder litt lysere, får frem fargene litt bedre osv. av og til. Jeg er ikke så grå i virkeligheten som jeg fort blir på bilder 😄

Anonymkode: c8918...110

AnonymBruker
Skrevet

Fordi menn runker til falske sluts, så hvorfor skal ikke vi stygge kjerringer hjemme få lov til å pynte litt på dritten?

Anonymkode: 7d8aa...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...