Gå til innhold

Jobber som barnehageassistent - Ser mye rart i barnehagen😞

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som barnehageassistent / vikar i noen barnehager. 
Jeg blir helt satt ut av enkelte godt voksne damer som jobber der… 

Har observert dette: (Fra voksene til barna)

Dytting, drar ungene, bruker tvang i ALT, skriker og kjefter hele tida. 
Det er da ikke rart ungene ikke liker seg i barnehagen og derfor ikke hører på de voksne når de voksne oppfører seg sånn herregud. 
Jeg har observert at ungene blir redd noen av de voksne som oppfører seg sånn og heller ønsker å være rundt oss assistenter som BRYR SEG, ønsker å se ungene smile, hjelpe de, være i aktivitet med de, finne på ulike ting og VÆRE ROLLEMODELLER. 

Vi assistenter (de av oss som FÅR jobbe ofte i barnehagen) er flinke til å se alt - SPESIELLT ALLE BARN. Barna er viktigst, vi er der for de! 

Det er så synd og se voksne damer der som bryr seg så lite, bryr seg om å tjene penger, og er så TAFATTE!! 
Liker å prate stygt om hverandre, om foreldrene til ungene , de som har alenemor, skilte foreldre etc…. 

Ikke alle, det finnes mange som jobber i barnehagen som gjør en strålende jobb, men det er helt galskap i flere barnehager jeg har vært borti at jeg ikke tørr å sende ungen min i barnehage når den tida kommer seinere en gang….

Anonymkode: 0f1fe...5a1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er dette?

Anonymkode: 34e62...316

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis ikke sånn over alt. Jeg jobber i en Læringsverkstedetbarnehage og vi har mye kursing og gode retningslinjer. Har også vært lånt ut til et par andre og aldri sett noe sånn. Var et par år i en privat barnehage som student (barnehage i kjelleren på huset deres) og der var det dårlig stemning.. Men i og med at de større barna fortalte ting, tidligere ansatte meldte inn osv ble den avviklet. 

Anonymkode: 99739...99a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre ja..jeg har jobbet i mange barnehager og sett mye rart.

Eks styrer som er rasistiske (bak dørene) der ansatte bryr seg mer om hva de vil i løpet av dagen en barna, der det er lærlinger og lite ansatte, der ansatte tvinger barn til å være med på samlinger etc, der ansatte drikker varme kopper kaffe rundt barna, ...

Dessverre ikke mye foreldre ser

Anonymkode: a3fd1...068

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Heldigvis ikke sånn over alt. Jeg jobber i en Læringsverkstedetbarnehage og vi har mye kursing og gode retningslinjer. Har også vært lånt ut til et par andre og aldri sett noe sånn. Var et par år i en privat barnehage som student (barnehage i kjelleren på huset deres) og der var det dårlig stemning.. Men i og med at de større barna fortalte ting, tidligere ansatte meldte inn osv ble den avviklet. 

Du vet at Læringsverkstedet er privat, eller? 

Anonymkode: e50d0...010

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er disse damene 50+? Er ikke så lenge siden fysisk straff (dvs vold) mot barn var tillatt. Var fremdeles tillatt på 70- og 80-tallet. Dette henger nok igjen.. fremdeles ikke greit, men kan forklare litt!

Anonymkode: fc3cf...1c3

Skrevet

Opptatt av å tjene penger, faktisk... 😂 Hadde de vært det så hadde de kanskje ikke jobbet i barnehage?

Det ligger vel mer i manglende kompetanse og at de ikke får jobb andre steder.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff så ille! 😳 
Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og så endel slike ting for noen år tilbake. 
Men de siste ti årene eller sånn har jeg ikke sett mye til slikt. Tror det er fordi mange ansatte av den «gamle skolen» har gått over i pensjonistenes rekker. 

Opplever aldri slike ting der jeg jobber, alle ansatte er flinke, omsorgsfulle og gjør en god jobb (noen selvsagt bedre enn andre). 

Anonymkode: f4175...057

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er kvaliteten enormt ujevn i barnehagene her i landet. 

Jeg har i mine 12 år i barnehage opplevd både de beste og de dårligste ansatte. Noen bryr seg om barna, mens andre gjør minst mulig.

Det som er kjipt er at det ofte er de som er dårligst i jobben sin som har best kontakt med foreldrene. De smisker og eller seg inn på foreldrene. Har spesielt en pedleder der jeg jobber som er sånn. Hun virker SÅÅÅ hyggelig, men bak låste dører så er hun en skikkelig giddalaus kjerring som ingen vil jobbe sammen med.

Anonymkode: 49933...947

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så klart.

Norske kvinner 40+ er de mest bortskjemte og late drittsekkene i verden. Ikke overrasket over å høre hvordan de ter seg på jobb innimellom alle sykemeldingene sine. 

Anonymkode: cff94...930

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du vet at Læringsverkstedet er privat, eller? 

Anonymkode: e50d0...010

Ja. Men ikke drevet av et ektepar i en kjeller var poenget her 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så klart.

Norske kvinner 40+ er de mest bortskjemte og late drittsekkene i verden. Ikke overrasket over å høre hvordan de ter seg på jobb innimellom alle sykemeldingene sine. 

Anonymkode: cff94...930

Haha, nå lo jeg høyt. 😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dessverre er kvaliteten enormt ujevn i barnehagene her i landet. 

Jeg har i mine 12 år i barnehage opplevd både de beste og de dårligste ansatte. Noen bryr seg om barna, mens andre gjør minst mulig.

Det som er kjipt er at det ofte er de som er dårligst i jobben sin som har best kontakt med foreldrene. De smisker og eller seg inn på foreldrene. Har spesielt en pedleder der jeg jobber som er sånn. Hun virker SÅÅÅ hyggelig, men bak låste dører så er hun en skikkelig giddalaus kjerring som ingen vil jobbe sammen med.

Anonymkode: 49933...947

Dette har jeg opplevd ofte jeg også. Gjerne godt voksne damer som er såååå fine oppi ansiktet på foreldrene. Men ellers er de trollkjerringer som gjør så lite som mulig og helst bare vil stå å skravle. 

Anonymkode: f4175...057

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mamma til en 3 åring i barnehage.

Siste pedleder der som var 50 pluss likte ikke barnet mitt. Sa alltid "nei, ikke hun", da hun var der om morningen. Hun var så streng og mutt og sur.

Nå er hun heldigvis sykemeldt. ELSKER de unge der på 25-35. En drøm rett og slett. De er så utrolig flinke, masse energi og glade.

Anonymkode: 26806...722

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er mamma til en 3 åring i barnehage.

Siste pedleder der som var 50 pluss likte ikke barnet mitt. Sa alltid "nei, ikke hun", da hun var der om morningen. Hun var så streng og mutt og sur.

Nå er hun heldigvis sykemeldt. ELSKER de unge der på 25-35. En drøm rett og slett. De er så utrolig flinke, masse energi og glade.

Altså at barnet mitt ikke likte henne(hun pedlederen), IKKE at hun ikke likte barnet mitt. Ble litt feil skrevet. 

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det slik rundt om her i landet. Har selv vært lærling i 2 år og jobbet 1 år i tillegg. Det var nok for å si det sånn. Nå studerer jeg ved universitetet til å bli noe heeelt annet. 

Anonymkode: a367e...f65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna mine har fortalt meg om at ei i barnehagen kjefter og skriker. Minste barnet mitt er redd hun. Dette er den barnehagetanta som er mest koselig mot oss voksne. Ironisk nok.

Anonymkode: 454b6...627

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er slik overalt. Jeg jobber i butikk og de eldre damene er helt besatt av å snakke negativt om stamkundene. Bor på bygda så vi har en del faste.

Anonymkode: 8c869...58f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må også legge til at jeg har vært vitne til flere ansatte som har brukt vold i den forstand at de drar dem hard i armen og skriker og kjefter så barna blir redde. Og ja, selvfølgelig meldte jeg dette videre til leder.

Anonymkode: a367e...f65

• Liker 2
Skrevet

skulle ikke forundre meg...

Men barna reagerer gjerne, så vi foreldre merker jo litt.... Vi er ikke helt blinde altså! 

I den forrige bhg til mitt barn var det en elendig Ped leder. Det var tydelig at hun hatet jobben sin, jeg ovserverte henne jo mange ganger når hun ikke så meg.

Jeg så jo hvordan barna responerte på henne. Jeg vet at hun ikke gjorde jobbe  sin bra og jeg vet at flere foreldre var mifornøyde. Jeg tror hun virkelig hatet barn. 

Derimot så var det mange flinke assistener som kompanserte. 

I denne bhg er vi nå så er det en sur eldre dame som er rimelig brysk mot barna. Min sønn unngår henne og er heller med de andre snille voksne. 

Så en eller annen sort får finnes overalt! 

Men ikke tro vi ikke ser! vi ser! 

Og smisking biter ikke på meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...