Gå til innhold

Har jeg fått i meg giftig tefon fra non stick pan? Trenger sårt hjelp, angsten er i været

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte nettopp legevakten og gjennom video så de at non stick pannen var oppskarket og ba meg kaste den. Har brukt den over lang tid, er redd for å ha fått i meg kreftfremkallende stoffer i kroppen. Dro så til ikea's nettside og så på pannen jeg hadde kjøpt i 2021. IKEA 365+ Frying pan, stainless steel/non-stick coating, 11" - IKEA Der står det "No PFOA (perfluorooctanoic acid) is used to create the non-stick surface of this product"

Burde jeg være beskymret, dersom PFOA ikke er inni pannen, kan den være giftig=?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke bra for deg.

Men kreft får man av en sum fra mange årsaker. Neppe noe som direkte gir kreft.

Slapp av.

• Liker 5
Skrevet

Jeg kan ikke mye om dette..men vet at når slike panner begynner å bli godt brukt å skrape opp må man kaste de pga de inneholder noe som kan gi kreft 

Men hvor lenge og mye du må få i deg for kansje få kreft vet jeg ikke...

Men nå skal det si at alt vi spiser,.bruker og puster kan gi oss kreft...så jeg ville ikke tenkt noe mer over dette.

Bare tenk på dette til neste panne

AnonymBruker
Skrevet

Det er MANGE med slike panner! 

Anonymkode: 657de...e36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er MANGE med slike panner! 

I tillegg forsvinner mye av teflonen når pannen blir vasket. 

AnonymBruker
Skrevet

Ringte du virkelig legevakten for det der...? 

Anonymkode: feaf0...6ef

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ringte du virkelig legevakten for det der...? 

ja, og giftinformasjonen. Den kan være farlig

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I tillegg forsvinner mye av teflonen når pannen blir vasket. 

dersom det ikke er PFOA i produktet kan den fremdeles være farlig?

AnonymBruker
Skrevet

Du må jobbe med angsten din, stress er en kjempehøy faktor for kreft!!!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, slapp av..

Anonymkode: 075ed...d3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt lat så brukt teflonpanne flere ganger over tiden, full i hull og flak. Kan ikke bekymre oss for alt hele tiden.

Anonymkode: 22f74...2bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er verre enn meg 😅 du snakker om en nesten ny panne som ikke har giftige stoffer i seg en gang. Rist det av deg. Om alt du og sikkert jeg er redd for skulle skjedd, ville halve kloden ha vært syke av sånne ting :) 

Anonymkode: 24683...63a

• Nyttig 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Om ikeas stekepanner ga kreft etter å ha blitt brukt litt så hadde de blitt forbudt å produsere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du er verre enn meg 😅 du snakker om en nesten ny panne som ikke har giftige stoffer i seg en gang. Rist det av deg. Om alt du og sikkert jeg er redd for skulle skjedd, ville halve kloden ha vært syke av sånne ting :) 

Anonymkode: 24683...63a

lmao lo høyt av dette. Men vet fremdeles ikke hva som gjør pannen farlig, er det PFOA som er det farlige eller finnes det andre giftstoffer også?

Skrevet
theTitanic skrev (3 minutter siden):

Om ikeas stekepanner ga kreft etter å ha blitt brukt litt så hadde de blitt forbudt å produsere.

skjønner den, men det er jeg som har brukt mye metall på flaten som kan være farlig

AnonymBruker
Skrevet
Destolavista skrev (53 minutter siden):

Ringte nettopp legevakten og gjennom video så de at non stick pannen var oppskarket og ba meg kaste den. Har brukt den over lang tid, er redd for å ha fått i meg kreftfremkallende stoffer i kroppen. Dro så til ikea's nettside og så på pannen jeg hadde kjøpt i 2021. IKEA 365+ Frying pan, stainless steel/non-stick coating, 11" - IKEA Der står det "No PFOA (perfluorooctanoic acid) is used to create the non-stick surface of this product"

Burde jeg være beskymret, dersom PFOA ikke er inni pannen, kan den være giftig=?

Hvis du har brukt den over lang tid: Hvorfor i alle dager ringte du legevakten akkurat i kveld? ?

Anonymkode: 7a76b...048

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du har brukt den over lang tid: Hvorfor i alle dager ringte du legevakten akkurat i kveld? ?

Anonymkode: 7a76b...048

var en venn som kom da jeg lagde middag i dag og sa at jeg burde ikke spisse den, kunne være tefon. Hadde han ikke sakt noe hadde jeg spist maten 

Gjest theTitanic
Skrevet
Destolavista skrev (4 minutter siden):

skjønner den, men det er jeg som har brukt mye metall på flaten som kan være farlig

Har også brukt metall på teflonpanner selv om man ikke skal det. Panner skal være laget mer idiotsikkert enn at et par skrap gir kreft. 

Skrevet
theTitanic skrev (1 minutt siden):

Har også brukt metall på teflonpanner selv om man ikke skal det. Panner skal være laget mer idiotsikkert enn at et par skrap gir kreft. 

når du sier det på den måten lol, så gir det mer mening. Litt vanskelig å tenke fornuftig når du har helseangst :) Hjelper veldig mye å få svar fra så mange folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...