Destolavista Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Ringte nettopp legevakten og gjennom video så de at non stick pannen var oppskarket og ba meg kaste den. Har brukt den over lang tid, er redd for å ha fått i meg kreftfremkallende stoffer i kroppen. Dro så til ikea's nettside og så på pannen jeg hadde kjøpt i 2021. IKEA 365+ Frying pan, stainless steel/non-stick coating, 11" - IKEA Der står det "No PFOA (perfluorooctanoic acid) is used to create the non-stick surface of this product" Burde jeg være beskymret, dersom PFOA ikke er inni pannen, kan den være giftig=?
Maskulino Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Sikkert ikke bra for deg. Men kreft får man av en sum fra mange årsaker. Neppe noe som direkte gir kreft. Slapp av. 5
Sofakona Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Jeg kan ikke mye om dette..men vet at når slike panner begynner å bli godt brukt å skrape opp må man kaste de pga de inneholder noe som kan gi kreft Men hvor lenge og mye du må få i deg for kansje få kreft vet jeg ikke... Men nå skal det si at alt vi spiser,.bruker og puster kan gi oss kreft...så jeg ville ikke tenkt noe mer over dette. Bare tenk på dette til neste panne
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 Det er MANGE med slike panner! Anonymkode: 657de...e36 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er MANGE med slike panner! Anonymkode: 657de...e36 I tillegg forsvinner mye av teflonen når pannen blir vasket. Anonymkode: 657de...e36
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 Ringte du virkelig legevakten for det der...? Anonymkode: feaf0...6ef 21
Destolavista Skrevet 28. april 2022 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ringte du virkelig legevakten for det der...? Anonymkode: feaf0...6ef ja, og giftinformasjonen. Den kan være farlig
Destolavista Skrevet 28. april 2022 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I tillegg forsvinner mye av teflonen når pannen blir vasket. Anonymkode: 657de...e36 dersom det ikke er PFOA i produktet kan den fremdeles være farlig?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 Du må jobbe med angsten din, stress er en kjempehøy faktor for kreft!!! Anonymkode: feaf0...6ef 9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 Herlighet, slapp av.. Anonymkode: 075ed...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 Jeg er litt lat så brukt teflonpanne flere ganger over tiden, full i hull og flak. Kan ikke bekymre oss for alt hele tiden. Anonymkode: 22f74...2bc 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 Du er verre enn meg 😅 du snakker om en nesten ny panne som ikke har giftige stoffer i seg en gang. Rist det av deg. Om alt du og sikkert jeg er redd for skulle skjedd, ville halve kloden ha vært syke av sånne ting Anonymkode: 24683...63a 1
Gjest theTitanic Skrevet 28. april 2022 #14 Skrevet 28. april 2022 Om ikeas stekepanner ga kreft etter å ha blitt brukt litt så hadde de blitt forbudt å produsere.
Destolavista Skrevet 28. april 2022 Forfatter #15 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du er verre enn meg 😅 du snakker om en nesten ny panne som ikke har giftige stoffer i seg en gang. Rist det av deg. Om alt du og sikkert jeg er redd for skulle skjedd, ville halve kloden ha vært syke av sånne ting Anonymkode: 24683...63a lmao lo høyt av dette. Men vet fremdeles ikke hva som gjør pannen farlig, er det PFOA som er det farlige eller finnes det andre giftstoffer også?
Destolavista Skrevet 28. april 2022 Forfatter #16 Skrevet 28. april 2022 theTitanic skrev (3 minutter siden): Om ikeas stekepanner ga kreft etter å ha blitt brukt litt så hadde de blitt forbudt å produsere. skjønner den, men det er jeg som har brukt mye metall på flaten som kan være farlig
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #17 Skrevet 28. april 2022 Destolavista skrev (53 minutter siden): Ringte nettopp legevakten og gjennom video så de at non stick pannen var oppskarket og ba meg kaste den. Har brukt den over lang tid, er redd for å ha fått i meg kreftfremkallende stoffer i kroppen. Dro så til ikea's nettside og så på pannen jeg hadde kjøpt i 2021. IKEA 365+ Frying pan, stainless steel/non-stick coating, 11" - IKEA Der står det "No PFOA (perfluorooctanoic acid) is used to create the non-stick surface of this product" Burde jeg være beskymret, dersom PFOA ikke er inni pannen, kan den være giftig=? Hvis du har brukt den over lang tid: Hvorfor i alle dager ringte du legevakten akkurat i kveld? ? Anonymkode: 7a76b...048 3
Destolavista Skrevet 28. april 2022 Forfatter #18 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har brukt den over lang tid: Hvorfor i alle dager ringte du legevakten akkurat i kveld? ? Anonymkode: 7a76b...048 var en venn som kom da jeg lagde middag i dag og sa at jeg burde ikke spisse den, kunne være tefon. Hadde han ikke sakt noe hadde jeg spist maten
Gjest theTitanic Skrevet 28. april 2022 #19 Skrevet 28. april 2022 Destolavista skrev (4 minutter siden): skjønner den, men det er jeg som har brukt mye metall på flaten som kan være farlig Har også brukt metall på teflonpanner selv om man ikke skal det. Panner skal være laget mer idiotsikkert enn at et par skrap gir kreft.
Destolavista Skrevet 28. april 2022 Forfatter #20 Skrevet 28. april 2022 theTitanic skrev (1 minutt siden): Har også brukt metall på teflonpanner selv om man ikke skal det. Panner skal være laget mer idiotsikkert enn at et par skrap gir kreft. når du sier det på den måten lol, så gir det mer mening. Litt vanskelig å tenke fornuftig når du har helseangst Hjelper veldig mye å få svar fra så mange folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå