AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Datteren vår på to år har begynt å bli veldig lei seg når hun skal legge seg, hun sier hun er redd for «oæ». Klarer ikke å få ut av henne nøyaktig hva og hvor hun tror «oæ» er, men lurer på om noen har erfaring med det samme og har tips? Prøver selvsagt å trygge henne med å si at det ikke er noen «oæ» her og at vi passer på henne, men det hjelper ikke. Anonymkode: d4079...82a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Kan det være spøkelse? Siden spøkelser ofte sier ooøææ. Anonymkode: 7f283...d5f
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det være spøkelse? Siden spøkelser ofte sier ooøææ. Anonymkode: 7f283...d5f Vet ikke, men det er egentlig ikke så nøye hva det er, poenget er at det er noe som er skummelt og jeg vet ikke hvordan jeg skal få henne til å slutte å være redd Anonymkode: d4079...82a
myMa Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 2 åringen vår har begynt å bli redd for lyder. F eks fjerne lyder av fly eller tog, trafikk, knirkelyder osv. Det er visst ganske vanlig i den alderen har jeg skjønt. Kan det være noe hun hører? Trafikk e.l
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 2åringen vår ble plutselig redd for troll. Hver kveld spurte han forsiktig om det var troll der. Vi måtte ta en pause fra Bukkene bruse. Virker som det er en periode i den alderen. Anonymkode: 01ad1...5fc
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 Mine har blitt mørkeredde på den tiden. Har dere nattlampe? Vi pleier å si at spøkelser etc ikke finnes, bare i bøker og tv Anonymkode: 68e0e...779
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Toåringen her er redd for monstre. Jeg vet ikke helt hva hun ser for seg et monster er, men hun har ei storesøster som kan finne på å fortelle henne ivrig om flere skumle varianter av dem. Hun reagerer også på lyder. Vi bor rett ved en veg, og har oppdaget at når hun roper og er redd, har det gjerne nettopp kjørt en eller flere motorsykler forbi. Hun spør hva det var og om det var et monster. Men roer seg ikke med at det var motorsykkel, så vi blir inne hos henne til hun sovner. Jeg husker at storesøsteren, som ikke hadde hørt om monstre, var redd motorsykler og ikke minst russebusser da hun var på samme alder. Anonymkode: 49cfb...5e5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 myMa skrev (2 timer siden): 2 åringen vår har begynt å bli redd for lyder. F eks fjerne lyder av fly eller tog, trafikk, knirkelyder osv. Det er visst ganske vanlig i den alderen har jeg skjønt. Kan det være noe hun hører? Trafikk e.l Samme erfaring her når barnet var 2 år. Om vinden lagde lyd utenfor, kunne hun spørre hva den lyden var med litt engstelse. Anonymkode: 53b2f...af8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå