AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Så både jeg og typen min har opplevd voldtekt før vi ble sammen . Dette er mange år siden og vi har begge gått til psykolog og bearbeida dette . Kjæresten min var til gastroskopi her om dagen og i etterkant har han fortalt følgende (dette kom særlig i dag etter han var hos psykolog i dag ) : Han signaliserte under undersøkelsen til lege at lege skulle stoppe , men lege sa at de var fobi svelget og dermed det verste så det var bedre å fortsette . Han gikk å klaget over vondt i halsen etterpå . Dersom voldtekten hans var oral så hadde jeg forstått at dette var en trigger men her er greia . HAN BLE IKKE VOLDTATT ORALT! Er jeg kjip som ikke forstår hvorfor han tar det så tungt ? Jeg prøvde å være støttende å høre på han og sa selvfølgelig ikke til han så pyse du er , men jeg tror han merket . Han sa at jeg ikke brydde meg nok 🙄Jeg får legge til at jeg er ikke spesielt flink til å sette grenser selv så for meg er jeg kanskje litt mer godtakende / tilgivende når noen trår over grensene mine . Anonymkode: f4c8a...e4c
Sofakona Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Klager han på at det er vondt? Og det er det du reagerer på? Hva er det han tar tungt?
PITTY Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Har tatt gastroskopi jeg. Fikk ikke noe særlig assosiasjoner til peniser nei... Tror jeg ikke han gjorde heller. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 Kan si med sikkerhet at det er du som er svært ufølsom. Anonymkode: d7b15...896 13
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 Det handler vel ikke om hvor han ble voldtatt, men følelsene. Det å ikke ha kontroll, redsel osv. Anonymkode: 524a1...c10 11 4
Maleficenta Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så både jeg og typen min har opplevd voldtekt før vi ble sammen . Dette er mange år siden og vi har begge gått til psykolog og bearbeida dette . Kjæresten min var til gastroskopi her om dagen og i etterkant har han fortalt følgende (dette kom særlig i dag etter han var hos psykolog i dag ) : Han signaliserte under undersøkelsen til lege at lege skulle stoppe , men lege sa at de var fobi svelget og dermed det verste så det var bedre å fortsette . Han gikk å klaget over vondt i halsen etterpå . Dersom voldtekten hans var oral så hadde jeg forstått at dette var en trigger men her er greia . HAN BLE IKKE VOLDTATT ORALT! Er jeg kjip som ikke forstår hvorfor han tar det så tungt ? Jeg prøvde å være støttende å høre på han og sa selvfølgelig ikke til han så pyse du er , men jeg tror han merket . Han sa at jeg ikke brydde meg nok 🙄Jeg får legge til at jeg er ikke spesielt flink til å sette grenser selv så for meg er jeg kanskje litt mer godtakende / tilgivende når noen trår over grensene mine . Anonymkode: f4c8a...e4c trenger det å ha noe med voldtekt å gjøre at man syns gastroskopi er fælt? Nei Endret 28. april 2022 av Maleficenta 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Gastroskopi er fælt og man blir sår i halsen etterpå... Anonymkode: c68e3...07a 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 Han kan få føle det han føler, men det er litt rart å sammenligne det med en voldtekt, ja. En fordel heterofile menn har når de blir voldtatt av en annen mann, er at de ikke trenger å forholde seg så mye til menn i ettertid. Men det må jo heterofile kvinner gjøre. Derfor får vi kanskje mer eksponeringsterapi enn de gjør. Veit om en voksen mann som ble voldtatt da han var barn/ungdom av en mann og han synes det er veldig ekkelt å være i garderoben i svømmehallen f.eks fordi det er nakne menn der. Anonymkode: 8ebfb...129 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det handler vel ikke om hvor han ble voldtatt, men følelsene. Det å ikke ha kontroll, redsel osv. Anonymkode: 524a1...c10 Dette! Tap av kontroll og frykt i situasjonen er nok triggeren her, kanskje kombinert med at undersøkelsen var smertefull. Kjæresten din har det tydeligvis vondt nå, både fysisk og psykisk, så her burde du vært mer støttende! Anonymkode: 3b3bd...4d9 10
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 Gastroskopi er helt forjævlig ekkelt. Noe 99 % av alle som har tatt det sier. Helt uavhengig av traumer. Anonymkode: 6b2cd...f7a 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 Her var det mange svar som viser lite innsikt i ettervirkningene av en voldtekt. Som en annen skrev ovenfor her - det handler ikke om hvor man ble voldtatt, men det faktum at noen tat ifra en kontrollen over egen kropp. Hva som trigger den enkelte er veldig individuelt. Bare fordi du ikke ser logikken i dette, så betyr det ikke at det ikke vekket assosiasjoner hos kjæresten din som kan knyttes til voldtekten. Ble selv voldtatt da jeg var tenåring. Det ble gjort av en fremmed mann på et fremmed sted. Den dag i dag blir jeg livredd av å ikke vite hvor jeg skal sitte rundt spisebordet når hele familien er samlet. Som man kanskje ser har dette absolutt ingen sammenheng, men for meg handler det om å kunne sitte slik at jeg har en fluktrute. Det er kroppen som er i beredskap - et trenger ikke å ha direkte sammenheng. Kjæresten din må få lov til å reagere slik han gjør. Alle reagerer ulikt, ikke alle er som for eksempel deg. Ved å respondere slik du gjør nå så avviser du hans følelser, noe som bare gjør det enda verre for han. Anonymkode: 08d40...5bf 4 5 1
Pippi Lotta Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 Jeg mener det må være lov å klage på en så ekkel medisinsk undersøkelse uavhengig av tidligere traumer, så jeg synes uansett du er veldig ufølsom om du ikke greier å vise medfølelse. Når han i tillegg har traumer fra før er det selvfølgelig enda viktigere at partnerens hans er i stand til å være empatisk! Du virker ganske umoden som ikke forstår at det kan være vanskelig å miste kontroll over kroppen (for alle men spesielt) for overgreps ofre. Følelser er ikke logiske reaksjoner som det skal være nødvendig å forklare å fremlegge «bevis» for. Kanskje du skal endre fokuset til å handle mer om å være en ok kjæreste? 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så både jeg og typen min har opplevd voldtekt før vi ble sammen . Dette er mange år siden og vi har begge gått til psykolog og bearbeida dette . Kjæresten min var til gastroskopi her om dagen og i etterkant har han fortalt følgende (dette kom særlig i dag etter han var hos psykolog i dag ) : Han signaliserte under undersøkelsen til lege at lege skulle stoppe , men lege sa at de var fobi svelget og dermed det verste så det var bedre å fortsette . Han gikk å klaget over vondt i halsen etterpå . Dersom voldtekten hans var oral så hadde jeg forstått at dette var en trigger men her er greia . HAN BLE IKKE VOLDTATT ORALT! Er jeg kjip som ikke forstår hvorfor han tar det så tungt ? Jeg prøvde å være støttende å høre på han og sa selvfølgelig ikke til han så pyse du er , men jeg tror han merket . Han sa at jeg ikke brydde meg nok 🙄Jeg får legge til at jeg er ikke spesielt flink til å sette grenser selv så for meg er jeg kanskje litt mer godtakende / tilgivende når noen trår over grensene mine . Anonymkode: f4c8a...e4c Du skriver innlegg om at typen er pysete og du ikke forstår, og så må du spørre om du er kjip? 😂 Det er ingen som helst tvil om at du er utrolig kjip mot ham. Anonymkode: 819a0...251 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå