Gå til innhold

silikon

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

misfornøyd m operasjonen.,,

Endret av carolina78
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor ble du operert? Det kan hende at legen ikke ville gi deg mer enn det du fikk pga. at du ikke hadde hud nok. Legger man inn mye da, vil det ikke bli noe pent. Ut i fra målene dine virker det som om du er ganske slank også.

Jeg vet ikke hvor mye av størrelsen som forsvinner etter hevelsen har gitt seg, da jeg enda ikke har forstørret brystene mine. Jeg vet heller ikke hva du kan forvente av legen, men om du er misfornøyd selv ved kontrollen, så si i fra.

Et annet tips er å gå til en ordentlig undertøysbutikk å få sjekket størrelsen din. Bor du i Oslo eller nær Oslo er La Lina et fint sted å gå. Jeg trodde nemlig jeg var en 70-75B, men det viste seg at jeg var 65DD. ;)

Endret av Saeria
Skrevet

Hei Saeria

Takk for svaret.

Jeg gjorde dette på Nobel klinic.

Ja han mente at jeg ikke burde ha større en dette eller så skulle det se stygt og unaturlig. men jeg ønsket meg en c størrelse.

Dumt å ikke være fornøyd etter å ha brukt så mye penger mener jeg.

Skrevet

Sier som Saeria jeg - er du sikker på at du ikke er en c-størrelse?

(Jeg trodde jeg var D/DD - men er faktisk en F-

Synes du brystene dine er for små når du ser på dem - eller er det selve cup-størrelsen du er opphengt i?

Det er jo veldig mange som bruker helt feil størrelse - og faktisk er mye større enn det de tror.

Skrevet

Dumt å henge seg opp i cup-størrelsen ja. Det viktigste er at de er passe store i forhold til kroppen din. :)

Skrevet

Jeg har hørt de ofte heller legger inn litt mer enn litt mindre, fordi jentene ofte føler det ble litt snaut. Sånne leger er ikke hyppe på kritikk/dårlig omtale, så han hadde sikkert en god grunn for å legge inn de grammene han gjorde. Tror ikke man skal jobbe hardt for en viss størrelse, man må jo tenke helhet. Han jobber med dette og vet sikkert hvorfor han handlet som han gjorde

Gjest lilletroll
Skrevet (endret)

slettet

Endret av lilletroll
Skrevet

som andre har sagt her; du hadde kanskje rett og slett ikke plass til mer?? har en venninne som har omtrent samme høyde/vekt som deg, hun fikk lagt inn 250, det var det som fikk plass.

du vil vel ikke ende opp som aylar, som måtte operere det ut igjen pga smerter fordi hun la inn så mye?? hun "pressa" legen til å legge inn mer enn det han anbefalte, og resultatet ble jo deretter.

husk, de som har mye har ofte lagt inn i flere omganger (for å vide ut huden, og gjøre plass til større proteser), eller hatt "tomme" bryst/mye ekstra hud fra før.

-fruktfat

Skrevet
Hei!!

Noen har som vet som ca. hvor mye silikon pupper går ned etter hevelsen?

Jeg ble operet for 2 uker siden, la inn 260ml og det virker som jeg bare blir en middels b, sa klart i fra  til legen at jeg ønsket meg en c størrelse.

Legen anbefalte meg kun 200 ml , men jeg klarte å prute meg til 260 ml.

Er 163 cm og veier 55 kg.

Orker ikke tanken på at jeg blir misfornøyd og da kastet pengene i søpla. Det er jo kun 2 uker siden, men allerede har jeg merket at brystene har minsket masse.

Har noen har vært misfornøyde med størrelse etter en slik oprasjon?

Hva kan legen tilby meg? Har han rett å nekte å hjelpe meg videre, med evt. ny operasjon til redusert pris?

Hva kan jeg forvente av legen når jeg kommer til kontroll og fortelle han at jeg er svært misfornøyd med størrelse og ønsker ny operasjon, til redusert pris.

Hei!

Jeg er 168 og ca 53 kg. Før operasjon: 75AA, etter operasjon 75C/D. Min kirurg anbefalte 260, men jeg fikk overtalt ham til å prøve å legge inn 290, så det var der jeg endte opp. 30 gr er jo ingenting... En spiseskje smør kanskje, så forskjellen er ikke stor.

Grunnregelen er at man må ha mellom 150-250 gram for å gå opp en cup str, avhengig av anatomien. når man ser på mitt tilfelle stemmer ikke dette. Jeg gikk opp flere str enn hva grunnregelen tilsier (3 str), andre kan oppleve det motsatte, nemlig å gå opp færre. 260 gram kan se veldig forskjellig ut fra person til person, selv om de er ganske like i både høyde og vekt.

Man må huske på at implanterte bryster ser mindre ut enn naturlige bryster i samme cup str. Grunnen til dette er at vidden på implantatet gjør at man må ha ca en str større i BH enn den størrelsen man egentlig er. I klær ser derfor implanterte bryster mindre ut enn hva naturlige ville gjort. Jeg bruker C (D cup i push ups), men i klær ser jeg ut som en medium B. Det er derfor lurt å gå opp minst en (helst to!!!) str mer enn det man i utg.pkt. ønsket. Jeg ville i utg.pkt bare ha en B cup, men etter å ha lest masse om emnet og sett på mange før og etter bilder, ville jeg ha en full D. Det fikk jeg ikke. Ikke at jeg angrer på det jeg har gjort, langt ifra, men kunne tenkt meg litt modifisering ;) Det er derfor viktig å gå til flere kirurger, helt til man får det man ønsker. Kirurgene har forskjellige preferanser, og noen nekter simpelthen å legge inn større implantater enn 300 gr, fordi de selv mener det ikke er pent. De bryr seg rett og slett ikke om hva du synes er pent! AARRGG!!! Dette har ingenting med hva det er plass til å gjøre (Selv om det er det de sier). Jeg vet om mange jenter som har gått fra AA til D og DD uten problemer, dvs lagt inn både 4-500+ gram.

Hva du kan gjøre? Vel det er ikke så mye annet å gjøre enn det du selv har foreslått. Du kan spørre om han har rabatt til annengangspasienter og dermed få operasjonen til redusert pris. Noen har dette, andre ikke. Dersom han nekter å legge inn større implantat må du begynne forfra igjen. Det er derfor jeg terper om og om igjen på at man må gå på konsultasjon til flere kirurger FØR man bestemmer seg, og ikke ta den første og beste. Ikke gi seg før man får det man vil ha! Når man først skal betale så mange penger for noe, så bør man få det man vil ha første gang.

Jeg ønsker deg all lykke til!!!!

Klem,

CeeCee!

Gjest Fruktfat
Skrevet

en av de i team aylar er en tidligere venninne av meg. hun var tilnærmet flat før, og har nå proteser på over 800... men ikke sjans at hun fikk plass til det med en gang! så første gangen hun opererte la hun inn så mye hun fikk plass til, og operert igjen etter et år, da fikk hun lagt inn større proteser. ikke alle har plass til 400-500 første gangen!

Skrevet
en av de i team aylar er en tidligere venninne av meg. hun var tilnærmet flat før, og har nå proteser på over 800... men ikke sjans at hun fikk plass til det med en gang! så første gangen hun opererte la hun inn så mye hun fikk plass til, og operert igjen etter et år, da fikk hun lagt inn større proteser.  ikke alle har plass til 400-500 første gangen!

Det spørs litt hvilket implantat man velger. Nå finnes det implantater som kan forstørres litt etter hvert (Saltvanns implantater). Man kan også få de implantatene som man fyller opp etter de er kommet inn i lommen (også saltvann), og da kan man få mer enn hvis man velger ett som allerede er fylt opp.

Som sagt kjenner jeg flere som har vært helt flate (AAA-cup) som har fått 4-500 gram første gang (Både silikon og Cohesive Gel, altså ferdig fylte implantater). Må nevne at dette ikke er i Norge. De fleste Norske kirurger er veldig moderate, og veldig uerfarne i.fht. Amerikanske, og det er derfor de ikke tør legge inn så store implantater i flatbrystede jenter.

Hilsen CC!

Gjest lilletroll
Skrevet

Som sagt kjenner jeg flere som har vært helt flate (AAA-cup) som har fått 4-500 gram første gang (Både silikon og Cohesive Gel, altså ferdig fylte implantater).

Men str på forhånd alene sier jo ikke noe om hvor mye en har plass til, det er jo flere faktorer som spiller inn der. Og en annen ting er jo at selv om de kan få skviset det inn blir det ikke nødvendigvis bra. Nei, jeg står på det jeg sa tidligere: Kirurgen vet best!

Gjest Fruktfat
Skrevet
Men str på forhånd alene sier jo ikke noe om hvor mye en har plass til, det er jo flere faktorer som spiller inn der. Og en annen ting er jo at selv om de kan få skviset det inn blir det ikke nødvendigvis bra. Nei, jeg står på det jeg sa tidligere: Kirurgen vet best!

:enig_anim:

Skrevet

Vel, jeg har lest utrolig mye om emnet, og snakket med ganske mange som vil si det motsatte. Selvfølgelig finnes det noen som ikke hadde fått plass til 4-500 gram , men de er i fåtall. Kjenner bl.a. en asiatisk jente, som fikk 475 gram under muskelen første gang uten problemer, og hun ser fantastisk ut!! Hun er 45 kg og 152 høy. Før operasjon var hun en 70A, nå er hun en 70DD/DDD. Kanskje ikke du synes det er fint, men det er ikke det som er poenget. Poenget mitt er at man skal kunne få det man selv ønsker selv om andre, inkludert kirurgen, ikke liker det. Selvfølgelig er det ikke slik at man på død og liv skal få dersom det er helseskadelig, litt fornuftig må man jo være, men de fleste jenter har plass til 4-500 gram. Det er bare det at de fleste Norske kirurger ikke har erfaring med den størrelsen implantater, og er derfor redde for å legge det inn. De burde tilegne seg mer kunnskap og erfaring på området for å kunne tilby det markedet ønsker istede for å få mange misfornøyde kunder.

Mange henger seg veldig opp i grammene. 400 gram på en jente som er 80 kg og 179 høy og AAA fra før, blir kanske bare en B cup, mens 400 på en jente som er 50 kg og 160 høy og AA kan ende opp med en D cup. Det har med anatomien å gjøre. Høyde, vekt, benbygning, brystmål, etc... 400 gram er ikke mye selv om det kan høres slik ut! Søk på "Before and after photos Breast Augmentation" og du vil se hvor stor forskjell det er fra person til person....

Hilsne CC!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...