Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Venter andre barn nå i juni. Første er født i februar, så gleder meg til sommerbaby. Men redd jeg romantiserer det litt, og husker rett og slett ikke hvordan første tid med baby var. Har et håp om å kunne ligge på gresset i hagen med baby godt skjermet for sol og vind. Og gå trilleturer i finværet, kanskje litt i sele…. Er dette realistisk i juli/august med en baby på 1-2 mnd? Jeg husker virkelig ingenting!!! Dere som har fått sommerbaby - hvordan var dagene deres? 

Anonymkode: e0cc3...d29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk vårbaby sist, så han var ca 2-3mnd på sommeren. Vi trillet turer og sånn og det var deilig å slippe å kle på så enormt mye, men likevel ble det mye innetid den første sommeren. Brukte mye tid på amming og pumping, babyen sov best i babynestet i vugga i sofaen, så det ble liksom det mest komfortable. Jeg venter nr 2 nå snart og ser for meg det blir mer tid brukt ute i hagen denne gangen siden storebror har større behov for å være ute, men det er selvfølgelig alt etter hvordan sommeren blir og hva man gjør det til :)

AnonymBruker
Skrevet

Har både vinterbaby og sommerbaby. Gikk bra begge deler ☀️ Var ekstra koselig på sommeren. Lysere dager, trilleturer i finværet. Gå i parker osv. 

Anonymkode: ef840...7d8

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar begge to!! Jeg har tydeligvis hukommelse som en gullfisk, for jeg husker virkelig ikke🙈

AnonymBruker
Skrevet

Har en junibaby. Regnet de to første ukene etter fødsel men syns det bare var deilig. Da var vi inne og ble kjent osv. Etterhvert nøt vi sommeren med trilleturer og tur på stranden med parasoll. Var nok deilig for baby å ligge med bare tær i vognen med lett teppe over osv. 

Anonymkode: 376c1...5ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et januarbarn og et maibarn (født et veldig varmt år). Og jeg syns det var ordentlig idyllisk ute på tur med det nyfødte maibarnet. Men når jeg tenker nærmere etter, så var det mest idyllisk i mai. Det var ofte rundt 30 grader sommeren -18 på Østlandet, og det var ganske slitsomt. Jeg gikk tur med hunden og babyen i bæresele tidlig på morgenen, og det var herlig. Men lenger utpå dagen satt vi mye inne i kjelleren, fordi det var den kjøligste delen i huset. Babyen gråt i vogn, og prøvde jeg å gå ut med henne i bæretøy, var vi bokstavelig talt klissvåte av svette etter ti minutter.

Jeg vil si at det kan være veldig idyllisk. Men at det kommer litt an på babyen og på sommeren :) 

Anonymkode: fa4cc...ee0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi har et januarbarn og et maibarn (født et veldig varmt år). Og jeg syns det var ordentlig idyllisk ute på tur med det nyfødte maibarnet. Men når jeg tenker nærmere etter, så var det mest idyllisk i mai. Det var ofte rundt 30 grader sommeren -18 på Østlandet, og det var ganske slitsomt. Jeg gikk tur med hunden og babyen i bæresele tidlig på morgenen, og det var herlig. Men lenger utpå dagen satt vi mye inne i kjelleren, fordi det var den kjøligste delen i huset. Babyen gråt i vogn, og prøvde jeg å gå ut med henne i bæretøy, var vi bokstavelig talt klissvåte av svette etter ti minutter.

Jeg vil si at det kan være veldig idyllisk. Men at det kommer litt an på babyen og på sommeren :) 

Gikk du med baby ute i bæretøy fra tidlig av? Blir vanligvis ikke sååå varmt her, og har et håp om å kunne bruke bæreselen flittig!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gikk du med baby ute i bæretøy fra tidlig av? Blir vanligvis ikke sååå varmt her, og har et håp om å kunne bruke bæreselen flittig!

Ja, helt fra vi kom hjem fra sykehuset :) Jeg hadde elastisk sjal til å begynne med, og en bæresele som kunne brukes fra 3,5 kg. Vi har hund, så jeg syntes det var mye lettere med bæretøy mtp. fremkommelighet i skogen og å ha armene frie. Og så hylte den babyen i vogna også, men var fornøyd med å bli båret. 

AnonymBruker
Skrevet

Julibaby en sommer det var 30 grader. Vi var mye på soverommet i kjelleren 🤭 gikk absolutt mange turer, deilig at man kan amme når og hvor som helst uten at baby blir kald, hun lå stort sett bare i bleia med et musselin-teppe over. Mye babytøy som forble ubrukt 🙈

synes det var litt stress med å ikke få sol på babyen og husker at selv i dypvogna ble babyen irritert av at det kom inn en glippe sol her og der. Hadde sikkert vært mindre stress om det var nummer to. Var sykt svett å bruke bæresjal, men hadde et fra aldoria i bambus som visstnok var det svaleste elastiske på markedet. 

Anonymkode: 3df96...9c1

AnonymBruker
Skrevet

Ble mye inne selv om det var fint vær. Baby sov mye på meg og det ble for varmt å sitte med babyen på brystet utendørs. Men hadde mange fine trilleturer etter hvert, og fine turer på stranda med de eldste i sommerferien. 

Anonymkode: a663e...abc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ingen problem å bruke bæretøy, men har du Ergobaby med spedbarnsinnlegg ville jeg investert i en annen sele. Close Caboo er også veldig varm for mange. Anbefaler Ergobaby Embrace eller elastisk sjal til den første tiden! Da kan du fint bære hjem fra sykehuset, om du ønsker det til og med. 

Anonymkode: 8ca61...cab

AnonymBruker
Skrevet

Synes baby om sommeren er dritt... 

Vanskelig i varmen, babyen må ikke få sol på seg, men samtidig skal den ikke bli for varm... Solen kommer inn i vognen omtrent uansett, kan ikke dekke til for det er farlig, kan ikke ha på solkrem. I bæreselen er det alltid noe som stikker ut, og jeg ble klissvåt av svette selv om vi hadde en av de svale selene. 

Satt myyyyye inne, med varmepumpen i kjølemodus, da det var varmt og fint ute.. Babyen ble grinete og sur av varmen, og jeg hatet det. 

Mye enklere om vinteren, synes jeg. 

Anonymkode: 5442c...5bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Synes baby om sommeren er dritt... 

Vanskelig i varmen, babyen må ikke få sol på seg, men samtidig skal den ikke bli for varm... Solen kommer inn i vognen omtrent uansett, kan ikke dekke til for det er farlig, kan ikke ha på solkrem. I bæreselen er det alltid noe som stikker ut, og jeg ble klissvåt av svette selv om vi hadde en av de svale selene. 

Satt myyyyye inne, med varmepumpen i kjølemodus, da det var varmt og fint ute.. Babyen ble grinete og sur av varmen, og jeg hatet det. 

Mye enklere om vinteren, synes jeg. 

Anonymkode: 5442c...5bb

Ja, husker jeg satt pris på at jeg kunne «sitte inne med god samvittighet» med første februarbaby. Var deilig at det var mørkt ute og jeg kunne se på serier hele dagen. 

Jeg er veldig spent på denne runden… Det blir vanligvis ikke så varmt her (kan gjerne ha 15 grader og overskyet hele sommeren), men vi har stort sett et par perioder med hetebølge. Jeg har bare så lite lyst å sitte inne og se ut på solen🥲 og håper det er realistisk å se for seg «utedager» med baby.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen problem å bruke bæretøy, men har du Ergobaby med spedbarnsinnlegg ville jeg investert i en annen sele. Close Caboo er også veldig varm for mange. Anbefaler Ergobaby Embrace eller elastisk sjal til den første tiden! Da kan du fint bære hjem fra sykehuset, om du ønsker det til og med. 

Anonymkode: 8ca61...cab

Har både ergobaby embrace og ergobaby 360 eller hva den heter (fra forrige gang). Kjøpte embrace ny til denne babyen fordi det var så befriende å kunne bære den første. Men synes embrace ser mer behagelig ut for meg, når baby likevel er spedbarn 😇 den ergobabyen fra forrige gang var så klumpete, men fantastisk at den kan brukes så lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...