Gå til innhold

Fra bleka striper til helbrunt. For risikabelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestemte meg for noen timer siden å bleke ettervekst og å dra de ut i noen striper. Håret ble nesten helblondt på toppen, med de tidligere stripene på bunnen. Er også noen steder litt flekkete, men ikke veldig synlig. Har hatt lyst å farge det mørkere enn stund, men ikke hatt guts til det, siden jeg alltid har vært blond. Har så ikke lyst å være «that guy» som kommer inn i frisørsalongen og er sånn: «Hei, fiks dette takk» men vet ikke hva annet jeg skal gjøre…😭 Spørsmålet lyder dermed som følger: 

Hvor lenge bør jeg vente for å farge det mørkt? Og hva bør jeg tenke på før jeg evt gjør det? 

-takk!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra til frisøren så slipper du å ende opp med mange forskjellige uønskede farger i håret. De har garantert sett verre. 

Anonymkode: e05b4...b75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt 1 mnd med mye fuktpleie før farging, bare så du slipper at farges trekkes litt vel inn. Da gulnes jo også stripene litt på veien. 

Og så kan du jo begynne med å heller tone lengdene og ha permanent farge i etterveksten. 
Som sikkert er det de gjør, da. 

Hadde ikke gått helt brunette med en gang, ta heller noe på 8-7 skalaen siden du er så lys nå og er redd for å mette veldig. 

Anonymkode: 97391...198

AnonymBruker
Skrevet

Enig med taler over. Ville brukt etpar,tre fire uker med å kure håret, to ganger i uka, annenhver gang med fukt og proteinkur før du farger mer.

Anonymkode: ddda3...242

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dra til frisøren så slipper du å ende opp med mange forskjellige uønskede farger i håret. De har garantert sett verre. 

Anonymkode: e05b4...b75

Sant! Sendte melding til lokal frisørsalong og fikk svar de kunne fikse allerede i morgen(?) er litt nervøs😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville tatt 1 mnd med mye fuktpleie før farging, bare så du slipper at farges trekkes litt vel inn. Da gulnes jo også stripene litt på veien. 

Og så kan du jo begynne med å heller tone lengdene og ha permanent farge i etterveksten. 
Som sikkert er det de gjør, da. 

Hadde ikke gått helt brunette med en gang, ta heller noe på 8-7 skalaen siden du er så lys nå og er redd for å mette veldig. 

Anonymkode: 97391...198

Skal ta med dette til frisør å høre hva de sier! Takk! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Enig med taler over. Ville brukt etpar,tre fire uker med å kure håret, to ganger i uka, annenhver gang med fukt og proteinkur før du farger mer.

Anonymkode: ddda3...242

Har du noen kurer å anbefale? Har i utgangspunktet ikke veldig slitt hår, er bare denne blekingen som gikk litt skeis… 😕

AnonymBruker
Skrevet

Hei Tove Laila!

Anonymkode: 462e5...8d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...