Gå til innhold

Jeg har en samboer som blir sur for alt mulig, er dette en ting å bli sur for?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange småting han blir sur på at jeg begynne å lure på hva jeg skal gjøre nå. Det kan være den minste filleting som jeg ikke kan forutse en gang. 

I dag ble han sur for dette: Datteren min ( ikke hans barn ) hadde sagt ja til sin venninne som også en nabo med oss, om å få sette sykkelen sin i våres sykkestativ mens de ryddet garasjen der. Datteren min hadde sagt ja. Han ble sur og mente datteren min skulle spurt oss om det først var greit og mente at hvis noe skjedde med den sykkelen nå så var vi erstatningpliktige. Jeg prøvde og forklare at sykkelen skulle sikkert bli hentet innen noen timer og ba oss ikke krangle om det. Han svelget nesten maten sin på vranga og viste med hele seg videre at han enda var sur selvom han sluttet å si noe. Sånn går dagene mye hos oss, jeg vet aldri hva han blir sur for neste gang. 

Er dette noe å bli sur for? 

Anonymkode: 9fc61...bed

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke at dere blir erstatningspliktige for andre barns ting, dere er ikke en institusjon. 

Anonymkode: c24dd...397

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er ikke noe å bli sur for. Det er supert at datteren din er løsningsorientert og hjelpsom. Og om det virkelig hadde vært noe hun burde spurt dere om først, så forklarer man bare det på en saklig måte, man blir ikke sur. 

Anonymkode: afd92...61b

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet

Nei, herregud 😅

For en sitron 🍋

• Liker 15
Gjest Warrior
Skrevet

Nei det der er ikke noe å bli sur for, men det er ikke alltid så enkelt å være den som blir sur for alt mulig heller. Det vet jeg alt om dessverre. 

Kan du snakke med han om det? Kanskje det er noe som ligger bak som gjør at han er mer irritert/blir lett sur? 

AnonymBruker
Skrevet

Gjetter at det han egentlig ble sur for er at han ikke er "overhodet" i familien og at dere ikke spør ham om "lov" til alt mulig. Bare fortsett å være selvstendige og bestem over dere selv. Han får jobbe med seg selv og innse at han ikke kan holde på sånn.

Anonymkode: be720...de1

• Liker 18
  • Nyttig 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, dette er absolutt ingenting å bli sur for. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg hadde blitt pottesur på ham hvis han ble sur for noe slikt. Og fordi han er så lite raus mot eget stebarn og nabobarn. Og fordi han mente datter måtte spørre (og få nei?!) for noe så trivielt. 

Anonymkode: 35432...bc7

• Liker 5
Skrevet

For en surplugg - en sånn hadde jeg ikke orka å bo sammen med!

• Liker 4
Skrevet

Dette er ikke noe å bli sur for! En alvorsprat er på sin plass. Dere kommer til å gå på tå hev etter hvert for å ikke utløse en slik reaksjon. Det er ikke sunt for noen! 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere felles barn? Kjefter han ofte sånn på dattera di? 

Anonymkode: 397d6...7c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er så mange småting han blir sur på at jeg begynne å lure på hva jeg skal gjøre nå. Det kan være den minste filleting som jeg ikke kan forutse en gang. 

I dag ble han sur for dette: Datteren min ( ikke hans barn ) hadde sagt ja til sin venninne som også en nabo med oss, om å få sette sykkelen sin i våres sykkestativ mens de ryddet garasjen der. Datteren min hadde sagt ja. Han ble sur og mente datteren min skulle spurt oss om det først var greit og mente at hvis noe skjedde med den sykkelen nå så var vi erstatningpliktige. Jeg prøvde og forklare at sykkelen skulle sikkert bli hentet innen noen timer og ba oss ikke krangle om det. Han svelget nesten maten sin på vranga og viste med hele seg videre at han enda var sur selvom han sluttet å si noe. Sånn går dagene mye hos oss, jeg vet aldri hva han blir sur for neste gang. 

Er dette noe å bli sur for? 

Anonymkode: 9fc61...bed

Spiller det noen rolle, ts? 
Om han påberoper seg «rett» til å bli sur så endrer ikke det premissene for å gå inn i og bli i et forhold: at du skal få økt livskvalitet av å være i det. Får du det? Dersom nei - avslutt forholdet.

ps: intet, absolutt intet, gir et voksent menneske rett til å velge å bli sur. Det er et valg, ikke en rettighet.

Anonymkode: 91ed8...297

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

helt absurd å bli sur for noe sånt. Dessuten helt utrolig smålig å ikke ville tillate at et barn setter sykkelen sin på tomten (?). 

Tror jeg hadde prøvd å møte slike absurditeter med rå hånlatter fremover. Kan jo umulig ta det på alvor. 

Anonymkode: d471b...57a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe å blir sur for nei. Men kan det være noe som plager han som gjør han mer irritabel? Har hann alltid vært slik eller er dette noe som nylig har oppstått? Ta en prat med han.

Anonymkode: 76e62...373

AnonymBruker
Skrevet

Er det som reggl ting datteren din gjør han blir sur for? I så fall bør du bære litt obs, datteren din fortjener bedre enn en stefar som blir sur på henne hele tiden.

Anonymkode: fc658...a37

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Blir han sur på deg også for småting? Andre? Biler i trafikken? Sjefen? Naboen? Moren sin? Kun datteren din?

Har han generelt kort lunte? Har han alltid hatt det? Er det stress på jobb for tiden? Midlertidig? Lite søvn? Mat?

Gidder du en sånn surpomp?

Anonymkode: 23c76...e3a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du gidder dette i lengden, jeg skyr slike folk. Men prøv å svar han og utfordre han på den måte, i dette tilfellet så tror jeg at jeg ville henvendt meg til datteren og sagt: etter vi er ferdige så vil stepappa sjekke grundigere de juridiske fallgruvene med å la venninnen din parkere sykkelen sin på vår oppkjørsel i noen timer, dette vil gi oss muligheten til å ta kvalifiserte gode valg i fremtiden, kan hende vi kan utarbeide et skjema som venninnen din kan skrive under på, og som holder oss skadesløse om noe skulle skje de timene sykkelen måtte stå parkert i vårt sykkelstativ.

Anonymkode: 27018...92b

AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er noe spesielt som plager han nå, som kan løses, så er det gjerne så enkelt at han generelt er en hissigpropp. Verden er full av hissigpropper. Og vi velger selv om vi ønsker å bo og eller jobbe sammen med slike. Jeg synes hissigpropper er ganske ubehagelige å være rundt, så jeg prøver å unngå dem så godt som mulig. Jeg hadde en slik sjef. Det ga utslag på magen faktisk, og jeg ble kurert ved å bytte jobb 👍

Om han er hissig kun midlertidig, så kan det hjelpe å ta tak i det som stresser han. Jeg synes ikke det er greit at han er "kortluntet" foran barnet. Og i dette tilfellet så gjorde hun en god gjerning. Om det hadde vært viktig at hun spurte først (at hun ga nabojenta tillatelse til å parkere sykkelen i garasjen rett ved siden av Teslaen), så kunne det blitt tatt opp med deg først, og dermed du med henne på en bedre måte.

Anonymkode: 23c76...e3a

• Liker 1
Skrevet

Har du spurt han da TS hvorfor han reagerer på ulike situasjoner med å bli muggen? 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke bestemme om han har rett til å bli sur, men du kan bestemme om du ønsker å være i et slik forhold.

Anonymkode: 828ca...5f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...