Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

B er god karakter, likevel er det ekstremt frustrerende å aldri klare å få A! Skjønner ikke hva sensorene ønsker. Noen som har knekt koden? Skjønner at A-besvarelsen må skille seg ut fra andre besvarelser, men vet ikke hvordan jeg skal få det til.

Boen sensorer/A-studenter som har tips? Har én eksamen igjen og ønsker toppkarakter. 

Anonymkode: b89f6...2c4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva du studerer. 

Anonymkode: ef730...633

AnonymBruker
Skrevet

Det skal være fremragende.

Anonymkode: cfae3...f57

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er et tau? 

Studerer du fysikk, medisin, filosofi, sykepleie, jus, kulturhistorie? 

Anonymkode: 84cea...feb

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kommer an på hva du studerer. 

Anonymkode: ef730...633

Sykepleierstudiet. Når jeg sjekker svarene etter eksamen så er alt rett, eller 99% riktig besvarelse. 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skal være fremragende.

Anonymkode: cfae3...f57

Ja men på hvilen måte? Forventer sensor at besvarelsen skal ha ekstra informasjon, drøfting eller eksempler?

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hva som har vært forskjellen på mine Aer og Ber. Er det ikke et svært konkret fag, vil nok sensors subjektivitet også spille inn. En av gangene jeg fikk A, var jeg nesten sikker på at jeg ville få E eller stryke. 

Anonymkode: f4df5...39c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sykepleierstudiet. Når jeg sjekker svarene etter eksamen så er alt rett, eller 99% riktig besvarelse. 

Ja men på hvilen måte? Forventer sensor at besvarelsen skal ha ekstra informasjon, drøfting eller eksempler?

Besvarelsen skal utmerke seg.

Anonymkode: 8bc0a...888

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På eksamener som utelukkende etterspør gjengivelse fakta, og der alle oppgavene legger opp til "svar med to streker under" går det jo på antall % riktig.

På alle andre eksamener handler det om modenhet i måten man bruker kunnskapen på. Man må kunne drøfte på en fremragende måte, vise svært god oversikt og svært sterk forståelse for faget og de problemstillingene som drøftes. 

Anonymkode: a676f...d24

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så er det jo utrolig mange ulike fagområder innenfor sykepleie, da. Så ferdigheter og kunnskaper du må vise frem, kan være ganske ulikt i de ulike emnene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk gode karakterer på sykepleien, bl.a A både på bachelor og master, og har også fått A på andre fag jeg har tatt. Det handler om å vise godt forståelse av faget, modenhet og refleksjon, kunne anvende teori opp mot hverandre, se overordnede linjer og finne sammenhenger som ikke nødvendigvis blir presentert i enhver fagbok. I tillegg må man skrive akademisk godt, noe mange feiler på. Jeg hadde en medstudent som var kjempeinteressert og flink faglig, men hun skrev veldig dårlig akademisk, nærmest ungdomsskolespråk, og slet derfor veldig med å få noe bedre enn C. Så må det formelle være på plass, som referanser og ordbegrensning. Og de ordene du har brukt må være godt utnyttet, altså hjelper det lite om du har skrevet 5000 ord men alt kunne vært sagt på 3000. 

Anonymkode: 69bfc...a58

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

du må klare å reflektere over fagstoffet, gjøre dine egne refleksjoner og trekke paralleller. Dvs at du bruker ulikt fagstoff og ser alt i sammenhenger. 

B tilsier at du kan fagstoffet og klarer å reflektere, men ikke i like stor grad har gjort det til ditt eget og ser sammenhenger. 

Samtidig må du og skrive godt fordi helhetsinntrykk er alfa og omega. (selv om de sier det ikke teller). 

Anonymkode: 31028...534

Skrevet

Jeg har fått A når jeg har tenkt utenfor boksen, hektet fagkunnskapen på dagsaktuelle hendelser eller fenomener, trukket laaange paralleller på tvers av pensum, og gjerne på tvers av fag, og når jeg tørr å ta litt sjanser. Du må vise at du tenker selv og ikke bare pugger. Det hjelper også å vise at man har lagt en innsats i disposisjon, rettskriving og klarspråk, selv på en sekstimerseksamen der du har dårlig tid. Kvalitet vil alltid trumfe kvantitet, jeg har fått A på sekstimers eksamener der jeg gikk etter én time. Jeg skrev ikke mye, men det jeg skrev var helt on point.

Dette er innen humaniora og samfunnsvitenskap da, men jeg kan tenke meg at enkelte fag på sykepleien vil kunne ha en lignende oppbygging.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Besvarelsen skal utmerke seg.

Anonymkode: 8bc0a...888

men hvordan kan folk egentlig "utmerke" seg, ut over det å svare korrekt på alle spørsmålene??   

Anonymkode: e0515...671

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

men hvordan kan folk egentlig "utmerke" seg, ut over det å svare korrekt på alle spørsmålene??   

Anonymkode: e0515...671

Refleksjon og selvstendighet

Anonymkode: d8001...1d8

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på faget.

Jeg fikk A i koding.  Men der er det litt sånn enten så får du riktig resultat eller ikke, så da står det på utførelsen.  Jeg fikk A fordi jeg fikk riktig resultat på alle oppgavene, og koden min var mest mulig effektiv, var skrevet uten "gramatiske" feil (noen gang kan koden være rett men man mangler et ; osv.)

Anonymkode: 18491...856

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pugget pensum. Veggene mine var full av notater. Jeg omringet meg fysisk med pensum. Jeg var forberedt til forelesninger, hadde med meg spørsmål jeg lurte på. Hadde god orden på notatene. Leste mye på notatene. Jeg leste og forskning/ artikler som gikk utover pensum. 

Jeg reflekterte mye rundt pensum, og har alltid likt å skrive. 

A-student, men vil ikke si jeg fikk så mye uttelling for det. Har lik jobb som de andre på studiet. Jeg kan komme inn på mastergrader med høyt snitt, men føler meg utbrent. Så vet ikke helt om det var verdt innsatsen. 

Anonymkode: 0ad45...205

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...