AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Jeg har blitt sykemeldt fra jobb de neste to ukene. Grunnen er at jeg spontanabort uke 11. Det er kun mannen og mine nærmeste som vet om svangerskapet. Barnet mitt som er 2 år og barnehagen vet ingenting. Jeg er sykemeldt for å komme meg fysisk og psykisk for dette er vondt og tungt. Barnet skal i barnehagen selvom jeg er hjemme, men kommer til å levere senere og hente tidligere enn vanlig. De ansatte i barnehagen er veldig nysgjerrige og kommer ofte med litt ugreie bemerkninger hvis de mistenker at noen er hjemme og sender barnet i barnehagen. Dette har både vi og andre foreldre opplevd. Senest i vinterferien ble vi nesten utskjelt for å ha barnet 2 dager i barnehagen, når jeg hadde ferie. Nå blir jeg hjemme i 2 uker og gruer meg til å møte barnehagen. Har ikke lyst til å fortelle noen om spontanabort og det som har skjedd. Men bør jeg fortelle om at jeg er sykemeldt? Anonymkode: 0eaee...89b 1 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Nei, det trenger du da ikke. Anonymkode: 66d66...f44 27 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 🤯 Det har da virkelig ikke bhg noe med! Er den kommunal eller privat? Dette bør klages på! Føler med deg i det du har opplevd. Har også mistet i uke 11. Hadde heldigvis ingen utenforstående som blandet seg inn i et så privat anliggende. Anonymkode: 9c38c...6e8 9 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 Men i alle dager, det er jo virkelig ikke greit at barnehagen kommenterer slikt! Jeg er selv hjemme i permisjon, og leverer i barnehagen med beste samittighet! Han har mye bedre av 6-7 timer der, hvor han får leke med andre barn, enn å gå i beina på meg her hjemme hele dagen når jeg må ta meg av baby. I tillegg har du betalt for plassen, så de har virkelig ingen verdens ting med OM du er hjemme eller hvorfor. Klem til deg, vondt å miste ❤ Anonymkode: 51139...f55 4 2
tussi84 Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 Dette har ikke barnehagen noe med. Barnet ditt har også godt av å være i barnehagen noen timer hver dag. Bruk den tiden du trenger du alene til å komme deg til hektene igjen, både fysisk og psykisk. Jeg har selv 3 SA bak meg (uke 5, 7 og 11), og en MA i uke 8 (ble til en sa i uke 12), så jeg vet at det kan være både fysisk og psykisk belastende i en tid. Noen mener at det ikke var liv laget når man mister, og at det er derfor kroppen ordner opp. Samtidig så blir drømmer knust når man mister noe som var ønsket, og man lurer på hva det kunne ha blitt om alt hadde gått bra. Så kondolerer så mye til deg ts. 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Det hadde jeg ikke sagt et pip om, spør de virkelig: Hvordan kan du hente så tidlig i dag? Hvorfor henter du tidlig nå igjen? Jeg hadde smilt og sagt ja, jeg kunne hente tidlig i dag. Ble du virkelig UTSKJELT? I så fall hadde jeg ikke smilt, men sagt: Det er ikke din sak, hvis de hintet noe om leverings- og hentetidspunkt. Anonymkode: e17c0...ffa 2 1
Hedda-78 Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 Nei, synes ikke du trenger å fortelle at du er sykemeldt, det har de ingenting med. Og hvis du forteller det, trenger du da i allefall ikke å si noe om hvorfor. De fleste voksne har vett nok til å ikke spørre om sånt. Hva slags ugreie kommentarer kommer de med? Bare smil overbærende og svar noe pjatt som gir tydelig signal om at det ikke er et tema. 3
Gjest ti10 Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 Nei, det har de ingenting med. Og hvis de spør om hvorfor du leverer sent eller henter tidlig, kommer du bare med noe svada.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 Hvorfor blir bhg sur for at en plass som betales for blir benyttet? Like dumt som at man bestiller og betaler hotellrom på nettet, og betjeningen blir sur for at rommet faktisk blir brukt. Anonymkode: 75980...65b 8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 Nei, du trenger ikke å si noe. Det har de virkelig ikke noe med. Meeen hvis det er noe som påvirker barnet kan det være greit å gjøre dem obs på det. Eks: barnet merker at du er trist og får en reaksjon ved å f.eks endre atferd. Anonymkode: cfdc2...874 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 ti10 skrev (3 minutter siden): Nei, det har de ingenting med. Og hvis de spør om hvorfor du leverer sent eller henter tidlig, kommer du bare med noe svada. Bare smil og si at det passet sånn i dag. Anonymkode: 248cb...44e 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 Du betaler penger for at barnet skal ha et sted å være. Barnehagen har absolutt ingenting med hvor dere voksne er når barna er i barnehagen. Barn er ofte kjempeglad for å være der, de får sosialisert seg, lekt, brukt energi. Og ikke minst du får litt ro. Sender mange varme tanker din vei 💙 Anonymkode: e6ebe...601
Kaneel Skrevet 28. april 2022 #14 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg har blitt sykemeldt fra jobb de neste to ukene. Grunnen er at jeg spontanabort uke 11. Det er kun mannen og mine nærmeste som vet om svangerskapet. Barnet mitt som er 2 år og barnehagen vet ingenting. Jeg er sykemeldt for å komme meg fysisk og psykisk for dette er vondt og tungt. Barnet skal i barnehagen selvom jeg er hjemme, men kommer til å levere senere og hente tidligere enn vanlig. De ansatte i barnehagen er veldig nysgjerrige og kommer ofte med litt ugreie bemerkninger hvis de mistenker at noen er hjemme og sender barnet i barnehagen. Dette har både vi og andre foreldre opplevd. Senest i vinterferien ble vi nesten utskjelt for å ha barnet 2 dager i barnehagen, når jeg hadde ferie. Nå blir jeg hjemme i 2 uker og gruer meg til å møte barnehagen. Har ikke lyst til å fortelle noen om spontanabort og det som har skjedd. Men bør jeg fortelle om at jeg er sykemeldt? Anonymkode: 0eaee...89b Nei herregud hold ting for eeg selv og sett Bhg på plass med nysgjerrigheten sin
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #15 Skrevet 28. april 2022 Dette må være på bygda? Ettersom det er så streng sosial kontroll? Anonymkode: 212f3...9f7 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #16 Skrevet 28. april 2022 Dette er ikke vanlig, du bør gi beskjed, de har ingenting med hva du gjør Anonymkode: 192c3...e48 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #17 Skrevet 28. april 2022 Ikke greit de spør slik. Prøv å unngå å svare. Om du føler du må, så si du er sykemeldt (ikke grunnen) eller at du har endrede arbeidstider et par uker. Anonymkode: 082a7...1a3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #18 Skrevet 28. april 2022 Ikke fortelle dem at du er sykemeldt om du ikke ønsker det. Om de spør hvorfor du leverer sent og henter tidlig kan du svare at det er bare for 14 dager. Spør de videre kan du svare at det ikke er noe du ønsker å si noe om. Huff, stakkars deg, alt man skal måtte bekymre seg for. Håper du får samlet litt krefter i løpet av de neste ukene, og at du slipper ubehagelige spørsmål fra bhg. Anonymkode: 92a29...bb1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #19 Skrevet 28. april 2022 Nei, det trenger du ikke å fortelle. Hadde ikke forventet at noen foreldre skulle fortelle meg om privatlivet sitt, med mindre det handlet om noe som direkte påvirker barnet og som vi derfor bør vite om for å gi støtte til barnet. Fint for barnet med korte dager da 🌷 Hilsen pedagogisk leder Anonymkode: b6e10...183
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #20 Skrevet 28. april 2022 Barnehagen har ingen ting med dette. Du skal virkelig ikke finne deg i å bli utskjelt om du sender barnet ditt i bhg uansett om du er hjemme. Anonymkode: 9a548...d7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå