AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Barnet mitt ville vite hva for noe han har på hofta, siden det kjennes ekkelt ut, og fikk da se disse prikkene. Det er ikke mange av dem, men det er likevel spredt utover omtrent hele kroppen. 3-4 på rygg, ca samme på mage og et par på hver arm, 1-2 på hver fot. Finner ingen i hodebunn, ingen i ansikt eller på hendene. Han sier de klør, eller føles ekle. Ser jo ut som han har klødd på noen av dem. Lillebroren fikk vannkopper rett før påske (mange som har hatt det her på bygda siste pr mnd), fikk et ganske mildt utbrudd og alle koppene var tørket inn i løpet av påsken. Kan dette være vannkopper??? Nå er jo lillebror sitt tilfelle med vannkopper første gang jeg har "sett det på ekte" annet enn fra jeg selv var baby, så har ikke så mye peiling, men jeg synes jo ikke disse prikkene er noe særlig like sånn som vannkoppene til lillebror så ut. Disse prikkene, da spesielt de to som ser litt større ut, ligner jo mer sår. Det jeg frykter mest er om det kan være skabb, er seriøst helt livredd for å få sånt i vår hus, tror dere det kan være det?? 😭😭 Har ikke hørt om noe andre tilfeller av det her på bygda, vet fra tidligere så har vi fått beskjed når det er tilfeller av det. Har seriøst super noia nå! Anonymkode: 89541...d77
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Barnet er 10 år forresten. Han dusjer og steller seg selv så er ikke sånn at jeg ser hele kroppen hans så ofte akkurat, så jeg aner ikke hvor lenge han har hatt dem, om de kom i dag eller. Ts Anonymkode: 89541...d77
Gjest Geitis Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Ser ut som fugleloppe bitt, ganske vanlig på denne tiden av året. De klør litt som myggstikk, noen reagerer mer på de og andre mindre, men er helt ufarlige.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 Ser ut som noe bitt fra insekt. Anonymkode: 015e5...4cb 1
Gjest ABM Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Barnet mitt ville vite hva for noe han har på hofta, siden det kjennes ekkelt ut, og fikk da se disse prikkene. Det er ikke mange av dem, men det er likevel spredt utover omtrent hele kroppen. 3-4 på rygg, ca samme på mage og et par på hver arm, 1-2 på hver fot. Finner ingen i hodebunn, ingen i ansikt eller på hendene. Han sier de klør, eller føles ekle. Ser jo ut som han har klødd på noen av dem. Lillebroren fikk vannkopper rett før påske (mange som har hatt det her på bygda siste pr mnd), fikk et ganske mildt utbrudd og alle koppene var tørket inn i løpet av påsken. Kan dette være vannkopper??? Nå er jo lillebror sitt tilfelle med vannkopper første gang jeg har "sett det på ekte" annet enn fra jeg selv var baby, så har ikke så mye peiling, men jeg synes jo ikke disse prikkene er noe særlig like sånn som vannkoppene til lillebror så ut. Disse prikkene, da spesielt de to som ser litt større ut, ligner jo mer sår. Det jeg frykter mest er om det kan være skabb, er seriøst helt livredd for å få sånt i vår hus, tror dere det kan være det?? 😭😭 Har ikke hørt om noe andre tilfeller av det her på bygda, vet fra tidligere så har vi fått beskjed når det er tilfeller av det. Har seriøst super noia nå! Anonymkode: 89541...d77 Skabb ser ikke sånn ut...sjekk under dyna og i sengeklærne for fugellopper..
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 Loppebitt som han har klødd til sår. Anonymkode: f3e5b...237 1
Million Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Jeg synes det ser ut som typiske vannkopper. Det var det første jeg tenkte da jeg så bildene. Og når du i tillegg sier at det har vært vannkoppsmitte i hus, så skal det vel ikke så mye hjernearbeid til å tenke seg til hva det kan være
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 Million skrev (39 minutter siden): Jeg synes det ser ut som typiske vannkopper. Det var det første jeg tenkte da jeg så bildene. Og når du i tillegg sier at det har vært vannkoppsmitte i hus, så skal det vel ikke så mye hjernearbeid til å tenke seg til hva det kan være Ja jeg tenkte jo naturligvis automatisk på vannkopper siden han aldri har hatt det, og lillebror hadde det i påska. Men synes bare ikke de ser noe lik ut de lillebror hadde, som var ganske store og som væsket veldig fort og mye, og som man ser på ene bilde synes jeg mer disse prikkene ser ut som sår. Men det kan jo hende han har klødd såpass mye på dem at de har blitt mer lignende sår, uten at han har tenkt så mye over det. Ser flere andre har nevnt lopper, men vet liksom ikke hvor han skulle fått det. Både han og oss andre har holdt oss hjemme utenom skole/bhg/jobb, og ingen har klatret i trær eller tatt i busker. Er ingen av prikkene som er så veldig nært hverandre, faktisk er ingen rett ved siden av en annen, de er spredt ut litt over hele kroppen, og det virker jo litt rart hvis det er lopper. Men jeg kan ikke så mye om sånn her så blir veldig usikker. Ts Anonymkode: 89541...d77
Million Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg tenkte jo naturligvis automatisk på vannkopper siden han aldri har hatt det, og lillebror hadde det i påska. Men synes bare ikke de ser noe lik ut de lillebror hadde, som var ganske store og som væsket veldig fort og mye, og som man ser på ene bilde synes jeg mer disse prikkene ser ut som sår. Men det kan jo hende han har klødd såpass mye på dem at de har blitt mer lignende sår, uten at han har tenkt så mye over det. Ser flere andre har nevnt lopper, men vet liksom ikke hvor han skulle fått det. Både han og oss andre har holdt oss hjemme utenom skole/bhg/jobb, og ingen har klatret i trær eller tatt i busker. Er ingen av prikkene som er så veldig nært hverandre, faktisk er ingen rett ved siden av en annen, de er spredt ut litt over hele kroppen, og det virker jo litt rart hvis det er lopper. Men jeg kan ikke så mye om sånn her så blir veldig usikker. Ts Anonymkode: 89541...d77 Jeg hadde vannkopper i en alder av 30, og jeg klødde på dem (uten å ane at det var vannkopper til å begynne med) og de så akkurat ut som de på bildet ditt. Det var det første jeg tenkte da jeg så bildene, før jeg leste teksten din. (Jeg hadde ingen barnesykdommer utenom kusma som barn, så derfor fikk jeg vannkopper i så høy alder. ) I tillegg hadde min sønn vannkopper da han var bare 10 mnd gammel, og siden han var så ung, ble han mye, mye hardere angrepet enn meg.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Barnet mitt ville vite hva for noe han har på hofta, siden det kjennes ekkelt ut, og fikk da se disse prikkene. Det er ikke mange av dem, men det er likevel spredt utover omtrent hele kroppen. 3-4 på rygg, ca samme på mage og et par på hver arm, 1-2 på hver fot. Finner ingen i hodebunn, ingen i ansikt eller på hendene. Han sier de klør, eller føles ekle. Ser jo ut som han har klødd på noen av dem. Lillebroren fikk vannkopper rett før påske (mange som har hatt det her på bygda siste pr mnd), fikk et ganske mildt utbrudd og alle koppene var tørket inn i løpet av påsken. Kan dette være vannkopper??? Nå er jo lillebror sitt tilfelle med vannkopper første gang jeg har "sett det på ekte" annet enn fra jeg selv var baby, så har ikke så mye peiling, men jeg synes jo ikke disse prikkene er noe særlig like sånn som vannkoppene til lillebror så ut. Disse prikkene, da spesielt de to som ser litt større ut, ligner jo mer sår. Det jeg frykter mest er om det kan være skabb, er seriøst helt livredd for å få sånt i vår hus, tror dere det kan være det?? 😭😭 Har ikke hørt om noe andre tilfeller av det her på bygda, vet fra tidligere så har vi fått beskjed når det er tilfeller av det. Har seriøst super noia nå! Anonymkode: 89541...d77 Vannkopper. Inkubasjonstiden er 21 dager så rart om det er noe annet. Anonymkode: 4863c...438
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Vannkopper. Inkubasjonstiden er 21 dager så rart om det er noe annet. Anonymkode: 4863c...438 Og det blir jo sår om han klør på dem.. Anonymkode: 4863c...438 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #13 Skrevet 29. april 2022 Badgald0pest2 skrev (12 timer siden): Fuglelopper/ekornlopper Med lopper får man jo mer lokaliserte utbrudd, altså flere på samme plass. Det har han ikke, alle er godt spredt over kroppen. Har slått meg til ro med at det er vannkopper. Han har fått mange fler i løpet av natta, alle spredt. Han klør dessverre mye, men hvitvask hjelper noe. Ts Anonymkode: 89541...d77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå