Gå til innhold

Russland om våpenleveranser til Ukraina: − Truer kontinentets sikkerhet

Gereon Rath

Anbefalte innlegg

Flere europeiske land vil sende tunge våpen til Ukraina. Det faller ikke i god jord hos Kreml, som kommer med nye trusler.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/28zp6l/russland-om-vaapenleveranser-til-ukraina-truer-kontinentets-sikkerhet

Sist  jeg sjekket så er det bare Russland som truer Europas sikkerhet, 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gereon Rath skrev (21 timer siden):

Flere europeiske land vil sende tunge våpen til Ukraina. Det faller ikke i god jord hos Kreml, som kommer med nye trusler.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/28zp6l/russland-om-vaapenleveranser-til-ukraina-truer-kontinentets-sikkerhet

Sist  jeg sjekket så er det bare Russland som truer Europas sikkerhet, 

Det jeg frykter litt er om Ukrainas våpen begynner å nå langt innover Russlands territorium og det blir en mer reell "eksistensiell" trussel mot Russland. Så en video/GIF lagt ut av en ukrainsk rådgiver tidlig i krigen som viste at Kreml-tårnene ble sprengt i luften, men så på den som en måte å øke kampmotivasjonen, som et symbol på sinne og at vi skal seire! Men ikke noe som seriøst kan skje, men må innrømme jeg er mer bekymret nå, men håper de er fornuftig med tanke på hva som er lure mål å angripe uten å gå alt for langt. Regner uansett med at noe av luftforsvaret til Russland funker, i hvertfall nært Kreml.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KiksKaks skrev (3 minutter siden):

Det jeg frykter litt er om Ukrainas våpen begynner å nå langt innover Russlands territorium og det blir en mer reell "eksistensiell" trussel mot Russland. Så en video/GIF lagt ut av en ukrainsk rådgiver tidlig i krigen som viste at Kreml-tårnene ble sprengt i luften, men så på den som en måte å øke kampmotivasjonen, som et symbol på sinne og at vi skal seire! Men ikke noe som seriøst kan skje, men må innrømme jeg er mer bekymret nå, men håper de er fornuftig med tanke på hva som er lure mål å angripe uten å gå alt for langt. Regner uansett med at noe av luftforsvaret til Russland funker, i hvertfall nært Kreml.. 

Det er veldig enkelt for Russland å eliminere eventuelle motangrep fra Ukraina. Det er bare å trekke seg ut av  Ukraina. De eneste som truer Europas og sin egen sikkerhet er Russland.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (2 minutter siden):

Det er veldig enkelt for Russland å eliminere eventuelle motangrep fra Ukraina. Det er bare å trekke seg ut av  Ukraina. De eneste som truer Europas og sin egen sikkerhet er Russland.

Ikke så lett når man ikke tåler å tape.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (1 minutt siden):

Du er inne på noe. Jeg mener at Russland svekker seg selv med å sende massevis av soldater og militærmateriell i døden, og at de destabiliserer seg selv i så stor grad at militærkupp og revolusjon er reelle sikkerhetstrusler mot landet. Det har gått så langt at jeg begynner å tro at militærkupp er en mindre trussel mot Russland enn å ha dagens regime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...