AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Hei. Jeg handler regelmessig på en Kiwi-butikk, men flertallet av de ansatte spør meg aldri om jeg vil ha kvittering. Jeg venter litt på at de skal spørre meg, samtidig som jeg pakker ned varene, men de spør ikke. Det ender med at jeg må spørre om jeg kan få den, og da virker det nærmest som et irritasjonsmoment og et ork å skrive den ut, får jeg inntrykk av. Føles nesten litt ubehagelig ut å måtte spørre noen ganger. Det kan jo også være at siden jeg begynner å pakke ned med en gang etter jeg har betalt i stedet for å stå og vente på kvittering, at de velger å ikke spørre og får dermed inntrykk av at jeg ikke ønsker den. Jeg mener at de skal spørre uansett. Tanker? Vil legge til at dette er ikke så big deal egentlig, men jeg er nysgjerrig på hva folk tenker rundt det. Anonymkode: b1ae4...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 At de ikke gjør jobben sin. De bryr seg vel ikke. Mange av de syns jeg ser så triste ut. Lurer på om de tenker noe ala "var det dette jeg fikk til i livet?" Anonymkode: 8ffef...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Da lurer jeg på om de har gjort en feil sånn at jeg kanskje kan ha betalt mer enn jeg skulle. Så hvis de ikke spør så spør jeg. Anonymkode: 3dc15...c3e 1
17.11 Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 Tenker ikke stort over det. Tar alltid med kvitteringen, og har ingen problemer med å spørre etter den dersom ikke den i kassa spør først. Joda, de burde sikkert spørre uansett, men vi lever ikke i en perfekt verden med perfekte butikkansatte, så det bruker jeg ikke tid på å gruble på eller irritere meg over. 9 1
Hedda-78 Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 Det har jeg aldri ofret en tanke. Kan ikke si jeg har lagt merke til det engang. 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 Tenker at de glemte å spørre Anonymkode: b311f...a96 2
Holar Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Da regner jeg med at de i kassa regner med at jeg er såpass oppegående at jeg spør etter kvittering hvis jeg har bruk for den. 22 1
Gjest Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 Jeg gidder virkelig ikke å irritere meg over slike ubetydelige ting.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 99% vil ikke ha kvittering så det er enklere at de få som vil ha sier ifra selv enn at de skal mase på alle. Anonymkode: 8d3d2...15d 20 4
sofie777 Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 (endret) De fleste vet vel at man kan få kvittering i Trumf-appen for alle butikker i Norgesgruppen og i Æ-appen for Rema 1000. (Sikkert i Coop-appen også). Da trenger man ikke å be om papirlapp som skaper mer søppel. Endret 28. april 2022 av sofie777 9 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 Jeg tenker ingenting. Jeg spør om kvitteringen selv hvis jeg vil ha den. Anonymkode: 4f883...235 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 En ting jeg kan si, ting går fort rundt for en i kassen. Jeg har vært der selv, og nesten ikke en gang husket hva jeg akkurat spurte kunde om. Kvitering, pose, bla, bla, bla 🤪 For det andre. Utrolig vanskelig å snakke med kunder som står helt nede å pakker ned varene. Så da blir det ikke gjort. Og irritasjon for å måtte gjøre det etter. Det krever litt mer enn å trykke print om man har begynt på neste kunde allerede. Akkurat dette er grunnen til at jeg alltid prøvde å spørre, eller at jeg skrev ut kvitteringen uoppfordret for å ikke måtte lete frem kvitteringen etter. Men kanskje merkelig om du er en stamkunde, at de ikke husker deg, for man husker kunder etter hvert. Hvem som alltid kjøper X og Y. Anonymkode: a3da4...2ef 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 Det tenker jeg aldri over. Jeg spør om kvitteringen når jeg handler, fordi jeg har erfart at den kan være kjekk å ha hvis noe er galt med en vare og jeg ikke oppdager det før f.eks dagen etter. Dessuten holder jeg regnskap med hvor mye jeg bruker til dagligvarer, og det er lettere å ha én bunke kvitteringer, enn å måtte gå inn og scrolle i tre forskjellige apper på mobilen for å se om jeg har handlet et sted i en viss periode. Anonymkode: fc6bd...805
Mango Skrevet 28. april 2022 #14 Skrevet 28. april 2022 Vil ikke ha kvittering fra matbutikker, så bryr meg ikke. Dersom jeg handlet for jobben/brukere sier jeg bare fra når jeg betaler at jeg må ha kvittering 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #15 Skrevet 28. april 2022 Synes det er helt greit at de ikke spør. De fleste vil jo ikke ha den, så bedre at de som vil ber selv, enn at flertallet skal måtte svare nei. Anonymkode: 7861b...65c 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #16 Skrevet 28. april 2022 Om jeg må ha kvittering, så spør jeg. Men den kommer da elektronisk, så hva skal jeg med den på papir i tillegg? Anonymkode: 3f2bc...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #17 Skrevet 28. april 2022 Å pakke ned varene er et tegn på at du har avsluttet handelen. Så da tenker de vel nettopp det - du har forlatt kassen og gått til varene dine og er ferdig. At du så kommer i retur og vil ha kvitteringen, kan jeg i grunnen forstå irriterer. Da må de reåpne din handel for å skrive den ut, når de egentlig hadde gjort kassen klar for neste kunde. Vil du ha kvittering, så be om det. Men ikke bare for å markere et poeng. Trenger du ikke kvitteringen, så spar miljøet for den papirbiten. Anonymkode: 17370...440 6
Daria Skrevet 28. april 2022 #18 Skrevet 28. april 2022 (endret) Jeg vil hverken ha kvittering eller pose, så det tenker jeg ikke over (med mindre de helt åpenbart har oppmerksomheten sin andre steder - da hender det jeg vurderer å spørre litt demonstrativt) - jeg irriterer meg mer over de som tar for gitt at jeg skal ha noen av delene. Endret 28. april 2022 av Daria
Veggdyret Skrevet 28. april 2022 #19 Skrevet 28. april 2022 Jeg vil gjerne ha kvittering, men da ber jeg selvfølgelig om det umiddelbart etter at jeg har dratt kortet - ikke mens jeg pakker ned varene, da er sikkert personen i kassa godt i gang med neste kunde alt. 2
Gjest ti10 Skrevet 28. april 2022 #20 Skrevet 28. april 2022 Jeg tenker ingenting, jeg klarer å be om kvitteringen hvis jeg må ha den på papir. De aller fleste kundene vil ikke ha kvittering. Dessuten, når enkelte kunder er så lite tilnærmelige (snakker av erfaring) at de ikke klarer å si hei eller takk, eller svarer veldig surt, så skjønner jeg godt at de i kassen holder snakkingen på et absolutt minimum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå