AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Hvis jeg spiser noe søtt til frokost kan jeg bli sulten, lav energi, litt irritabel, til og med litt skjelven et par timer etterpå. Men spiser sjelden slik mat til frokost, enten spiser jeg sunnere og jeg forblir stabil, eller ingenting og da blir jeg bare sulten isteden. Er det normalt å reagere slik om man har spist noe søtt med raske karbohydrater, eller symptom på insulin problemer (diabetes/prediabetes)? Anonymkode: acec0...208
Illuminatum Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis jeg spiser noe søtt til frokost kan jeg bli sulten, lav energi, litt irritabel, til og med litt skjelven et par timer etterpå. Men spiser sjelden slik mat til frokost, enten spiser jeg sunnere og jeg forblir stabil, eller ingenting og da blir jeg bare sulten isteden. Er det normalt å reagere slik om man har spist noe søtt med raske karbohydrater, eller symptom på insulin problemer (diabetes/prediabetes)? Anonymkode: acec0...208 Heller det at insulinet fungerer godt. Når du spiser karbohydrater må det insulin til for at energien skal komme inn i cellene. Spiser du mye karbo så pøses bukspyttkjertelen ut med insulin og blodsukkernivået havner under der det var.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Høres ut som reaktiv hypoglykemi og at du egentlig ikke tåler å spise så mye søtt til frokost (eller i det hele tatt). Anonymkode: f2f6a...083 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 Det er helt normalt. Anonymkode: a5db1...380
Embla Othea Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Det er helt vanlig å få en "insulinspike" etter å ha spist en karbohydratrik frokost - f.eks. havregrøt - men jeg opplever at det går over etter kort tid. Jo mer man trener, jo bedre tåler man karbohydrater, er min opplevelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå