Gå til innhold

Frøkenfryden

Gjest lurven

Anbefalte innlegg

Frøkenfryden skrev (4 timer siden):

Sagene/bjølsen 2005ish til 2010 her! Åt på Tante Linda husker jeg😃

Kult! Sagene er best! 

Entern skrev (4 timer siden):

Ja et år eller to, bodde vel der 98 - 09 eller deromkring 😀

Sagene hadde Oslos beste burgersted også, Malik’s, der jeg spiste burger hver lørdag stort sett 😄 (vet det er/ var en kjede men bare restauranten på Sagene var noe bra 😅)

og så var det en veldig hyggelig cafe i 1. etasje av en blokk noen meter fra bydelshuset der jobbet det et kjempekoselig ekte- eller søskenpar (spurte aldri 🙃) fra Middelhavet eller Midt-Østen et sted, mannen var kjempehyggelig og morsom og kjekk og dama ekstremt pen 😍 de hadde enormt mange smakstilsetninger til latte og byens beste islatte🥰 borte for 10 år siden🥲

Jeg flyttet hjemmefra i januar 2001, så ca 2 år, ja avhengig av når på året du flyttet dit :) 

Ååå. Maliks, ja, de hadde god burger! Jeg har også hørt at det bare var den på Sagene som var noe bra. Har ikke vært på noen andre som jeg kan huske. Den på St. Hanshaugen var visst helt forferdelig. Tror den ble stengt av Mattilsynet om jeg husker rett 😱 

Den cafeen vet jeg ikke om jeg husker, men dem må ha vært noe for meg siden jeg elsker latte og islatte. Så synd at den er lagt ned 😢

Fløff skrev (3 timer siden):

Jeg tok åpenbart over etter dere da 😂

Living the best life! Tåler dessverre ikke sterk mat i det hele tatt, så jeg får ikke vært på disse stedene 😅

Men jeg kan informere om at den sjappa i krysset der på Bjølsen rett ved Riflegata har gjenoppstått i ny restaurantdrakt. Ikke et sted jeg besøker.

Og Nord på Bjølsen er jeg ikke fan av sånn kaffemessig. 

Men det har skjedd MYE oppe på Lillo gård, så den nye restauranten frister! Asså de har 3 stk, men jeg mener den i det gamle bygget. 

Kompis har verdens FEITESTE sjokolademilkshake 😅

Jøss, enda fler av oss! Kult. På Tandoori hut kan du få mild mat og de er veldig flinke til å tilpasse maten etter ønsker, allergier osv. Anbefaler virkelig et besøk! 

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (22 minutter siden):

Å takk for info 😊😊😊😊😊

Min beste venninne i studietiden bodde på Bjølsen😊😊😊og jeg pleide å kjøpe pizza på Pizza Pancetta der 😋

Man kan alltid bestille mild på Tandoori Hut da😊😊😊

Tror ikke jeg har vært på Kompis. Tell me more plz ☺️☺️☺️😀

Nå skal du høre:

Jeg kan ikke reklamere for eller mot da jeg ikke enda har smakt burgerne der. Men jeg synes de ser gode ut 🤷‍♀️ Og de milkshakene tror jeg man nesten må ha PMS for å lempe nedpå 😅

Om du MÅ lide deg gjennom Storosenteret en dag så hadde jeg heller lagt turen innom der enn MCD altså. Og så synes jeg uteserveringen inni der er koselig. Eller: mer koselig enn Storokrysset 😂

Men jeg lurer på om den nye restauranten også har burgergreier på menyen 🧐

Om du ikke blir kvalm nok av milkshaken får du ta deg en donut på den derre donutsjappa ved siden av 😂 De er for kvalme for meg, men det er jo alltid folk der 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (36 minutter siden):

Jeg har på jumpsuit. Ikke bukse. 👍 

Jeg kaller det hoppedress :fnise: kul da, litt upraktisk når man skal tisse bare.

Jeg har levert skattemeldingen nå. Sent ute, jeg vet. Fikk igjen nesten 4000 spenn. Hurra! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (5 minutter siden):

Kult! Sagene er best! 

Jeg flyttet hjemmefra i januar 2001, så ca 2 år, ja avhengig av når på året du flyttet dit :) 

Ååå. Maliks, ja, de hadde god burger! Jeg har også hørt at det bare var den på Sagene som var noe bra. Har ikke vært på noen andre som jeg kan huske. Den på St. Hanshaugen var visst helt forferdelig. Tror den ble stengt av Mattilsynet om jeg husker rett 😱 

Den cafeen vet jeg ikke om jeg husker, men dem må ha vært noe for meg siden jeg elsker latte og islatte. Så synd at den er lagt ned 😢

Jøss, enda fler av oss! Kult. På Tandoori hut kan du få mild mat og de er veldig flinke til å tilpasse maten etter ønsker, allergier osv. Anbefaler virkelig et besøk! 

Nå er jo Arendalsgata stort sett dølle massasjekjeder og meglere 🙃 (vet ikke om du bor her enda 😅)

Men Se min kjole fikk heldigvis plass hos den ene megleren som gidder avse lokale til noe annet enn de femtusen meglerne i Bydel Sagene 😅 De mistet lokalene fordi teit eier om jeg ikke husker feil.

Og så har det kommer en dagligvare der med kun veganske(/vegetariske) produkter. 

Men Sagene bokhandel 🥰🥰🥰🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (8 minutter siden):

Nå skal du høre:

Jeg kan ikke reklamere for eller mot da jeg ikke enda har smakt burgerne der. Men jeg synes de ser gode ut 🤷‍♀️ Og de milkshakene tror jeg man nesten må ha PMS for å lempe nedpå 😅

Om du MÅ lide deg gjennom Storosenteret en dag så hadde jeg heller lagt turen innom der enn MCD altså. Og så synes jeg uteserveringen inni der er koselig. Eller: mer koselig enn Storokrysset 😂

Men jeg lurer på om den nye restauranten også har burgergreier på menyen 🧐

Om du ikke blir kvalm nok av milkshaken får du ta deg en donut på den derre donutsjappa ved siden av 😂 De er for kvalme for meg, men det er jo alltid folk der 🤷‍♀️

Elsker milkshake og donuts!!!🍩🥤=❤️

Tusen takk for fine tips 😊

Har vært på Storosenteret et par ganger, helt ålreit egentlig 😅 Bra Clas Olsson der 👍

Glad du har begynt å poste i sosial trådene, du er en skikkelig ressursperson🤩🤩🤩🤩Tror aldri jeg har fått så mange gode tips på en dag 😊😊😊

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (Akkurat nå):

Elsker milkshake og donuts!!!🍩🥤=❤️

Tusen takk for fine tips 😊

Har vært på Storosenteret et par ganger, helt ålreit egentlig 😅 Bra Clas Olsson der 👍

Glad du har begynt å poste i sosial trådene, du egen skikkelig ressursperson🤩🤩🤩🤩Tror aldri jeg har fått så mange gode tips på en dag 😊😊😊

Alltid klar for å tipse om ting som gir livskvalitet, som donuts og milkshakes 😂

Henger dessverre oftere på Storo enn man ønsker 🤣 

De har jo noe restaurantgreier ved kinoen og, men den lukter fasans meg så fritert fisk når jeg går forbi at jeg er nær brekning. Gah. 

Kinoen må du jo på, er ikke alle setene i den store salen sånne luksusgreier i skinn? Eller husker jeg feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (1 minutt siden):

Nå er jo Arendalsgata stort sett dølle massasjekjeder og meglere 🙃 (vet ikke om du bor her enda 😅)

Men Se min kjole fikk heldigvis plass hos den ene megleren som gidder avse lokale til noe annet enn de femtusen meglerne i Bydel Sagene 😅 De mistet lokalene fordi teit eier om jeg ikke husker feil.

Og så har det kommer en dagligvare der med kun veganske(/vegetariske) produkter. 

Nei, har flyttet ut av byen. Bor ikke altfor langt unna da. Foreldrene mine bor fortsatt på Sagene.

Kult, de har mye fint :)

Jeg er ikke veggis, men spiser mye vegetarisk, så kanskje jeg skal dra innom den matsjappa en dag. Du må komme deg på tandoori hut en dag og velge mild mat, altså, du vil ikke angre! Jeg pleier å velge medium pluss. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (14 minutter siden):

Kult! Sagene er best! 

Også var de ansatte på Malik’s alltid trivelige 😊

Og ja Tandoori Hut er best of the best 😊 Verdens beste servitør, i alle fall før (godt voksen, stilig mann med bart, kom til Norge på 70-tallet😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (9 minutter siden):

Sagene bokhandel er kjempetrivelig 🥰🥰🥰🥰

Også selger de bokhyller, gjorde det i alle fall før 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (16 minutter siden):

Jeg kaller det hoppedress :fnise: kul da, litt upraktisk når man skal tisse bare.

Jeg har levert skattemeldingen nå. Sent ute, jeg vet. Fikk igjen nesten 4000 spenn. Hurra! :hoppendeglad:

Sykt upraktisk! Jeg kniper igjen😂

samme her. Sånn 4000🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (6 minutter siden):

Alltid klar for å tipse om ting som gir livskvalitet, som donuts og milkshakes 😂

Henger dessverre oftere på Storo enn man ønsker 🤣 

De har jo noe restaurantgreier ved kinoen og, men den lukter fasans meg så fritert fisk når jeg går forbi at jeg er nær brekning. Gah. 

Kinoen må du jo på, er ikke alle setene i den store salen sånne luksusgreier i skinn? Eller husker jeg feil? 

Husker den gamle fine kinoen på Torshov. Gikk der et par ganger men den er nedlagt tror jeg 😟☹️
En av mine beste kolleger gjennom tidene og god kompis bor på Sandaker 😁 Jeg har hengt mye i området 😁

Er forresten en bra indisk på Sandaker 👍 Ikke så bra som Tandoori Hut men bra 🙂

Også var det en artig liten bar eller to der men de er sikkert borte post-Corona 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (18 minutter siden):

Grattis 😊

Jeg fikk 1000 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (2 minutter siden):

Også var de ansatte på Malik’s alltid trivelige 😊

Og ja Tandoori Hut er best of the best 😊 Verdens beste servitør, i alle fall før (godt voksen, stilig mann med bart, kom til Norge på 70-tallet😊)

Ja, det var de 😊

Tandoori Hut er best of the best, ja! Er sønnen som serverer nå, tror jeg. Sønnen er i 40-årene, tenker jeg, sikkert født i Norge. Utrolig hyggelig fyr og sier alltid "ha det bra, så ses vi plutselig igjen!" når man drar derfra. Mulig faren fortsatt jobber på kjøkkenet da. Er jo en familiebedrift. Er en dame som serverer også, vet ikke om det er søsteren eller kona til han som serverer nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
Frøkenfryden skrev (48 minutter siden):

19! Kommer du? Jeg er i baren med vin, rollebyttet vårt har ikke inntruffet ennå? 😮

Jeg er her nå. Hvor er du? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (2 minutter siden):

Sykt upraktisk! Jeg kniper igjen😂

samme her. Sånn 4000🤩

Ssssssssssssssssssssssss! Massssssevisssssssss av vann! Ssssssssssssssss! Hvor mange liter vann finnessssssssss det på jorda? :hoho:

Så bra! Digg å få igjen spenn! 

Entern skrev (Akkurat nå):

Grattis 😊

Jeg fikk 1000 🙃

Takk! 😁 Digg å få igjen uansett da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Ja, det var de 😊

Tandoori Hut er best of the best, ja! Er sønnen som serverer nå, tror jeg. Sønnen er i 40-årene, tenker jeg, sikkert født i Norge. Utrolig hyggelig fyr og sier alltid "ha det bra, så ses vi plutselig igjen!" når man drar derfra. Mulig faren fortsatt jobber på kjøkkenet da. Er jo en familiebedrift. Er en dame som serverer også, vet ikke om det er søsteren eller kona til han som serverer nå. 

Kunne jeg tenke meg, er vel 10-15 år siden jeg var der 😊

Veldig glad stedet holder koken 😊😊😊😊

Tandoori Hut sin Chicken Garlic Tikka er det beste som finnes 😊😊😊😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvakkekyllingen skrev (2 minutter siden):

Jeg er her nå. Hvor er du? 🤔

Jeg spiser carpaccio og drikker bobler i glitterdress og skal snart lede et lotteri:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Kunne jeg tenke meg, er vel 10-15 år siden jeg var der 😊

Veldig glad stedet holder koken 😊😊😊😊

Tandoori Hut sin Chicken Garlic Tikka er det beste som finnes 😊😊😊😊

Da må du komme deg dit igjen! Godt de holder koken, ja.

Namme! :spise:  Nå ble jeg sulten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...