AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Bare lurer på om de fleste gravide er hormonelle? Jeg er snart i 3. trimester og så langt har jeg verken grått, vært irritert eller annet, bare hatt et veldig stabilt humør. Dere som eventuelt er hormonell når begynte det? Anonymkode: bc742...e18
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Vært av og på hormonell siden rundt uke 6. Er i uke 23 nå. Anonymkode: c2e16...6bc
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Jeg er i uke 32 har så langt ikke opplevd det. Jeg har en teori at det kan være at jeg ikke har gått på hormon prevensjon siden jeg var 18 nå er jeg 27. Når man slutter på p piller når man er gravid kan man få enorme humørsvingninger fordi hormonene prøver å stabilisere seg selv igjen. Anonymkode: 98082...b56 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 Jeg er i uke 35 nå, vil si jeg er relativt upåvirket av graviditeten når det kommer til hormoner. Er lettrørt, men det er jeg enten jeg er gravid eller ikke 🙊Føler meg ganske stabil. En venninne av meg beskrev seg selv som ‘helt psyko’, og hadde veldig humørsvingninger. Som AB over meg har en teori om, så har jeg vært uten hormonprevensjon i 4 år, mens venninna mi ble gravid rett etter at hun slutta, så kanskje det er noe i det? Anonymkode: 41e5b...3b2 3
mereo Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 Jeg var ikke det utover de siste to ukene før fødselen (var overbevist om mye triste saker de ukene, det at mannen jobbet sent en kveld gjorde meg skikkelig lei meg - det hang ikke på greip en plass!), men så er jeg overbevist om at jeg var så dårlig hele veien at jeg hadde nok fokus på det og ikke overskudd til noe særlig annet. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 Jeg var ikke spesielt hormonell. Har bipolar lidelse, og jeg var mer rolig og stabil enn vanlig. Bare rolig og stabil, faktisk. Det var veldig deilig. Har blitt fortalt av behandlere at det er vanlig. Anonymkode: 22f00...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Hm, kanskje det er som noen av dere skriver at jeg ikke har gått på hormon prevensjon da? Er mange år siden jeg kuttet ut det pga jeg tålte det ikke, ble alt for hormonell. Men blir spennende å se om det kommer i løpet av 3.trimester. Krysser fingrene for at jeg slipper, sånn som jeg hadde det da jeg gikk på p-piller vil jeg aldri ha det igjen. Jeg var ikke noe humørsyk før jeg ble gravid heller, men føler nesten jeg er enda roligere nå enn før. Anonymkode: bc742...e18
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hm, kanskje det er som noen av dere skriver at jeg ikke har gått på hormon prevensjon da? Er mange år siden jeg kuttet ut det pga jeg tålte det ikke, ble alt for hormonell. Men blir spennende å se om det kommer i løpet av 3.trimester. Krysser fingrene for at jeg slipper, sånn som jeg hadde det da jeg gikk på p-piller vil jeg aldri ha det igjen. Jeg var ikke noe humørsyk før jeg ble gravid heller, men føler nesten jeg er enda roligere nå enn før. Anonymkode: bc742...e18 Jeg føler meg også mer avslappet og samlet enn før graviditeten. Det at man ikke har menstruasjonen lenger tror jeg hjelper på også. Anonymkode: 98082...b56 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 Uke 29. ikke vært hormonell frem til nå. Føler humøret mitt er mer stabilt. Har gått på hormonprevensjon i mange år. Ble gravid 10 mnd etter at jeg sluttet så det tror jeg ikke har noe sammenheng. Det er nok heller individuelle forskjeller i likhet med andre gravidplager😊 alle får vel ikke alt, men alle får noe Anonymkode: 21f9f...798
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 Det kom på slutten gitt! Tenker det hang litt sammen med at då sov eg lite, vart gjerne berre 4-5 timer pr natt (så irriterande å ikkje få sove!), og etterkvart eg ganske sliten. Kombinert med stor og tung kropp, og utolmodig på bebis, så vart det nok litt "morsomme" reaksjonar dei siste vekene ... Anonymkode: 99496...c40 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det kom på slutten gitt! Tenker det hang litt sammen med at då sov eg lite, vart gjerne berre 4-5 timer pr natt (så irriterande å ikkje få sove!), og etterkvart eg ganske sliten. Kombinert med stor og tung kropp, og utolmodig på bebis, så vart det nok litt "morsomme" reaksjonar dei siste vekene ... Anonymkode: 99496...c40 Jeg sliter med søvnen nå, men mest fordi jeg våkner midt på natta og må på do. Får sove hvis jeg våkner 1-2 for å gå på do men er den 3 eller senere så blir jeg liggende i timesvis våken om jeg i det hele tatt sovner. Så føler allerede nå i uke 25 at søvnen er dritt. Men kan tenke meg til at de siste ukene kan være krevende på humøret. Anonymkode: bc742...e18
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 Var ikke så veldig 'hormonell'..hormoner har jo alle gravide men de påvirket meg ikke noe særlig negativt. Anonymkode: 6a368...566
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 Alle inkludert meg selv trodde jeg kom til å bli et monster når jeg ble gravid, da jeg kan ha ganske heftig PMS, men jeg har vært veldig rolig hele graviditeten. Veldig deilig Anonymkode: c7c3d...7c7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #14 Skrevet 28. april 2022 Ikke enda. Er i uke 15. Jeg er ganske følsom når det kommer til å gråte av søte videoer feks fra før, så det gjør jeg jo lett enda nå også. Men jeg er ikke noe sur og gretten, eller veldig opp og ned i humøret. Overraskende rolig. Anonymkode: e37ab...446
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #15 Skrevet 28. april 2022 Var ikke særlig hormonell bortsett fra kanskje aller siste uka av svangerskapet. Anonymkode: f16f3...c2c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #16 Skrevet 28. april 2022 Er i uke 28, gråter av alt og vil skilles fra mannen annenhver dag. Gøy. Anonymkode: c5df5...232 1
Lilletrille79 Skrevet 28. april 2022 #17 Skrevet 28. april 2022 Ikke så mye nå egentlig. Jeg så siste sesong av Greys anatomy helt i starten av graviditeten og da gråt jeg hele tiden. Slitsomt. Nå er jeg snart i uke 23 og merker ikke så mye til det heldigvis😅
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #18 Skrevet 29. april 2022 Ja, men ikke preggosaurus liksom. Mer at jeg tenker veldig irrasjonelt og føler meg veldig deprimert til tider. Får øyeblikk ut av det blå hvor jeg føler jeg ikke duger til noe, er tjukk og ekkel osv., som ender i gråteanfall uten like. Samboeren min er heldigvis verdens mest tålmodige og bare holder rundt meg og lytter når det kommer, så ler vi av det sammen når jeg har fått samlet tankene igjen. Anonymkode: 277a9...fe5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #19 Skrevet 29. april 2022 Yes! Veldig hormonell og stup trøtt og tappa for energi! Er ekstremt forbanna på mannen fordi han er en kukskalle ganske ofte, men jaggu om jeg tar han i det også. Oppførselen hans gjør meg mer hormonell og dritt kjerring en alt annet Anonymkode: 175a5...0ef
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #20 Skrevet 29. april 2022 Har to svangerskap bak meg og har aldri hatt det så bra som da. Så rolig, stabil og balansert. Til vanlig sliter jeg med mye indre uro, irritabilitet og humørsvingninger. Ekstra ille før menstruasjonen. Har aldri brukt hormonprevensjon. Anonymkode: afca1...f9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå