Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har den siste uken fått mange graviditetstester hvor de fleste har vist svakt positiv men etter avlesningstiden. Det er snakk om en god del tester😬 hadde to mini-mini blødninger rundt mens, typ en dag og kom ikke noe særlig på papiret bare tampong og jeg bruker  å ha mer enn det. Men det er jo besten 2 uker siden nå.. og tester viser bare som sagt svaaaaak strek som dukker opp etter avlesningstid. Jeg er mye kvalm og har smerter i korsryggen og trøttere enn vanlig og kan ulme litt i magen liksom.  Men dette kan jo være andre ting og. 
kan jeg være gravid? Vi er ikke prøvere men jeg mistenker.. har et barn fra før og der testet jeg også positivt sent..

litt frustrerende dette her, å ikke vite. 
noen med lignende erfaringer? 
eller tips og råd?

A4CC6B57-344A-48FF-A16C-4471E6B0E08C.jpeg

Endret av Fredslilje85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med erfaringer?

Skrevet

De kan bli falsk positivt etter 15 min..

Derfor man lese de av før tiden..derfor man skal kaste de og ikke lese etter 15 min... Så jeg vil nok si at disse ikke er positivt

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ok, takk for svar☺️ Ble bare usikker når alle ble sånn. Da kan jeg puste med magen☺️

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (28 minutter siden):

De kan bli falsk positivt etter 15 min..

Derfor man lese de av før tiden..derfor man skal kaste de og ikke lese etter 15 min... Så jeg vil nok si at disse ikke er positivt

Det er IKKE min erfaring! Strek er strek, og jeg syns alle disse er positive.  Alle tester jeg har tatt som har vært blendahvite har holdt seg hvite i mange dager, og alle tester som viser babystrek har beholdt den røde streken selv om de falmer litt .

Gå til legen og mål HCG! 

Anonymkode: eca56...619

Skrevet

Gjør det sp er du sikker. Men om du fikk slike positive 2 uker siden burde du få sterkere tester og iallefall positive digitale test

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er IKKE min erfaring! Strek er strek, og jeg syns alle disse er positive.  Alle tester jeg har tatt som har vært blendahvite har holdt seg hvite i mange dager, og alle tester som viser babystrek har beholdt den røde streken selv om de falmer litt .

Gå til legen og mål HCG! 

Samme her. 

Anbefaler også å sjekke hos legen.

Har du forsøkt digitaltest?

Anonymkode: 9bdcd...9a5

Skrevet

Altså testene er tatt over de siste 4-5 dagene tok ikke for to uker siden.. 

Skrevet

Ikke prøvd digitaltest, men det kan jeg prøve å kjøpe etter jobb imorgen👍 Husker bare fra forrige gang så var det stripsene som viste positivt først på meg. Men skal teste☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt en tur til legen. Om du er gravid er det ikke et svangerskap som utvikler seg normalt (da ville testene blitt sterkere), men lav hcg stigning kan være et tegn på graviditet utenfor livmor. 

Anonymkode: c2bb3...500

• Liker 1
Skrevet (endret)

Oj, om det er såpass alvorlig bør jeg jo kontakte lege ja. Får få meg en time.. håper nå på bare defekte tester. 

Endret av Fredslilje85
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gå til legen og mål HCG! 

Folk må seriøst slutte å kaste ut denne setningen i hver eneste jævla tråd som omhandler graviditet. I de aller, aller fleste tilfeller er det bortkastet tid og ressurser på å ta blodprøve. Den gravide kan fint avvente situasjonen hjemme. 

Anonymkode: faaa7...16d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ville tatt en tur til legen. Om du er gravid er det ikke et svangerskap som utvikler seg normalt (da ville testene blitt sterkere), men lav hcg stigning kan være et tegn på graviditet utenfor livmor. 

Anonymkode: c2bb3...500

Det kan være kjemisk å..da trenger man ikke lege.

Men blodprøver Hadde vært best

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk må seriøst slutte å kaste ut denne setningen i hver eneste jævla tråd som omhandler graviditet. I de aller, aller fleste tilfeller er det bortkastet tid og ressurser på å ta blodprøve. Den gravide kan fint avvente situasjonen hjemme. 

Sefølglig og om du har graviditet utenfor livmor så trenger man ikke blodprøver og ultralyd...bare ligge hjemme og eventuelt miste egglederne etc...

Man tar blodprøver for det kan fortelle så mye...hilsen en som prøvde i 2 år

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Sefølglig og om du har graviditet utenfor livmor så trenger man ikke blodprøver og ultralyd...bare ligge hjemme og eventuelt miste egglederne etc...

Man tar blodprøver for det kan fortelle så mye...hilsen en som prøvde i 2 år

Ved smerter kontakter man helsepersonell. 

Hilsen en som prøvde i 3 år. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...