Gå til innhold

Jente 10 år, kvalm og uvel hver eneste morgen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei datter som er 10 år, og hun har ikke kommet i noe pubertet eller noe ennå.  Problemet nå er at hun er kvalm hver eneste morgen. Hun står opp, gjør seg klar til skolen, men så plutselig føler hun at hun må kaste opp. Henger over do(kaster sjelden opp), og legger seg på badegulvet. Kommer seg ikke på skolen. Men utpå dagen/aften og kveld er hun fin i formen igjen.

hva kan dette være?

Anonymkode: f2f92...ec9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller ringt legen enn å spørre her. Har hun det fint på skolen? Kanskje dette er psykisk, som oppfører seg som fysiske plager? 

Matallergi? 

Anonymkode: 6a11e...06a

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakta lege?

Anonymkode: 65570...090

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan jo være så mangt. Hvordan har hun det egentlig på skolen? Kan det være psykisk fordi hun ikke har det bra på skolen?

Anonymkode: 63f6e...aa1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville heller ringt legen enn å spørre her. Har hun det fint på skolen? Kanskje dette er psykisk, som oppfører seg som fysiske plager? 

Matallergi? 

Anonymkode: 6a11e...06a

Dette var også min første tanke,

Anonymkode: 0265e...ccd

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er 100% sikkert at det har med skolen å gjøre, kjenner det igjen fra eget barn

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Var omtrent slik mine første angstanfall startet da jeg var rundt 11-12 år. Hvordan har hun det på skolen? Med venner? Har hun et godt søvnmønster? Jeg ble spesielt trigget av morgenrutinene (frokost, finne fram klær, pusse tennene) fordi jeg ble stresset av skolen, hvordan jeg skulle forholde meg til andre mennesker rundt meg, både klassemiljø, andre barn, men også fremmede som f. Eks bussjåfør på skolebussen. 

Anonymkode: aabb1...b9b

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også en datter som har set slik; er nå 11år.  Det er mange grunner til at det kan være slik; psykososialt som noen over her skriver, blodtrykksfall, lavt bl.sukker. Vår datter ble etter laaaang utredning diagnostisert med magemigrene og IBS. 
Første skritt er uansett fastlege- lykke til! 

Anonymkode: 008de...bf5

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Få henne til legen. Kan som mange andre sier være at hun ikke vil på skolen, men det kan jo også være andre ting! Legen nå!

Anonymkode: 187f5...bf6

• Liker 1
Skrevet

Min første tanke er også hvordan har hun det på skolen. Spiser hun også regelmessig og nok? 

Ville tatt en tur til fastlegen for å utelukke fysisk sykdom og så en prat med helsesøster hvis alt er ok hos legen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff 😕 Kanskje det er noe med miljøet på skolen.. Men ville tatt henne med til legen ganske rask, for å få sjekket det fysiske. 

Anonymkode: 9c84b...74c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min stedatter hadde det slik lenge, det viste seg at hun hadde ekstremt lite energi på grunn av feilernæring (til tross for normal til forhøyet kmi).

mor fulgte ikke opp kostholdet. Når dette ble kartlagt så vi at kostholdet bestod av svært lite næring, og bare tomme karbohydrater. Når jenta begynte å spise skikkelig mat til nogenlunde regelmessige tider ordnet alt seg.  Jenta spiste ingen frokost eller typ et pr søte kjeks eller søte frokostblandinger som honnykorn. 

ellers er det lett å tenke at dette kan være psykisk?

Anonymkode: 5188e...dd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha tatt kontakt med læreren også. Min sønn hadde vondt i magen hver eneste dag en periode. Det viste seg at han ble mobbet.

Anonymkode: a6c92...58c

• Hjerte 6
Skrevet

Jeg hadde bestilt time hos lege for å utelukke eventuell syrerelaterte ting, lukkemuskel, cøliaki osv.

Men det at hun er systematisk kvalm og brekker seg/kaster opp rett før avgang til skole hadde jeg nok mistenkt handlet om mobbing/stress. 

Så jeg hadde snakket med henne, og forsøkt psykolog også. 

Kjenner endel foreldre som har brukt gjerne ett år og mer på å avdekke mobbing - barna klarer/tør ikke snakke om det 💔

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har ei datter som er 10 år, og hun har ikke kommet i noe pubertet eller noe ennå.  Problemet nå er at hun er kvalm hver eneste morgen. Hun står opp, gjør seg klar til skolen, men så plutselig føler hun at hun må kaste opp. Henger over do(kaster sjelden opp), og legger seg på badegulvet. Kommer seg ikke på skolen. Men utpå dagen/aften og kveld er hun fin i formen igjen.

hva kan dette være?

Anonymkode: f2f92...ec9

Skolevegring?Mobbing? Angst? Kobtakt lege!

Anonymkode: fac60...be4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gravid? 🙈

Anonymkode: b23ca...b34

AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser hun til frokost som hun ikke spiser på andre tider av døgnet. Start med å kutte ut det. 

Anonymkode: 36f45...4b4

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gravid? 🙈

Anonymkode: b23ca...b34

Idiot!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ei på 12 nå, som har hatt kvalme om morgenen i mange år. Har vært til utallige undersøkelser på sykehuset. De finner ingenting "skummelt", men regner med det er knyttet til forstoppelsesproblematikk. Hun kaster ofte opp, og er kvalm hver dag. Går på movicol, to poser daglig. Hvis hun glemmer en gang eller to, kaster hun som regel opp morgenen etter.

Anonymkode: f8b91...394

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde det sånn og det var fordi jeg ble mobba.

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...