Gå til innhold

OBS! Spontanabort eller livmorhinne? OBS! EKKELT BILDE!!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I går konkluderte jeg med at jeg hadde spontanabort. 
Riktignok ikke så sterke smerter, bare masse klumper med koagulerer blod - og den klumpen på bildet. Dette var fordelt over to toalettbesøk. 
Men så blir jeg sittende å lese her… Og mange sier at dette kan ligne på livmorhinne som støtes ut? Så da velger jeg å legge ved bilde av det jeg tolket til å være en tom fostersekk, for å høre hva dere tror. 
Skulle vært i uke 6 nå. 
PS! Jeg har avtalt legetime per telefon senere i dag. 

Edit: fjernet bildet. 

Endret av kineknute
Personlig
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du ringe legen? 🤔 Er vel ikke så nøye hva som er på bildet, du har nå hatt en spontanabort. 

Anonymkode: 14661...c31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men livmorhinnen blir jo ikke støtt ut om du var gravid vel?

Anonymkode: f505b...2af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som livmorslimhinne. Spiller det noen stor rolle? Det er jo kommet ut nå uansett. Har du hatt positive graviditetstester?

Anonymkode: f0642...7d8

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har hatt positive tester så var dette en spontanabort ja.

Anonymkode: 278e5...649

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skal du ringe legen? 🤔 Er vel ikke så nøye hva som er på bildet, du har nå hatt en spontanabort. 

Jeg bryr meg ikke spesifikt om hva som er på bildet - jeg ønsker å vite om jeg har hatt en spontanabort eller ikke! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ser ut som livmorslimhinne. Spiller det noen stor rolle? Det er jo kommet ut nå uansett. Har du hatt positive graviditetstester?

Anonymkode: f0642...7d8

Selvfølgelig spiller det en rolle om dette eller livmorslimhinne eller om det er en spontanabort… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men livmorhinnen blir jo ikke støtt ut om du var gravid vel?

Jeg vet ikke, det er jo derfor jeg spør… 

Skrevet

Når fikk du positive test

AnonymBruker
Skrevet
kineknute skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke, det er jo derfor jeg spør… 

Så du vet ikke om du var gravid eller ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du vet ikke om du var gravid eller ikke?

Selvfølgelig vet jeg at jeg er gravid. Som sagt ca 6 uker på vei. Men jeg vet ikke hva funksjonen til livmorslimhinnen er og når den evt kommer ut!! 

Skrevet
Sofakona skrev (4 minutter siden):

Når fikk du positive test

Første positive test 12/4. Stigende HCG og positive tester frem til nå

Skrevet
kineknute skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig vet jeg at jeg er gravid. Som sagt ca 6 uker på vei. Men jeg vet ikke hva funksjonen til livmorslimhinnen er og når den evt kommer ut!! 

Når man er gravid er det ikke "noe", verken livmorslimhinne eller annet, som skal komme ut før fødsel setter i gang. Det befruktede egget fester seg til livmorslimhinnen, og der skal det bli helt til ungen skal ut.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
FeiteFrida skrev (Akkurat nå):

Når man er gravid er det ikke "noe", verken livmorslimhinne eller annet, som skal komme ut før fødsel setter i gang. Det befruktede egget fester seg til livmorslimhinnen, og der skal det bli helt til ungen skal ut.

Takk. Takk for et ordentlig svar. 🤍 

• Hjerte 1
Skrevet
kineknute skrev (4 minutter siden):

Takk. Takk for et ordentlig svar. 🤍 

Når det er sagt, så er det ikke mulig å vite om du har hatt en abort eller om det er såkalt "truende abort" eller noe annet. Vaginalblødning kan være så mangt. Det eneste som kan få klarhet i det er å ta kontrollmåling av hCG hos lege. Ønsker deg lykke til. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en spontanabort i uke 9, og svangerskapsproduktene (for å bruke den medisinske betegnelsen) som ble utstøtt da lignet en del på det du har avbildet, bare større, naturlig nok. 

Det legen eventuelt kan tilby er blodprøve med hCG-måling som tas et par ganger i uka fremover, for å se om nivåene synker. Om de gjør det vet man med sikkerhet at det var en fullstendig abort. Symptomene du kanskje har hatt (ømme bryster, trøtthet, spenninger i magen etc.) pleier også å forsvinne raskt når hormonene går ned. Det går jo også an at det for eksempel var to embryoer i livmoren, og at kun det ene gikk til grunne. Jeg kjenner flere som har mistet en tvilling i første trimester.

Anonymkode: 651e7...641

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en spontanabort i uke 9, og svangerskapsproduktene (for å bruke den medisinske betegnelsen) som ble utstøtt da lignet en del på det du har avbildet, bare større, naturlig nok. 

Det legen eventuelt kan tilby er blodprøve med hCG-måling som tas et par ganger i uka fremover, for å se om nivåene synker. Om de gjør det vet man med sikkerhet at det var en fullstendig abort. Symptomene du kanskje har hatt (ømme bryster, trøtthet, spenninger i magen etc.) pleier også å forsvinne raskt når hormonene går ned. Det går jo også an at det for eksempel var to embryoer i livmoren, og at kun det ene gikk til grunne. Jeg kjenner flere som har mistet en tvilling i første trimester.

Eller man kan bare vente og se om blødningen stopper og symptomene forsvinner. Man må ikke løpe til legen og ta dyre blodprøver 

Anonymkode: 525dc...795

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
kineknute skrev (35 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke spesifikt om hva som er på bildet - jeg ønsker å vite om jeg har hatt en spontanabort eller ikke! 

Ja, det har du definitivt hatt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller man kan bare vente og se om blødningen stopper og symptomene forsvinner. Man må ikke løpe til legen og ta dyre blodprøver 

Amen 🙏

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det kan TS spørre legen sin om. Hvis legen også er av den oppfatning at blodprøvene er for dyre og dessuten unødvendige i dette tilfellet: Ja, da får hun beskjed om å bare vente. Er derfor jeg skrev at legen EVENTUELT kan tilby hCG-måling.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...