Bacteria Skrevet 28. april 2022 #1 Del Skrevet 28. april 2022 Har flere steder lest antydninger fra prorussisk side om at ukrainere er nazister, krigen er for å stoppe nazisme blabla… Skjønner jo at dette først og fremst er hitling og propaganda på høyt plan, men hva er bakgrunnen for påstandene? Det jeg prøver å spørre om er om det er noe historisk som har skjedd som ligger bak at russerne sier dette? Jeg har endel kunnskap om 2.verdenskrig, og mener å vite at østeuropeere av alle slag ble behandlet som dyr av tyskerne. På nyhetene i dag ble det derimot sagt at lokalbefolkningen i Ukraina ble GODT behandlet av hitlers soldater, sammenlignet med av russerne i dag. Skilte tyske soldater på ukrainere og russere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 28. april 2022 #2 Del Skrevet 28. april 2022 Ukraina har aldri hevdet de ble godt behandlet av Hitlers soldater. De har sagt at russerne er enda mer brutale enn Hitlers soldater. I følge Wikipedia ble 5-8 millioner ukrainere drept under 2 VK, der 5-600 000 ukrainske jøder ble myrdet. Det står mer rundt dette her: https://no.wikipedia.org/wiki/Ukrainas_historie Bakgrunnen for Russlands løgner om at Ukraina er full av nazister er at Russland blåser en fjær opp til 10 høns fordi de ser det som formålstjenlig for å legitimere Putins krig i russisk propaganda. Da Russland gikk inn og stjal Krim fra Ukraina, i 2014, var Ukraina dårlig forberedt militært fordi Russland, USA og Storbritannia garanterte for Ukrainas territorielle sikkerhet gjennom Budapestmemorandumet. Derfor organiserte en del ukrainere seg og gikk inn i krigen som frivillige. En av disse frivillige hærene på Ukrainas side hadde utspring i en nynazistisk gruppe og tok navnet Azov-regimentet. Fordi de gjorde en god innsats på Krim er regimentet senere blitt innlemmet i det ukrainske forsvaret. Regimentet skal bestå av ca 8-900 personer og er bare en liten del av det ukrainske forsvaret. Fordi Azov-regimentet betraktes som krigshelter i Ukraina får høyreradikal være mer i fred i Ukraina, enn høyreradikale i andre land, men de har ikke høyere oppslutning enn i andre land. Det er også mer vanlig at høyreekstreme er mot Vesten og USA, derfor er det antatt at det i realiteten er på russisk side man vil finne flest ny-nazister. Legger ved 2 artikler fra henholdsvis Faktisk.no og NRK.no som gir mer og bedre informasjon om Azov en min oppsummering og forståelse av det jeg har lest der og andre steder. https://www.faktisk.no/artikler/0rgp1/er-det-mange-nynazister-i-ukraina https://www.nrk.no/urix/azov-regimentet-i-ukraina_-hoyreekstrem-trussel-eller-vanlige-soldater_-1.15904686 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 28. april 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 28. april 2022 Tusen takk for oppklarende svar! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. april 2022 #4 Del Skrevet 28. april 2022 Bacteria skrev (13 timer siden): Har flere steder lest antydninger fra prorussisk side om at ukrainere er nazister, krigen er for å stoppe nazisme blabla… Skjønner jo at dette først og fremst er hitling og propaganda på høyt plan, men hva er bakgrunnen for påstandene? Det jeg prøver å spørre om er om det er noe historisk som har skjedd som ligger bak at russerne sier dette? Jeg har endel kunnskap om 2.verdenskrig, og mener å vite at østeuropeere av alle slag ble behandlet som dyr av tyskerne. På nyhetene i dag ble det derimot sagt at lokalbefolkningen i Ukraina ble GODT behandlet av hitlers soldater, sammenlignet med av russerne i dag. Skilte tyske soldater på ukrainere og russere? Det er bare diktet opp fra Nazi-Putin sin side. Russland har langt flere nazister enn Ukraina, og russiske myndigheter har tette bånd til nazistiske grupper. Det er nazister i alle land. Særlig i Øst-Europa. Men faktum er at Ukraina har den laveste andelen nazister i Øst-Europa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskfrasjøen Skrevet 28. april 2022 #5 Del Skrevet 28. april 2022 Russland bør først finne ut hva nazisme mener. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 29. april 2022 #6 Del Skrevet 29. april 2022 jabx skrev (14 timer siden): Det er bare diktet opp fra Nazi-Putin sin side. Russland har langt flere nazister enn Ukraina, og russiske myndigheter har tette bånd til nazistiske grupper. Det er nazister i alle land. Særlig i Øst-Europa. Men faktum er at Ukraina har den laveste andelen nazister i Øst-Europa. Linker opp en dokumentar om Wagner-gruppen som ligger på Nrk tv som underbygger det jabx nevner om mulige bånd mellom russiske myndigheter og nazistiske grupper. https://tv.nrk.no/program/KOID21006922 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 29. april 2022 #7 Del Skrevet 29. april 2022 Bacteria skrev (På 28.4.2022 den 10.29): Har flere steder lest antydninger fra prorussisk side om at ukrainere er nazister, krigen er for å stoppe nazisme blabla… Skjønner jo at dette først og fremst er hitling og propaganda på høyt plan, men hva er bakgrunnen for påstandene? Det jeg prøver å spørre om er om det er noe historisk som har skjedd som ligger bak at russerne sier dette? Jeg har endel kunnskap om 2.verdenskrig, og mener å vite at østeuropeere av alle slag ble behandlet som dyr av tyskerne. På nyhetene i dag ble det derimot sagt at lokalbefolkningen i Ukraina ble GODT behandlet av hitlers soldater, sammenlignet med av russerne i dag. Skilte tyske soldater på ukrainere og russere? Den evige kampen om Sannheten. Alle eier den, ingen vil dele. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 1. mai 2022 #8 Del Skrevet 1. mai 2022 Linker opp en russisk youtuber som går gjennom russisk propaganda. Videoen er lang men informativ. https://www.youtube.com/watch?v=5B9diixt1L4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 2. mai 2022 #9 Del Skrevet 2. mai 2022 Bacteria skrev (På 28.4.2022 den 10.29): Har flere steder lest antydninger fra prorussisk side om at ukrainere er nazister, krigen er for å stoppe nazisme blabla… Skjønner jo at dette først og fremst er hitling og propaganda på høyt plan, men hva er bakgrunnen for påstandene? Det jeg prøver å spørre om er om det er noe historisk som har skjedd som ligger bak at russerne sier dette? Jeg har endel kunnskap om 2.verdenskrig, og mener å vite at østeuropeere av alle slag ble behandlet som dyr av tyskerne. På nyhetene i dag ble det derimot sagt at lokalbefolkningen i Ukraina ble GODT behandlet av hitlers soldater, sammenlignet med av russerne i dag. Skilte tyske soldater på ukrainere og russere? Jeg er egentlig livredd for å svare her og må være veldig forsiktig i ordbruken, men bakgrunnen er nok (utover som du sier, hitling og "en grunn") at det er litt sant og at veldig mange "kontroversielle" figurer er i disse forskjellige "gruppene" i Ukraina (Azov, C14, Kraken, Aidar etc.) Allan Ripp: Ukraine has a Nazi problem, but Vladimir Putin's 'denazification' claim for war is a lie. (nbcnews.com) Sitat But even though Putin is engaging in propaganda, it’s also true that Ukraine has a genuine Nazi problem The “Hardcore” Russian Neo-Nazi Group That Calls Ukraine Home - bellingcat Sergey Korotkikh (Malyuta): Biography (unansea.com) Denne mannen ble pekt ut som han som skjærte hodet av en fyr i 2007 i Russland og er egentlig hviterussisk. Murder of Shamil Odamanov - Wikipedia Sitat The Murder of Shamil Odamanov was a viral murder video committed and posted on Youtube by the members of Russian neo-Nazi groups in 2007. Widely known as The Russian neo-Nazi beheading video, (Russian: Казнь таджика и дагестанца - The Execution of a Tajiki and a Dagestani) it was considered a "cold" case until 2020. REFT & LIGHT ❬ ❭ Who runs Azov's new party? (euromaidanpress.com) Video: Neo-Nazi from Azov agreed to cooperate with Russian law enforcement - KyivPost - Ukraine's Global Voice Han er i Kharkiv nå, i "Kraken unit". Han leder en gruppe som kaller seg "Boatsman Boys". Jeg tør ikke å skrive flere detaljer her. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. mai 2022 #10 Del Skrevet 2. mai 2022 Under 2 verdenskrig var Russland ett svært lukket land. Når nazistene gikk inn i Russland mente de at det var Europa og ikke Tyskland alene som sto for invasjonen. Folket som ikke fikk vite noe om hva som skjedde utenfor Russlands grenser så på det slik. Øyvind Strømmen kan mye om dette, han er åpen på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 2. mai 2022 #11 Del Skrevet 2. mai 2022 (endret) Bacteria skrev (På 28.4.2022 den 9.29): Har flere steder lest antydninger fra prorussisk side om at ukrainere er nazister, krigen er for å stoppe nazisme blabla… Skjønner jo at dette først og fremst er hitling og propaganda på høyt plan, men hva er bakgrunnen for påstandene? Det jeg prøver å spørre om er om det er noe historisk som har skjedd som ligger bak at russerne sier dette? Jeg har endel kunnskap om 2.verdenskrig, og mener å vite at østeuropeere av alle slag ble behandlet som dyr av tyskerne. På nyhetene i dag ble det derimot sagt at lokalbefolkningen i Ukraina ble GODT behandlet av hitlers soldater, sammenlignet med av russerne i dag. Skilte tyske soldater på ukrainere og russere? Her i Portugal leste jeg en artikkel på nettet om høyre-ekstreme portugisere som skulle reise til Ukrania for å sloss. Så det kan faktisk være korrekt at enkelte nynazister kjemper i Ukraina. Men er antallet så stort at det i det hele tatt er relevant? Jeg tror poenget russerne gjør av dette, er å prøve å trekke paraleller til andre verdenskrig, eller fedrelandskrigen etc. Russerne har altså et internt behov for å stemple alle Ukrainere som gjenoppståtte nazister. Det handler altså om et fortvilt forsøk på å moblisere egen befolkning. Endret 2. mai 2022 av Michaelhe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 3. mai 2022 #12 Del Skrevet 3. mai 2022 Nå er Sverige nazister også. Astrid Lindgren og Ingvar Kamprad. Fæle greier. https://www.nrk.no/nyheter/russisk-kampanje-stempler-sverige-som-nazister-1.15952731 Er det noen som tar russerne seriøst lenger? Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stressedoutgurl Skrevet 3. mai 2022 #13 Del Skrevet 3. mai 2022 (endret) Optimo skrev (18 minutter siden): Nå er Sverige nazister også. Astrid Lindgren og Ingvar Kamprad. Fæle greier. https://www.nrk.no/nyheter/russisk-kampanje-stempler-sverige-som-nazister-1.15952731 Er det noen som tar russerne seriøst lenger? Anyone? Har begynte å lure på om Russland prøver å lure egen befolkning med ordene "demokrati" og "nazisme" for å gjøre om disse ordene til noe annet enn det er. At de vrir det til sin fordel, anklager falskt, lyver for egen befolkning for å argumentere for hvorfor det er greit at de angriper andre land. De prøver å finne/skape støtte i folk som står fast i å hate samme "fiende". På samme måte vrir de en ting som Lindgren har sagt tidligere i livet til å svartmale hele dama som nazist, de ser heller ikke i hvilken kontekst hun har sagt det i sa at "Stalin var farligere enn Hitler" - Noe som ikke utelukker at Hitler var ille i det hele tatt, men de drar det ut og endrer motivet hennes til at hun tydeligvis støttet Hitler. Som er helt latterlig. Trolig gjør de dette for å argumentere for seg selv at det er greit å angripe Sverige. Invar Kamprad har de fineste ideologien bak ikea når det kommer til HELT motsatte av nazisme: Han ville inkludere forskjellige etnisiteter; gi alle like muligheter og ser en faktisk på ikea i dag så jobber de masse for at mennesker i mange land skal få bedre levekår - ved produktene de produserer i enkelte land + at arbeidsplassen er sterkt inkluderende uansett bakgrunn. Informasjonen de kommer med er altså sterkt svartmalt, og er direkte løgn - men de gjør det for å svartmale bilde av vesten. Vi bør faktisk være litt redde, når de holder på slik viser Russland at de ikke er interessert i å høre på våre perspektiver, men er mer interesserte i å hate oss fra vesten - det er jo en fin måte å gjøre det greit ovenfor seg selv at de skal angripe vesten. personlig har jeg ikke noe Russlandhat, men jeg er ikke naiv: truing med atombomber, måten de lager lister om "fiendtlige land", måten de ikke kommuniserer med oss, lite samarbeidsvillige med vesten, lyver til oss viser oss faktisk at de ikke er interessert overhodet å samarbeide og ikke minst krenker luftrommet til flere land - og det er skremmende. Det må stå ansvar når et land holder på slik uansett hvilket land det er. Med en gang en person i en diskusjon ikke er åpen for å høre andres side lengre, så er det heller ingen diskusjon. En må faktisk være åpen for å høre begge sider av en sak, det skjer jo ikke. Samt hadde jeg ikke følt meg trygg i Sverige nå, med tanke på at de brukte samme løgn retorikk til å forsvare angrepet/invasjonen på Ukraina. Du finner nok alltid noen som støtte Russland, selv i Norge. Hvordan de kan gjøre det er egentlig helt utrolig med all informasjon som ligger ute. Det er mange som bare betviler alt, men av en eller annen grunn så går all tvilen til fordel for Russland. Som igjen er merkelig med tanke på politiske strukturer i Russland kontra Norge. Endret 3. mai 2022 av Stressedoutgurl 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 3. mai 2022 #14 Del Skrevet 3. mai 2022 Vi har jo sett eksempler på det her og. Russlandsympatisører som tar all propagandaen til seg og videreformidler den, sånn som hun som kom med Ukrainske nasjonalsymboler og kalte det nazisymboler. Det er nok nok av tullinger som allerede nå sprer propaganda om Sverige og sikkert pekere på at midtsommerfest er en hyllest av nazismen. Bruker svenske nynazister til å vise hvordan sverige feirer nasjonaldagen osv. Det er klart det er farlig at Russland sprer sånn propaganda. De bør ikke nøle med å blie medlem i NATO 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 3. mai 2022 #15 Del Skrevet 3. mai 2022 Optimo skrev (2 timer siden): Nå er Sverige nazister også. Astrid Lindgren og Ingvar Kamprad. Fæle greier. https://www.nrk.no/nyheter/russisk-kampanje-stempler-sverige-som-nazister-1.15952731 Er det noen som tar russerne seriøst lenger? Anyone? I artikkelen står det at organisasjon som heter "Vår Seier" antas å stå bak, men ingenting om hvem eller hva dette er. Nå var jo for så vidt Ingvar Kamprad nazist også, ifølge NRK, uten at det er veldig interessant.... Nye avsløringer om Ikea-gründer – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer Sitat I en ny svensk bok kommer det fram at Ikea-grunderen Ingvar Kamprad var en svært aktiv nazist. kar90 skrev (1 time siden): Vi har jo sett eksempler på det her og. Russlandsympatisører som tar all propagandaen til seg og videreformidler den, sånn som hun som kom med Ukrainske nasjonalsymboler og kalte det nazisymboler. Det er nok nok av tullinger som allerede nå sprer propaganda om Sverige og sikkert pekere på at midtsommerfest er en hyllest av nazismen. Bruker svenske nynazister til å vise hvordan sverige feirer nasjonaldagen osv. Det er klart det er farlig at Russland sprer sånn propaganda. De bør ikke nøle med å blie medlem i NATO "Ukrainske nasjonalsymboler"? Har du bilde kanskje? Jeg vet ikke akkurat hvilket bilde du sikter til, men om du sikter til det som NATO delte og slettet så er det du som er litt fjern, for der hadde jenta en "Sonnenrad" Dette er også et symbol jeg har sett... 14th Waffen Grenadier Division of the SS (1st Galician) - Wikipedia For et utrent øye er det kanskje noe som ser ut som et "nasjonalsymbol" men det var insignia for SS-Freiwilligen Division "Galizien" (14а Добровільна Дивізія СС "Галичина") som var en ukrainsk SS-division. Igjen, har ikke tenkt å bruke fortiden mot dem og de som kjempet i denne SS-divisionen var bare soldater, men de som bruker symbolet nå vet hva det betyr. Stressedoutgurl skrev (2 timer siden): Har begynte å lure på om Russland prøver å lure egen befolkning med ordene "demokrati" og "nazisme" for å gjøre om disse ordene til noe annet enn det er. At de vrir det til sin fordel, anklager falskt, lyver for egen befolkning for å argumentere for hvorfor det er greit at de angriper andre land. De prøver å finne/skape støtte i folk som står fast i å hate samme "fiende". På samme måte vrir de en ting som Lindgren har sagt tidligere i livet til å svartmale hele dama som nazist, de ser heller ikke i hvilken kontekst hun har sagt det i sa at "Stalin var farligere enn Hitler" - Noe som ikke utelukker at Hitler var ille i det hele tatt, men de drar det ut og endrer motivet hennes til at hun tydeligvis støttet Hitler. Som er helt latterlig. Trolig gjør de dette for å argumentere for seg selv at det er greit å angripe Sverige. Invar Kamprad har de fineste ideologien bak ikea når det kommer til HELT motsatte av nazisme: Han ville inkludere forskjellige etnisiteter; gi alle like muligheter og ser en faktisk på ikea i dag så jobber de masse for at mennesker i mange land skal få bedre levekår - ved produktene de produserer i enkelte land + at arbeidsplassen er sterkt inkluderende uansett bakgrunn. Informasjonen de kommer med er altså sterkt svartmalt, og er direkte løgn - men de gjør det for å svartmale bilde av vesten. Vi bør faktisk være litt redde, når de holder på slik viser Russland at de ikke er interessert i å høre på våre perspektiver, men er mer interesserte i å hate oss fra vesten - det er jo en fin måte å gjøre det greit ovenfor seg selv at de skal angripe vesten. personlig har jeg ikke noe Russlandhat, men jeg er ikke naiv: truing med atombomber, måten de lager lister om "fiendtlige land", måten de ikke kommuniserer med oss, lite samarbeidsvillige med vesten, lyver til oss viser oss faktisk at de ikke er interessert overhodet å samarbeide og ikke minst krenker luftrommet til flere land - og det er skremmende. Det må stå ansvar når et land holder på slik uansett hvilket land det er. Med en gang en person i en diskusjon ikke er åpen for å høre andres side lengre, så er det heller ingen diskusjon. En må faktisk være åpen for å høre begge sider av en sak, det skjer jo ikke. Samt hadde jeg ikke følt meg trygg i Sverige nå, med tanke på at de brukte samme løgn retorikk til å forsvare angrepet/invasjonen på Ukraina. Du finner nok alltid noen som støtte Russland, selv i Norge. Hvordan de kan gjøre det er egentlig helt utrolig med all informasjon som ligger ute. Det er mange som bare betviler alt, men av en eller annen grunn så går all tvilen til fordel for Russland. Som igjen er merkelig med tanke på politiske strukturer i Russland kontra Norge. Ja, hvem skulle trodd at Russland skulle låne strategien fra USA om å la kriger handle om "demokrati" selv om de egentlig handler om alt annet. De ser ut til å prøve å bruke samme fremgangsmåte som vesten har gjort i alle år, inkludert den latterlige demoniseringen med "nazisme". Demoniseringen av andre er jo heller ikke noe nytt. WW1-propaganda, der USA skulle "bringe demokrati til Europa": Og nei, jeg støtter ikke Russland. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. mai 2022 #16 Del Skrevet 3. mai 2022 Bacteria skrev (På 28.4.2022 den 10.29): Har flere steder lest antydninger fra prorussisk side om at ukrainere er nazister, krigen er for å stoppe nazisme blabla… Skjønner jo at dette først og fremst er hitling og propaganda på høyt plan, men hva er bakgrunnen for påstandene? Det jeg prøver å spørre om er om det er noe historisk som har skjedd som ligger bak at russerne sier dette? Jeg har endel kunnskap om 2.verdenskrig, og mener å vite at østeuropeere av alle slag ble behandlet som dyr av tyskerne. På nyhetene i dag ble det derimot sagt at lokalbefolkningen i Ukraina ble GODT behandlet av hitlers soldater, sammenlignet med av russerne i dag. Skilte tyske soldater på ukrainere og russere? Nå er svenskene nazister også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stressedoutgurl Skrevet 3. mai 2022 #17 Del Skrevet 3. mai 2022 likestilling skrev (1 minutt siden): I artikkelen står det at organisasjon som heter "Vår Seier" antas å stå bak, men ingenting om hvem eller hva dette er. Nå var jo for så vidt Ingvar Kamprad nazist også, ifølge NRK, uten at det er veldig interessant.... Nye avsløringer om Ikea-gründer – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer Wow, det har jeg faktisk ikke fått med meg, virker overraskende mot visjonen til Ikea, men selvfølgelig er det forskjell på enkeltmenneske og bedriften. likestilling skrev (3 minutter siden): Ja, hvem skulle trodd at Russland skulle låne strategien fra USA om å la kriger handle om "demokrati" selv om de egentlig handler om alt annet. De ser ut til å prøve å bruke samme fremgangsmåte som vesten har gjort i alle år, inkludert den latterlige demoniseringen med "nazisme". Demoniseringen av andre er jo heller ikke noe nytt. WW1-propaganda, der USA skulle "bringe demokrati til Europa": Og nei, jeg støtter ikke Russland. Hva USA gjorde under første eller for all del andre verdenskrig også synes jeg blir for lenge siden da dette er godt over 50 år siden. Om usa har større planer eller holder på å påvirke andre land i mer usavennlig eller vel heller ikke overraskende. Men at vesten har holdt på slik hele veien er for uspesifikt og generaliserende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 3. mai 2022 #18 Del Skrevet 3. mai 2022 Stressedoutgurl skrev (1 minutt siden): Wow, det har jeg faktisk ikke fått med meg, virker overraskende mot visjonen til Ikea, men selvfølgelig er det forskjell på enkeltmenneske og bedriften. Hva USA gjorde under første eller for all del andre verdenskrig også synes jeg blir for lenge siden da dette er godt over 50 år siden. Om usa har større planer eller holder på å påvirke andre land i mer usavennlig eller vel heller ikke overraskende. Men at vesten har holdt på slik hele veien er for uspesifikt og generaliserende. Nå vet du det Igjen, ikke noe jeg synes er relevant eller noe å bruke mot verken Sverige eller Ikea, men rent faktamessig er det jo sant. Vår Hamsun var jo også nazist, uten at det betyr at han var noe dårlig menneske, og det er lenge siden. Han skrev dette da Hitler døde: Helt greit det, andre tider, og de som holdt med Stalin og kommunistene var ikke noe bedre selv om de har sluppet unna all kritikk. Det eksempelet fra WW1 var med vilje gammelt, for å vise at det er slik vesten/USA har holdt på til alle tider. De har ikke sluttet nå. Det har alltid handlet om å "styrte despoter" og "redde folket" og "innføre demokrati". Propagandaen har blitt mer subtil og mindre direkte, men vesten driver alltid med "public relations" for å selge inn krigene sine. Både Libya, Irak og Afghanistan ble bombet for å gi dem demorkrati og frigjøre dem.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destrantor Skrevet 3. mai 2022 #19 Del Skrevet 3. mai 2022 Bra at Russland invaderte Ukraina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 3. mai 2022 #20 Del Skrevet 3. mai 2022 Anbefaler dere å se på youtubekanalen 1420 nå i disse dager, den gir et ganske godt innblikk i hvem russerne egentlig er i 2022. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå