AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #41 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk. Men å spise mer plutselig vil jo bare gjøre at jeg legger enda mer på meg. Kanskje ikke fikk det fram tydelig nok, men jeg legger altså på meg om jeg spiser normalt. Ikke usunt heller, men normalt. Å spise en liten baguett med ost og salat til lunsj f.eks. kan gjøre at jeg legger på meg. Om jeg spiser en skål med tomatsuppe og en skive hvitløksbrød til middag, så legger jeg på meg. Om jeg spiser to brødskriver med pålegg til frokost istedet for to knekkebrød, legger jeg på meg. Kanskje kroppen er i sparebluss permanent? Anonymkode: f82f9...504 Du vet at de ferdig baguettene med ost og salat kan komme opp i 600 kalorier? Hvis du ikke følger med på kaloriene, vet du ikke hvor mange du spiser i løpet av ei uke. Ballettdansere og fitness/bodybuildere logger ned til siste kalori, og dette er folk som trener mye og tenker over alt inntak. Når en trent mann på 100 kg knasker kål, kyllingfile og veid ris mens han sloss mot sulten, hvorfor skal du kunne helle innpå juice, sjokolademelk og hvitløksbrød? Og så lure på om forbrenninga er ødelagt? Du må se hva du spiser. 100 kalorier for mye om dagen er flere kg i året... Anonymkode: 9dbfa...07d 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #42 Skrevet 28. april 2022 Jeg kjenner meg igjen. Begynte med en livstilsendring i fjor høst, logget og veide alt av mat. Og begynte å trene samtidig. Gikk opp 1 kg den første måneden. Det var ekstremt demotiverende, men siden jeg trivdes med treningen, og tenkte at det er umulig at vektøkningen er reell når jeg vet at jeg hadde et underskudd på kalorier, så fortsatte jeg. Måneden etter så raste jeg ned 5 kg selv om jeg spise ca det samme som da jeg gikk opp i starten. Hvorfor det tok så lang tid aner jeg ikke, men gevinsten kom på etterskudd. Siden har jeg hørt fra andre som slanker seg at dette er vanlig. Spesielt som kvinne. Hormoner spiller inn. Vi holder ofte på vekt før mensen, og å begynne med trening kan også bidra til at musklene holder på vann. Stol på prosessen!! Men vær tålmodig. Vektnedgang er ikke alltid så skjematisk som man tror. Det går litt i rykk og napp. Ikke gi opp. Anonymkode: 264d0...f30 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #43 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kanskje hun mente pescetarianer da,herregud🙄 Dette er urelevant Anonymkode: b4fdb...e3d Nei det er ikke urelevant. Anonymkode: c42b2...3f8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #44 Skrevet 29. april 2022 Jeg spiste som deg før og gikk bare opp i vekt, så begynte jeg å spise glutenfritt og spiste mer salat og grønnsaker som wok f.eks. Drakk vann og spiste frukt og hjemmelaget smoothie. Da gikk jeg ned 15 kg på 3 mnd og kom ned på min idealvekt. Jeg spiste fisk og kylling og litt kjøtt, også litt nøtter og frø. Anonymkode: 66a46...45a 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #45 Skrevet 29. april 2022 Sjokolademelk i stedet for middag? Seriøst? Anonymkode: f90ed...689
Anonymeeee Skrevet 29. mai 2022 #46 Skrevet 29. mai 2022 Hvis man sliter med å gå ned i vekt etter en abort, eller en fødsel generelt, så kan man ha en synkronisere hypotyreose eller hypotyreose. Ut ifra det du skriver om at du legger på deg uten at det er en åpenbar grunn til at du skal legge på deg, og at du trener/går om dagen, så bør man ta kontakt med legen for å få tatt blodprøver på TSH, FT3, FT4 og Anti-TPO. Hvis FT3 er unormalt, så kan man få symptomer på lavt stoffskifte. Anbefaler deg virkelig å ta opp dette med fastlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå