AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 I halvannen måned nå har jeg prøvd å slanke meg, men resultatet er at vekten øker. Aner ikke hva jeg skal gjøre. I mars måtte jeg avbryte svangerskapet fordi fosteret var alvorlig misdannet. Veldig trist, men tenkte at jeg da skulle prøve å fokusere på noe konstruktivt som vektnedgang. Siden jeg ikke var gravid lenger, lå jo alt til rette for å gå ned i vekt. Rakk å være gravid i tre måneder, la på meg 2 kg. Men, nå veier jeg 2 kg mer enn det igjen. Var 76, nå er jeg 78, snart 79. Jeg er 39, og 165 høy. Vegetarianer. Drikker aldri alkohol, røyker ikke. Har prøvd å spise 2-3 knekkebrød med ost eller kaviar til frokost, lunsj spiser jeg ikke alltid, men kan være alt fra god morgen-yoghurt til et rundtstykke eller en banan. Middag prøver jeg å spise mindre av, f.eks. halv porsjon. I går hadde sønnen min bursdag, og i løpet av dagen spiste jeg tre kakestykker, og da droppet jeg middag for å ikke få altfor store utslag. Men på vekten i dag tidlig hadde jeg altså rast opp i vekt 78 til 78.8 kg.... 2-3 ganger i uka løper jeg på tredememølle, 5 km. Føler at ingenting hjelper. Det eneste som hjelper er vel å faste helt, kun drikke vann og juice en periode? Skjønner ikke dette. Tror at forbrenningen min er veldig, veldig lav etter tidligere slankeforsøk også. Prøvde å slanke meg før graviditeten (den var ikke planlagt), men hadde dårlige resultater da også. En måned og jeg kunne være på samme vekt som før, noen ganger ned en kg på 2-3 uker, men en dag med normal frokost og middag, og vekten raste opp igjen det jeg hadde gått ned. Tok en blodprøve i fjor for å sjekke forbrenning, og den var normal fikk jeg beskjed om. Så jeg aner virkelig ikke hvordan jeg engang skal klare å gå ned så lite som 5 kg.... Det er knapt noen i familien min som er overvektige, så tror ikke jeg er spesielt disponert for det heller. Moren min var normalt slank, pappa var tynn, mine tre søsken er normalvektige. Noen som har kunnskap om dette og vet hvordan jeg kan klare å gå ned, i alle fall 5 kg? Anonymkode: f82f9...504 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Vannvekt, syklusvariasjoner, mat i systemet. Det er mye som påvirker. Hvor ofte veier du deg? Jeg liker å veie meg daglig når jeg fokuserer på vektnedgang. Da er det viktig å se trender og ikke enkeltdager. Hvis jeg veier en dag i uken kan jeg være uheldig og veie på en bunn ene uken og en topp neste, og så ser grafen ille ut. Ved daglig veiing ser jeg at trenden er ned selv om det er mange små opp-og nedturer underveis. Og jeg lærer å ikke bli stresset av oppgang, for tiden viser at det er naturlige svingninger på veien mot målet. Kanskje du skal spise litt mer, og få i deg nok proteiner? Forbrenningen kan ikke bli "ødelagt" av slanking, det er en gammel myte. Å være "disponert for overvekt" er også en myte. Det eneste der som er arvelig er et hormon som styrer impulskontrollen som får folk til å spise for mye. Det er ikke kroppen som holder på fett på en annen måte enn resten av befolkningen. Spis nok, og ikke hopp over måltider selv om du har spist kake. Kroppen trenger næringsstoffer selv om den har fått sukker. Anonymkode: b816d...08c 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Jeg sender deg mange varme tanker. Jeg sliter jeg også. Jeg fatter ikke at man kan klare å legge på seg når man ligger på rundt 1500kcal til dagen 🤪 Men kanskje mye «jojo» slanking er problemet. Jeg har prøvd for mye, og kroppen liker 1500kcal 😕 Jeg kan ikke komme med mange tips dessverre, men jeg kan dele og si at du ikke er alene. Jeg er i gang igjen. Skal ikke skrive hvor mange kcal jeg spiser, da KG har strenge regler på minimum mengde 😅 Jeg håper at jeg kan få det til denne gangen. Jeg har faktisk ikke en gang mål om å bli tynn, bare litt mindre enn det jeg er nå. Blir så lei når det ikke går. Må kanskje trø til med «10 ukers helvete». Men hvem har tid til det i en hektisk hverdag. Sliter med kronisk sykdom som gjør at jeg har lite til overs etter jobb i tillegg. Jeg heier på deg 💪🏻💙 Anonymkode: 42aac...296 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I halvannen måned nå har jeg prøvd å slanke meg, men resultatet er at vekten øker. Aner ikke hva jeg skal gjøre. I mars måtte jeg avbryte svangerskapet fordi fosteret var alvorlig misdannet. Veldig trist, men tenkte at jeg da skulle prøve å fokusere på noe konstruktivt som vektnedgang. Siden jeg ikke var gravid lenger, lå jo alt til rette for å gå ned i vekt. Rakk å være gravid i tre måneder, la på meg 2 kg. Men, nå veier jeg 2 kg mer enn det igjen. Var 76, nå er jeg 78, snart 79. Jeg er 39, og 165 høy. Vegetarianer. Drikker aldri alkohol, røyker ikke. Har prøvd å spise 2-3 knekkebrød med ost eller kaviar til frokost, lunsj spiser jeg ikke alltid, men kan være alt fra god morgen-yoghurt til et rundtstykke eller en banan. Middag prøver jeg å spise mindre av, f.eks. halv porsjon. I går hadde sønnen min bursdag, og i løpet av dagen spiste jeg tre kakestykker, og da droppet jeg middag for å ikke få altfor store utslag. Men på vekten i dag tidlig hadde jeg altså rast opp i vekt 78 til 78.8 kg.... 2-3 ganger i uka løper jeg på tredememølle, 5 km. Føler at ingenting hjelper. Det eneste som hjelper er vel å faste helt, kun drikke vann og juice en periode? Skjønner ikke dette. Tror at forbrenningen min er veldig, veldig lav etter tidligere slankeforsøk også. Prøvde å slanke meg før graviditeten (den var ikke planlagt), men hadde dårlige resultater da også. En måned og jeg kunne være på samme vekt som før, noen ganger ned en kg på 2-3 uker, men en dag med normal frokost og middag, og vekten raste opp igjen det jeg hadde gått ned. Tok en blodprøve i fjor for å sjekke forbrenning, og den var normal fikk jeg beskjed om. Så jeg aner virkelig ikke hvordan jeg engang skal klare å gå ned så lite som 5 kg.... Det er knapt noen i familien min som er overvektige, så tror ikke jeg er spesielt disponert for det heller. Moren min var normalt slank, pappa var tynn, mine tre søsken er normalvektige. Noen som har kunnskap om dette og vet hvordan jeg kan klare å gå ned, i alle fall 5 kg? Anonymkode: f82f9...504 Ikke fast med juice ihvertfall. Drikker du juice til vanlig? de 3 kakestykkene , har det skjedd før Ila de 2 siste månedene, eller var det et engangstilfelle ? til vanlig spiser du frokost : 3 knekkebrød , lunsj youhurt/ banan eller ingenting, til middag halv porsjon ( av hva?) og det er ALT? hva drikker du, kun vann? Du spiser jo veldig lite og usunt. Du må jo ligge i kaloriunderskudd , så du må se på noe annet. Hva er det du spiser som stagnerer vektnedgangen ? Får du i deg mer enn du tror? Anonymkode: c34db...55e 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 Skaff deg enn app, Lifesum eller My Fitness Pal...da får du oversikt over hva du faktisk spiser og hvor mye du skal ha. Det er motiverende også når lysta på junk kommer. Anonymkode: 3f140...88d 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke fast med juice ihvertfall. Drikker du juice til vanlig? de 3 kakestykkene , har det skjedd før Ila de 2 siste månedene, eller var det et engangstilfelle ? til vanlig spiser du frokost : 3 knekkebrød , lunsj youhurt/ banan eller ingenting, til middag halv porsjon ( av hva?) og det er ALT? hva drikker du, kun vann? Du spiser jo veldig lite og usunt. Du må jo ligge i kaloriunderskudd , så du må se på noe annet. Hva er det du spiser som stagnerer vektnedgangen ? Får du i deg mer enn du tror? Anonymkode: c34db...55e Jeg drikker ikke juice hver dag, men noen ganger i uka. Typisk til frokost. Kake spiser jeg veldig sjelden, og lager det kun til bursdager/spesielle anledninger. Forrige gang jeg spiste kake var tidlig i januar da en kollega fylte 50.... Drikker vann, te, sjokolademelk (iblant drikker jeg det istedet for en porsjon middag, er jo kalorier i sjokolademelk også). Tror jeg ligger langt under 2500 kalorier om dagen ja, men kanskje kroppen er gått i sparebluss? Er det ikke det den gjør om den over tid får færre kalorier enn normalt? Er redd det er derfor jeg sliter med å gå ned. Anonymkode: f82f9...504
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg sender deg mange varme tanker. Jeg sliter jeg også. Jeg fatter ikke at man kan klare å legge på seg når man ligger på rundt 1500kcal til dagen 🤪 Men kanskje mye «jojo» slanking er problemet. Jeg har prøvd for mye, og kroppen liker 1500kcal 😕 Jeg kan ikke komme med mange tips dessverre, men jeg kan dele og si at du ikke er alene. Jeg er i gang igjen. Skal ikke skrive hvor mange kcal jeg spiser, da KG har strenge regler på minimum mengde 😅 Jeg håper at jeg kan få det til denne gangen. Jeg har faktisk ikke en gang mål om å bli tynn, bare litt mindre enn det jeg er nå. Blir så lei når det ikke går. Må kanskje trø til med «10 ukers helvete». Men hvem har tid til det i en hektisk hverdag. Sliter med kronisk sykdom som gjør at jeg har lite til overs etter jobb i tillegg. Jeg heier på deg 💪🏻💙 Anonymkode: 42aac...296 Enig, forstår ikke helt hvorfor jeg legger på meg selv om jeg spiser mye mindre enn normalt. Kanskje det er det at jeg også har prøvd for mye, for mange ganger, og at kroppen forventer færre kalorier enn normalt. Og den minste overskridelse fører til at jeg legger på meg. Jeg blir veldig fortvilet. Jeg er i full jobb også, som lærer, og trenger derfor i alle fall litt frokost. Nå er det mai snart, og jeg har ikke gått ned et eneste kilo, men gått opp 2 kg, på snart to måneder. Tenker at jeg kanskje kun må spise knekkebrød, kanskje det går da. 2 knekkebrød til frokost, middag og et knekkebrød som kveldsmat? Anonymkode: f82f9...504 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vannvekt, syklusvariasjoner, mat i systemet. Det er mye som påvirker. Hvor ofte veier du deg? Jeg liker å veie meg daglig når jeg fokuserer på vektnedgang. Da er det viktig å se trender og ikke enkeltdager. Hvis jeg veier en dag i uken kan jeg være uheldig og veie på en bunn ene uken og en topp neste, og så ser grafen ille ut. Ved daglig veiing ser jeg at trenden er ned selv om det er mange små opp-og nedturer underveis. Og jeg lærer å ikke bli stresset av oppgang, for tiden viser at det er naturlige svingninger på veien mot målet. Kanskje du skal spise litt mer, og få i deg nok proteiner? Forbrenningen kan ikke bli "ødelagt" av slanking, det er en gammel myte. Å være "disponert for overvekt" er også en myte. Det eneste der som er arvelig er et hormon som styrer impulskontrollen som får folk til å spise for mye. Det er ikke kroppen som holder på fett på en annen måte enn resten av befolkningen. Spis nok, og ikke hopp over måltider selv om du har spist kake. Kroppen trenger næringsstoffer selv om den har fått sukker. Anonymkode: b816d...08c Ja, skjønner at vekten kan variere i takt med syklus, vann og annet. Men jeg veier meg altså minimum en gang per dag, vanligvis når jeg står opp, iblant også før jeg legger meg. Så det er ikke så stort rom for overraskelser da egentlig. Er du sikker på det med at forbrenningen ikke blir ødelagt? Tenker jo nettopp at det er det som har skjedd med meg. At kroppen er vant til et kaloriunderskudd, slik at hver minste kalori over "normalen" nå resulterer i at jeg legger på meg. Proteiner, ja, jeg har tenkt på å kanskje spise et egg hver dag, f.eks. til frokost, men ikke alltid jeg har tid på morgenen. Og er egg egentlig en kaloribombe? Anonymkode: f82f9...504
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skaff deg enn app, Lifesum eller My Fitness Pal...da får du oversikt over hva du faktisk spiser og hvor mye du skal ha. Det er motiverende også når lysta på junk kommer. Anonymkode: 3f140...88d Tror jeg er litt motsatt her; har veldig avsmak for slike apper. Virker heller demotiverende, men fint at det fungerer for deg. Anonymkode: f82f9...504
marsvin Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 Noe av grunnen kan være at når kroppen får mindre mat og mindre hyppig måltider, så tenker kroppen at " her kommer det ikke ofte næring" og tar til seg alt som kommer. Jeg har også slitt med å gå ned i vekt, men det som hjalp var faktisk å spise hver 3 time.. ihvertfall ikke hoppe over måltider. Er dessverre velsignet med verdens laveste forbrenning og legger på meg av brødskive med ost, så har vært der selv.. Tok abort i fjor selv, og la på meg veldig fort i etterkant som jeg aldri har gjort før. Mulig at kroppen suger til seg fett som om jeg var gravid fortsatt.. dette fortsatte et halvt års tid før jeg faktisk klarte å gå litt ned igjen.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg drikker ikke juice hver dag, men noen ganger i uka. Typisk til frokost. Kake spiser jeg veldig sjelden, og lager det kun til bursdager/spesielle anledninger. Forrige gang jeg spiste kake var tidlig i januar da en kollega fylte 50.... Drikker vann, te, sjokolademelk (iblant drikker jeg det istedet for en porsjon middag, er jo kalorier i sjokolademelk også). Tror jeg ligger langt under 2500 kalorier om dagen ja, men kanskje kroppen er gått i sparebluss? Er det ikke det den gjør om den over tid får færre kalorier enn normalt? Er redd det er derfor jeg sliter med å gå ned. Anonymkode: f82f9...504 Juice og sjokolademelk må du jo regne med i måltidene. Hva er forskjell på juice og sjokolademelk og godteri egentlig? for det første få oversikt , ikke tro du ligger under 2500 kalorier om dagen, men vær sikker. Ikke lur deg selv med kaloririke sukkerdrikker. kroppen din har nok gått i sparepluss ja. Tror heller du skal få i deg nok næringsrik mat for og få forbrenningen i gang. Anonymkode: c34db...55e 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 Dersom du vet med sikkerhet at du er i kaloriunderskudd, så ville jeg kanskje tenkt at det er noe hormonelt i forbindelse med graviditeten kanskje? Er jo mye rart som skjer med kroppen etter at man har vært gravid. Når det er sagt, så skal du ikke tenke på vekten som vises dagen etter en utskeielse med kake. Jeg har innimellom helger med MYE utskeielser, og mandagen veier jeg da 2kg mer. Tilbake til normale rutiner mandag og tirsdag, og veier da det samme igjen på onsdag Anonymkode: 7677b...a83 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 marsvin skrev (3 minutter siden): Noe av grunnen kan være at når kroppen får mindre mat og mindre hyppig måltider, så tenker kroppen at " her kommer det ikke ofte næring" og tar til seg alt som kommer. Jeg har også slitt med å gå ned i vekt, men det som hjalp var faktisk å spise hver 3 time.. ihvertfall ikke hoppe over måltider. Er dessverre velsignet med verdens laveste forbrenning og legger på meg av brødskive med ost, så har vært der selv.. Tok abort i fjor selv, og la på meg veldig fort i etterkant som jeg aldri har gjort før. Mulig at kroppen suger til seg fett som om jeg var gravid fortsatt.. dette fortsatte et halvt års tid før jeg faktisk klarte å gå litt ned igjen. Nettopp, kroppen legger på seg hvert minste gram virker det som. Tror jeg vil prøve lavkarbo, kanskje det hjelper. Cottage cheese, kesam, epler, gulrøtter....sånne ting. Kanskje det hjelper. Jeg legger og på meg bare jeg spiser en normal frokost med brødskrive med ost på. Fortvilende. Anonymkode: f82f9...504
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #14 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom du vet med sikkerhet at du er i kaloriunderskudd, så ville jeg kanskje tenkt at det er noe hormonelt i forbindelse med graviditeten kanskje? Er jo mye rart som skjer med kroppen etter at man har vært gravid. Når det er sagt, så skal du ikke tenke på vekten som vises dagen etter en utskeielse med kake. Jeg har innimellom helger med MYE utskeielser, og mandagen veier jeg da 2kg mer. Tilbake til normale rutiner mandag og tirsdag, og veier da det samme igjen på onsdag Anonymkode: 7677b...a83 Jeg får se på vekta i morgen igjen, om det er midlertidig den vektøkningen jeg så i dag tidlig. Har til nå i dag spist to knekkebrød til frokost, og tenker å drikke te og spise et eple til lunsj. To knekkebrød til middag igjen når jeg kommer hjem, og kanskje jeg klarer å kun drikke vann som kveldsmat. Anonymkode: f82f9...504
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #15 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Juice og sjokolademelk må du jo regne med i måltidene. Hva er forskjell på juice og sjokolademelk og godteri egentlig? for det første få oversikt , ikke tro du ligger under 2500 kalorier om dagen, men vær sikker. Ikke lur deg selv med kaloririke sukkerdrikker. kroppen din har nok gått i sparepluss ja. Tror heller du skal få i deg nok næringsrik mat for og få forbrenningen i gang. Anonymkode: c34db...55e Ja, det er jo selvsagt kalorier i sjokolademelk. Men liker ikke vanlig melk, så derfor jeg blander det med oboy. Er ikke hver dag jeg drikker det. Det med sparebluss, er det permanent blitt? Har prøvd flere ganger å slanke meg, men blir verre og verre. Kan det hende at kroppen aldri kan venne seg til normal mengde mat/kalorier igjen uten at jeg legger enormt på meg? Anonymkode: f82f9...504
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #16 Skrevet 28. april 2022 Det du beskriver der (i innlegget over) er et helt ekstremt kaloriunderskudd, da kommer du til å å bli veldig sulten, og sannsynligvis gå på en smell. Det er umulig å vite hvor mye du faktisk spiser uten å logge og veie alt. Men det er mye vannvekt, altså. Vekta endrer seg over tid, så egentlig (hvis det ikke stresser deg for mye) bør du veie deg hver dag, og så på søndagen legge dem sammen og dele på sju - så får du gjennomsnittsvekta på en uke. Først da tar du høyde for endringene. Knekkebrød, eple og knekkebrød igjen er veldig proteinfattig (og fettfattig). Prøv å få i deg proteiner, karbohydrater og fett i alle måltider - protein holder deg mett lengre. Hvis du begynner å veie og logge maten - om enn for en liten periode, får du se om du er i underskudd hele tiden. Det er best å være i et lite underskudd, ikke så drastisk som du beskriver. Anonymkode: a76b1...607 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #17 Skrevet 28. april 2022 Jeg tror ikke det er forbrenninga på grunn av jojoslanking som er problemet. Problemet med jojoslanking er jo at man får mer apetitt, ikke at forbrenningen går ned. Kan det være du sniker i deg godis? Når jeg har slanka meg har jeg en tendens til å spise lite hele dagen, men så skeier jeg ut med en 100g sjokoladeplate eller noe, som jo ødelegger hele opplegget. Jeg tror først og fremst vektoppgangen din handler om at du var gravid nylig. Da går forbrenningen ned. Det er ikke sikkert kroppen din har fått med seg at den ikke er gravid lenger. Har du fått vanlig mensen enda? Anonymkode: e142f...784 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #18 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tror ikke det er forbrenninga på grunn av jojoslanking som er problemet. Problemet med jojoslanking er jo at man får mer apetitt, ikke at forbrenningen går ned. Kan det være du sniker i deg godis? Når jeg har slanka meg har jeg en tendens til å spise lite hele dagen, men så skeier jeg ut med en 100g sjokoladeplate eller noe, som jo ødelegger hele opplegget. Jeg tror først og fremst vektoppgangen din handler om at du var gravid nylig. Da går forbrenningen ned. Det er ikke sikkert kroppen din har fått med seg at den ikke er gravid lenger. Har du fått vanlig mensen enda? Anonymkode: e142f...784 Jeg spiser ikke godteri, så kan utelukke det i alle fall. Men ja, kjenner igjen det med økt apetitt. Har ikke fått mensen tilbake ennå nei dessverre. Har ikke tenkt at det påvirker vektoppgang eller nedgang i særlig grad? Fikk negative graviditetstester for et par uker siden, så kan ikke være så veldig mye hormoner i kroppen lenger etter svangerskapet. Anonymkode: f82f9...504
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #19 Skrevet 28. april 2022 Hormonene er i ubalanse lenge etter en graviditet. Etter en fødsel regner man med at hormonene er i balanse ca 6 måneder etter. Ang din situasjon vet jeg ikke. Men det er fult mulig å gå ned i vekt likevel. Du må vite hvor mye du forbrenner og hvor mange kalorier du får i deg. En treningsklokke kan vise ca hvor mye du forbrenner. Apper som my fitness pal og lifesum kan man registrere hvor mye kalorier man får i seg. På nettet finnes det ulike kalkulatorer hvor man beregner hvor mye man bør ligge i underskudd. En kilo fett er ca 7000-7500 kalorier. Det er anbefalt å gå ned mellom 0,5 - 1 kilo pr uke. Du kan spise mye og god mat med et kaloriunderskudd. Du bør også ha et kosthold som inneholder mye god næring for å støtte hormonene. Spis mye grønnsaker, hvitt kjøtt, fisk, noe frukt, nøtter og frø, oljer som Cocos og olivenolje. Få i deg nok proteiner og fett til hvert måltid. Hold deg mest mulig unna mel, sukker, prossesert mat og halvfabrikata, og spis rene råvarer. Styrketrening er også bra. Jo mer muskler, jo mer forbrenner du. Det er også bra med tanke på at du har noen løpeøkter i uken, styrke muskulaturen så får du også mer ut av løpingen. Holder du dette vedlike vil du garantert gå ned i vekt - kaloriunderskudd, riktig næring, rene råvarer og styrketrening. Anonymkode: b892c...8bd 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #20 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg får se på vekta i morgen igjen, om det er midlertidig den vektøkningen jeg så i dag tidlig. Har til nå i dag spist to knekkebrød til frokost, og tenker å drikke te og spise et eple til lunsj. To knekkebrød til middag igjen når jeg kommer hjem, og kanskje jeg klarer å kun drikke vann som kveldsmat. Anonymkode: f82f9...504 Du spiser jo ALTFOR lite 🙄Kroppen din er garantert i sparebluss. Spis oftere, mer og mer næringsrikt, så tipper jeg vekta går nedover 😊 Ps. Leit å høre om aborten ❤️ Anonymkode: 5e0a3...33d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå