AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Yogatimene på Sats er ofte 90 prosent kvinner og en og annen mann, og disse mennene er enten A: Dritgode og fleksible og tydelig interessert i yoga, eller B: Stive, middelaldrende menn som sliter med å stå i hunden og som ikke virker som de helt vet hva de driver med. Jeg må bare spørre, er det noen mannfolk her på KG som har dratt på yogatimene bare for å få sen en liten kikk på jenter i stramme treningsklær? Med det sagt: Jeg mistenker at mange kvinner kommer på yoga litt for å synes også. Anonymkode: d7e72...500
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Nei. Vi går på yoga for mobiliteten sin del. Om vi vil se på fine sexy jenter så er vi ute i styrkerommet. På yogatimene er det jo stortsett bare eldre damer som ikke er noe spes å se på. Anonymkode: 4325f...ad3 4
SlemUlv Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Har du aldri vært ny på yoga selv? Ikke helt visst hva du gjorde? Og fortsatt vært litt stiv, så ting ikke var så lett å gjøre? Jeg har, og jeg har virkelig ikke der for å titte på de andre. 2
TheHairyToothfairy Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 Litt typisk å mistenkeliggjøre deltakelse på en fysisk trening basert på kjønn og antagelse om seksuell gevinst. Derfor er det ikke mange andre menn der. Tenk litt på det. 9 2 2
MuffinStud Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 Jeg tenker at en nybegynner mann er som en nybegynner kvinne. Selv de "dritgode" var også nybegynnere en gang. Ville du synes det var morsomt å være på fremste rad når du sliter med alt? Og jeg tenker du ikke legger merke til nybegynner kvinner på samme måte da de forsvinner i mengden. Jeg tenker at det er noen faktorer som kan forsterke inntrykket at han har forvillet seg inn på feil rom: Nybegynner. Annet kjønn. Brukt minimalt tid på å tenke på antrekk. Treningsbukse/shorts og ikke-matchende T-skjorte. Har ikke en treningskamerat og ingen å prate med før/etter økta. Ja, han har vel fått med seg noe fint å se på underveis. Men det er vel tilfelle uansett? Både i og utenfor yoga. Jeg liker ikke at kvinner sin motivasjon for å delta på "manneaktiviteter" skal seksualiseres, så jeg merker at jeg går litt i forsvarsposisjon her. Samtidig så har jeg lyst til at mine døtre skal kunne oppsøke yoga uten ubehagelig oppmerksomhet. 2
Gjest Paramount Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 Fokus bør være på det store bildet synes jeg, Da er svaret enkelt; de som går på yoga går dit for å øke bevegelighet og for å holde seg i form. Å spekulere i at det finnes unntak i form av noen med fikse ideer er bortkastet tid. Klart at menn lar seg begeistre av fine damer, og kvinner har sjelden noe i mot positiv diskret oppmerksomhet. Verden er normal nok slik. Jeg lar meg lett begeistre av fine damer, og jeg ser dem over alt, på bussholdeplassen, i butikken, på trening, over alt hvor jeg selv ferdes. Å snoke etter aktiviteter for å stalke kvinner i tettsittende klær er helt unødvendig, selv for menn. Herlige jenter finnes over alt.
Skriblerinna Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Synd hvis menn skal måtte bekymre seg for å bli mistenkt for å ha slike hensikter når de prøver seg på yoga. I østen er yoga (eller har i alle fall yoga vært) hovedsakelig for menn. Her i vesten har man seksualisert yoga til de grader, og gjort det til en kvinnelig greie. Det er synd, for er det noe alle trenger, ikke minst menn som gruppe, så er det tilstedeværelse og kontakt med kropp og sinn, som er noe av det yoga fremmer. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 yogaklasser? Du mener vel yogakurs Anonymkode: 26d36...ce1
Veggdyret Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 Har inntrykk av at de "stive og middelaldrende" mennene er de som har fått streng beskjed av lege/kiropraktor om å begynne med yoga, selv om de aldri har hatt interessen. Og at de er skikkelig ukomfortable med situasjonen og ser minst mulig på noen som helst. 5
feliek54 Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Yogatimene på Sats er ofte 90 prosent kvinner og en og annen mann, og disse mennene er enten A: Dritgode og fleksible og tydelig interessert i yoga, eller B: Stive, middelaldrende menn som sliter med å stå i hunden og som ikke virker som de helt vet hva de driver med. Jeg må bare spørre, er det noen mannfolk her på KG som har dratt på yogatimene bare for å få sen en liten kikk på jenter i stramme treningsklær? Med det sagt: Jeg mistenker at mange kvinner kommer på yoga litt for å synes også. Anonymkode: d7e72...500 Jeg har vert mye på yoga. På trening var det bare dametrening. En tid prøvde de med menne trening og da var jeg der, men det ble for få som stilte opp og det ble slutt. Da måtte jeg tilbake til der det kun var damer. Jeg er ikke der fordi det er damer der men det er en viktig trening for meg i tillegg til styrke og kondis trening. Er nesten alltid alene som mann der.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 TheHairyToothfairy skrev (4 timer siden): Litt typisk å mistenkeliggjøre deltakelse på en fysisk trening basert på kjønn og antagelse om seksuell gevinst. Derfor er det ikke mange andre menn der. Tenk litt på det. Det tror jeg ikke så mye på. Jeg vil tippe hovedgrunnen er at menn og yoga liksom ikke er en helt stuerein macho kombinasjon og at det ikke faller mange av dem inn å gå på det. Ellers er jeg helt enig i at ts mistenkeliggjøring er ræva. Anonymkode: ac804...7f4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 En middelaldrende mann i yogaklasse er et ildrødt flagg (medmindre han er homse da). Anonymkode: 49951...a37 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 Dessverre er jo også yogaen blitt seksualisert. I alle jævla ting en del kvinner gjør sammen så innføres det noe tettsittende og seksualisert møkk. Yoga er blitt sånn vise- frem- kroppen-sin-greie. Nå har damene som trener styrke fått for seg at de skal gjøre det med bukser som bokstavelig talt går inn i ræva så det ser ut som de har kledd seg ut som nakne. Jaja. Anonymkode: ac804...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #14 Skrevet 28. april 2022 I andre land drar menn på nakenyoga, noe som er helt greit. I Norge blir en mann mistenkeliggjort om han er med på vanlig yoga. Hjelp, sier jeg bare ... Anonymkode: fb9ae...768 2 1
Nicathv Skrevet 28. april 2022 #15 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En middelaldrende mann i yogaklasse er et ildrødt flagg (medmindre han er homse da). Anonymkode: 49951...a37 Hvorfor det..? Ville bare tenkt at det er flott at han tar vare å kroppen sin. 1
TheHairyToothfairy Skrevet 28. april 2022 #16 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En middelaldrende mann i yogaklasse er et ildrødt flagg (medmindre han er homse da). Anonymkode: 49951...a37 Tanker som dette er ikke et ildrødt flagg, men vandrende brennende varde av tøv 1
FrøkenFri Skrevet 28. april 2022 #17 Skrevet 28. april 2022 Kanskje de rett og slett er der fordi de liker yoga 🤷🏼♀️ Kjedelig å bli stemplet som en gris bare fordi man gjør det man liker. 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #18 Skrevet 28. april 2022 Det blir litt det samme som menn som dukket opp i aerobics-grupper på 90-tallet. Virkelig ikke bra …. Anonymkode: 49951...a37 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #19 Skrevet 28. april 2022 Vil tippe mange av begge kjønn som driver med yoga ønsker effekt på stress, angst og/eller fleksibilitet? Anonymkode: 6c309...8ca
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #20 Skrevet 28. april 2022 Jeg opplevde det en gang at en mann glante veldig mye under en yogatime, men ellers tror jeg ikke det er vanlig. Han var i tillegg utrolig kjekk, så han hadde nok ikke hatt problemer å få seg dame. Anonymkode: ec82c...460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå