AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Hvor ofte bruker du solkrem og hvor mye pleier du å være i direkte sol/sole deg? Selv bruker jeg bare solkrem på morgenen. Pleier å sitte ute litt på morgenen, men resten av dagen er det evt bare korte bilturer. Dersom det er sommer og jeg skal være utendørs på ettermiddagen, så smører jeg meg igjen da. Generelt så prøver jeg å unngå å ha ansiktet i direkte sollys over tid, da jeg har veldig lys hud. Hva med deg? Anonymkode: 8688f...5f3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Solkrem hver dag hele året, soler aldri ansiktet. Er egentlig for utolmodig til å sitte i solen, får bare hodepine😆 Anonymkode: 43e1c...03c 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Jeg skulle prøve å begynne med solfaktor 50, er ute å går tur 1-3 timer om dagen, kun da jeg er ute. Men den solkremen for ansiktet er så tykk og huden under flasser og blir skikkelig stygg med den solkremen, så har gått over til piz buin sin igjen med solfaktor 30. Bruker caps hvis det er midt på dagen. Anonymkode: b0dc1...5d9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 Bruker solkrem hver dag, spesielt vår og sommer. Tar som regel på før jeg forlater huset. Om jeg skal gå tur eller være i solen senere på dagen så smører jeg meg igjen i ansiktet. Har veldig lys hud så må være forsiktig. Soler meg aldri! På stranden sitter jeg under parasoll, ser ikke poenget med å pine seg i solen når jeg uansett ikke blir brun og har større risiko for å utvikle hudkreft. Anonymkode: c51b5...251
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 Bruker solkrem hver morgen og har gjort det det siste året. Men jeg har jobbet ute daglig i 10år så rynkene kommer til å komme fort 😂 Anonymkode: 0a4bb...663
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 Jeg bruker solkrem (faktor 25) i ansiktet og på brystet om morgenen når det er sol, i sommerhalvåret. Soler meg ikke. Men hender jeg setter meg ut i lunsjen og slikt. Bruker aldri solkrem på kroppen i Norge. Er jeg i sterkere sol, som på fjellet, eller utlandet, bruker jeg høyere faktor, og påfører gjennom dagen. Tar ofte en joggetur året rundt, uten solkrem, men løper jo aldri når solen steker på det varmeste. Jeg er lys. Men blir lett brun, aldri brent. Ingen solskader tross at jeg alltid har hatt såpass avslappet forhold til det og er 40+. Og det samme ser jeg hos mine foreldre, som i motsetning til meg soler seg en del. Anonymkode: 12f81...7ee
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Det med å påføre annenhver time er tydeligvis ikke så vanlig her i Norge da Anonymkode: 8688f...5f3
Gjest Lucius Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 (endret) Spf 50 dag ut og dag inn. Har aldri likt å ligge som en pannekake i solen i flere timer. Har jeg ikke annet enn solkrem i ansiktet så påfører jeg det hver andre time. Ellers ikke. Endret 28. april 2022 av Lucius
Curiousine Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 (endret) Når jeg var i tenårene elsket jeg solarium tok 50 min x 4 i uka på det verste. sola meg ute hele tiden å brukte så lav faktor som mulig. Nå er jeg snart 30, er fornøgd med å vere blek hele året (må jobbe veldig for å bli brun så det gidder jeg ikke lenger) . Tar null solarium, soler meg nesten ikke å bruker solfaktor 30- 50 om jeg skal på fjellet, ut å jobbe osv😅 så bruker jeg ansiktskrem med solfaktor 15 vinter halvåret. Endret 28. april 2022 av Curiousine
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 Faktor 50 i ansiktet og 30 på kroppen, Bruker i ansiktet året rundt og har på nytt hver time eller annenhver time når jeg er ute over lengre tid i sok. Ligger jeg å soler meg har jeg caps og solbriller får å få minst mulig sol i ansiktet. Anonymkode: 2f791...9bb
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 Bor på den spanske solkysten, så vi har litt mere sol her. Soler meg aldri, kanskje eventuelt når jeg har besøk fra Norge, men også da minimalt. Er flink til å holde meg ute av solen, og bruker faktor 30-50 når jeg bruker solkrem. Anonymkode: 64e1e...c8a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bor på den spanske solkysten, så vi har litt mere sol her. Soler meg aldri, kanskje eventuelt når jeg har besøk fra Norge, men også da minimalt. Er flink til å holde meg ute av solen, og bruker faktor 30-50 når jeg bruker solkrem. Anonymkode: 64e1e...c8a 😍 Anonymkode: 8688f...5f3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 Bruker aldri solkrem og passer på å få direkte sol på huden hver dag. Selvfølgelig ikke like lett på vinteren å få nok sollys… passer på å ikke overdrive så jeg blir brent. Slitt med dvitamin mangel helt til jeg sluttet med solkrem, heller sunn og frisk med litt mer rynker enn glatt og dårlig form! Anonymkode: 7b52e...9c6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #14 Skrevet 28. april 2022 Har ikke brukt solkrem i år enda, men jeg har heller ikke vært ute for å "sole meg" enda. Bruker vanligvis faktor 30 fra topp til tå. På de dagene der jeg er ute flere timer og sola er sterk smører jeg meg hver 2.- 3.time. Anonymkode: a432f...4e4
Radon Skrevet 28. april 2022 #15 Skrevet 28. april 2022 Bruker faktor 50 fra vår til høst. Bruker ikke noe om vinteren når det uansett ikke er sol på himmelen. Liker å ligge i sola de få dagene det er varmt ute. Da smører jeg meg godt inn i solkrem annen hver time og passer på å dekke til ansikt og bryst.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #16 Skrevet 28. april 2022 Hver dag hele året, og prøver å ta på nytt ca. hver 2-3 time. Er lite i direkte sol da jeg bor i nord, men UV-indeksen kan likevel bli høy pga. nysnø. Anonymkode: c1495...b23
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #17 Skrevet 28. april 2022 Bruker solkrem om jeg skal ut av huset. Skjer dessverre sjeldent. Så jeg bruker ikke solkrem daglig nei. Soler sjeldent ansiktet, men bruker da solkrem om jeg gjør det. Anonymkode: 5830a...18d
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #18 Skrevet 28. april 2022 Bruker dagkrem med spf om vinteren dersom jeg har hatt på syrer kvelden før. Neppe noe vits da jeg er lite utendørs. Soler meg omtrent aldri, men den sjeldne gangen det skjer er det faktor 25. I sommer tenker jeg bruke faktor 30-50 i ansiktet. Er så lite ute at kroppen ikke trenger faktor. Har alltid oppsøkt skyggen 😅🤷♀️ Anonymkode: 99e31...d82
Nilus Skrevet 28. april 2022 #19 Skrevet 28. april 2022 Har blitt flinkere til å bruke solkrem nå. Var overhodet ikke flink før. Kunne sole meg hele dagen uten å bli solbrent ( Ble veldig brun da). Nå tenker jeg bare at jeg har mishandlet huden veldig 🥴🤣
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #20 Skrevet 28. april 2022 Bruker det kun om vår/sommer i ansiktet om jeg skal være ute lenge av gangen. Soler meg aldri, det er SÅ utrolig kjedelig. Pluss jeg mistrives veldig i varmen, så er stort sett inne når sola er på det verste. Og bruker gjerne caps/solhatt så mye jeg bare kan + tynne langerma gensere og tynne bukser. Anonymkode: 9f811...5f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå