Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Min samboer og jeg er 25 år begge to og vi har vært samme i 1,5 år - men kjent hverandre hele livet.

Saken er det at etter mye krangling så har vi slettet hverandre fra absolutt alle sosiale medier og den eneste kontakten vi har utenom når vi er hjemme er på melding, Messenger eller så ringer vi. Finnes det noen der ute som har det sånn i så ung alder i 2022?? 

Jeg føler skikkelig på det, men han orker ikke ha meg der sier han. Han er ekstremt sjalu, og han sjekker meg opp overalt hele tiden. Spesielt snapscore eller hvem jeg følger på Instagram. Jeg begynte jo med dette selv etterhvert siden han gjorde det, og det ble ekstremt toxic. 

vi krangler fortsatt litt noen ganger, men ikke like mye som før - men jeg føler at hele greia er feil. Vi lever i 2022 og burde kunne vise omverdenen at vi er sammen OG tåle å ha hverandre på sosiale medier?

nå skal det sies at han har en historikk med å 1. han har vært emosjonelt utro og han inrømmet det selv. Etter dette har han prøvd å være flink til å fortelle meg hva han skal og hvem han er med og jeg kan ringe han når som helst uten at det er noe problem. 2. han kan være verbalt voldelig og han blir litt skummel om han blir sint. Dette skjer hvis vi får oppheta diskusjoner og han ber meg la han være i fred «hvis ikke klikker det for han».

Vi kan snakke igjen om det senere når han har roet seg, men han er ekstremt vanskelig å komme igjennom til og han avbryter meg nesten alltid før jeg får fullført poenget mitt. Og selvom jeg ikke får fullført det jeg skulle ha fram kan han bli sur over den halve setningen jeg sa eller høre 1 av 4 setninger før han drar det helt ut av kontekst og lager en ny vei i krangelen/diskusjonen. Han sporer meg rett av HELE jævla tiden. Hvordan får man noen til å stoppe med det? 

Jeg tenker på å gå fra han hver eneste dag, men så er han god og snill ellers og jeg faller rett tilbake. Jeg går å håper hele tiden, og det er jo egentlig bare trist. Jeg skjønner jo egentlig hva som er best selv, og jeg er ellers en veldig sterk jente, men her er jeg virkelig svak. Jeg ser liksom ikke for meg livet uten han?  Jeg har vært i et forhold tidligere som varte i 8 år, og jeg følte det ikke sånn da, da var det faktisk myye enklere å gå.. 

noen som har noen innspill og synspunkter?

Kan legge til at jeg har et veldig lite nettverk og familien min bor langt unna. 

Anonymkode: e037e...39b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har vært i forhold, siden barneskolen omtrent, og du vet ikke hvordan det er å være alene.  Tror du hadde hatt godt av å bli kjent med bare deg selv en periode, og kanskje observere hvordan sunne relasjoner ser ut. Som voksen skader det heller ikke å tenke gjennom hvordan du bruker sosiale medier, hvorfor søker man oppmerksomhet, og hvorfor gir man det etc. For mange virker det som om man drar med seg et utall potensielle partnere inn i forholdet, som den andre må takle. 

Anonymkode: 4d707...021

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...