AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Hei! Sist uke hadde sjefen på jobben glemt nøkkel og ringte meg når jeg var på vei hjem så jeg måtte snu og kjøre tilbake. Det er i utgangspunktet greit det, men så ringte hun når jeg var nesten tilbake igjen og sa hun hadde funnet nøkkelen likevel. Det var ganske irriterende fordi jeg hadde ganske lite strøm på bilen og måtte stoppe å lade på bensinstasjon når jeg egentlig hadde nok strøm til å komme hjem i utgangspunktet. Kan jeg kreve at hun betaler for ladingen av bilen? Det koster jo på langt nær det samme å lade hjemme. Jeg var i tillegg ganske sulten så måtte kjøpe mat på bensinstasjonen (som var ganske dyrt, kosta over 100) kan jeg spørre om å få tilbake for det? Tilslutt kom jeg jo også hjem over en time senere enn planlagt, har jeg krav på lønn for den timen? Takknemlig for svar alle kloke kvinner!!! Klem Anonymkode: 41bb4...64e
Rucula Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Jeg tror det lønner seg å være litt raus og fleksibel i lengden. 35
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Du kan vel ikke kreve noe som helst. Men om det tar så lang tid for deg å kjøre til jobb, at noe sånt gjør at du kommer en time senere hjem, så ville jeg sagt til sjefen at jeg ikke kan snu. At hun heller får dra hjem selv og finne nøkkelen. Anonymkode: e404a...db3 9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 Tror du blir sett på som veldig gnien og rigid om du ber om dette. Tviler på at sjefen din da er fleksibel med deg senere. Du måtte ikke kjøpe mat på bensinstasjon. En banan på kiwi koster 5 kr og du sulter uansett ikke ihjel på én time. Anonymkode: 2bf8c...bfa 19
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 Gjør deg selv en tjeneste og lær deg å sette grenser for deg selv dersom noe så basic som dette gjør at du får trusa i krøll. Anonymkode: 07e40...b9c 3
Daria Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 At du hadde lite strøm på bilen og valgte å kjøpe mat, er strengt tatt ikke sjefens feil. En annen gang er det du som havner i omstendigheter som gjør at du trenger at andre hjelper til og er litt fleksible - i det lange løp tjener du mye mer på å ikke gjøre noe ut av dette. 22
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Finnes det virkelig mennesker som er så grien som deg? Altså hallo… Det er mulig å vær litt raus mot medmennesker. Anonymkode: 6eefb...195 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 Hjelpe meg så lite rause folk er. Du hjalp en kollega i knipe, er det ikke litt fint å kunne hjelpe andre innimellom? Anonymkode: bc937...e34 4 1
dagny2022 Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hjelpe meg så lite rause folk er. Du hjalp en kollega i knipe, er det ikke litt fint å kunne hjelpe andre innimellom? Anonymkode: bc937... Endret 28. april 2022 av dagny2022
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 Oj så lite raus. Du måtte ikke bruke over 100 kr på mat. En bensinstasjon har pølser til 30 kr eller noe, det holder til man kommer hjem. Anonymkode: d8cb7...ae2 5
Rosatoast Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 (endret) dagny2022 skrev (8 minutter siden): Hun var jo ikke i knipe siden hun hadde nøkkel selv alikevel 100 kr er ikke mye, og man sulter ikke på litt under 1t. Lurer dog litt på hva du kjøpte siden det ble 100kr. Hamburgertallerken med brus? Det at du valgte å kjøpe mat når du lada bilen, er jo ditt personlige valg. Hvis jeg hadde bodd såpass langt fra jobben som deg, hadde jeg aldri snudd i utgangspunktet. Og det tåler selvfølgelig en sjef eller kollega å høre. Du får tenke litt mer langsiktig neste gang. Endret 28. april 2022 av Rosatoast 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 Du kan kreve kompensert ditt utlegg til lading, så lenge kvittering foreligger. Jeg får inntrykk av at du jobber i butikk eller lignende og ikke er kjent med din arbeidsplass sine rutiner for refusjon av utlegg, så da kan du jo bare spørre lederen din om dette. I tillegg har du krav på lønn for tiden det tok deg. Da vil jeg påstå at tiden du brukte på å lade bilen ikke faller inn under dette, med mindre du ga beskjed om dette til leder og dere avtalte at også denne tiden skulle lønnes. Jeg forutsetter da at det ikke er opplagt, eller at leder hadde eller burde hatt kjennskap til at ekstrakjøringen medførte behov for lading. Anonymkode: c3538...291 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 Jeg er sjef og hadde jeg gjort dette mot en ansatt, hadde jeg uten å blunke gitt en kompensasjon for dette. Hadde det vært en kollega på "lik linje" som deg, hadde jeg gjort det som en tjeneste.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #14 Skrevet 28. april 2022 Denne gangen synes jeg at du kan se litt mellom fingrene, men gjentar dette seg så skriver du overtid Anonymkode: 4a978...4c5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #15 Skrevet 28. april 2022 Rosatoast skrev (9 timer siden): 100 kr er ikke mye, og man sulter ikke på litt under 1t. Lurer dog litt på hva du kjøpte siden det ble 100kr. Hamburgertallerken med brus? Det at du valgte å kjøpe mat når du lada bilen, er jo ditt personlige valg. Hvis jeg hadde bodd såpass langt fra jobben som deg, hadde jeg aldri snudd i utgangspunktet. Og det tåler selvfølgelig en sjef eller kollega å høre. Du får tenke litt mer langsiktig neste gang. Jeg kjøpte en vegetar-rull og cola zero. Anonymkode: 41bb4...64e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #16 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Oj så lite raus. Du måtte ikke bruke over 100 kr på mat. En bensinstasjon har pølser til 30 kr eller noe, det holder til man kommer hjem. Anonymkode: d8cb7...ae2 Problemet er at jeg ikke spiser kjøtt og dermed ikke pølse. Anonymkode: 41bb4...64e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #17 Skrevet 28. april 2022 Takk for tilbakemeldinger skal tenke litt på det. Endel av problemet også er at jeg har veldig faste rutiner og på hverdagene etter jobb ser jeg fast på «Gull eller Gråstein» på tv mens jeg spiser middagen min. Ikke meningen å være en gnien person, er bare tvers i gjennom et rutine menneske som sagt. Anonymkode: 41bb4...64e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #18 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei! Sist uke hadde sjefen på jobben glemt nøkkel og ringte meg når jeg var på vei hjem så jeg måtte snu og kjøre tilbake. Det er i utgangspunktet greit det, men så ringte hun når jeg var nesten tilbake igjen og sa hun hadde funnet nøkkelen likevel. Det var ganske irriterende fordi jeg hadde ganske lite strøm på bilen og måtte stoppe å lade på bensinstasjon når jeg egentlig hadde nok strøm til å komme hjem i utgangspunktet. Kan jeg kreve at hun betaler for ladingen av bilen? Det koster jo på langt nær det samme å lade hjemme. Jeg var i tillegg ganske sulten så måtte kjøpe mat på bensinstasjonen (som var ganske dyrt, kosta over 100) kan jeg spørre om å få tilbake for det? Tilslutt kom jeg jo også hjem over en time senere enn planlagt, har jeg krav på lønn for den timen? Takknemlig for svar alle kloke kvinner!!! Klem Anonymkode: 41bb4...64e Si at du er gjerrig uten å si det? Anonymkode: 2722b...b91 3
Rucula Skrevet 28. april 2022 #19 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Takk for tilbakemeldinger skal tenke litt på det. Endel av problemet også er at jeg har veldig faste rutiner og på hverdagene etter jobb ser jeg fast på «Gull eller Gråstein» på tv mens jeg spiser middagen min. Ikke meningen å være en gnien person, er bare tvers i gjennom et rutine menneske som sagt. Anonymkode: 41bb4...64e 🥹
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #20 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tilbakemeldinger skal tenke litt på det. Endel av problemet også er at jeg har veldig faste rutiner og på hverdagene etter jobb ser jeg fast på «Gull eller Gråstein» på tv mens jeg spiser middagen min. Ikke meningen å være en gnien person, er bare tvers i gjennom et rutine menneske som sagt. Anonymkode: 41bb4...64e Din egen feil som sa "ja" og snudde bilen, du kunne fint sagt "nei, jeg er straks hjemme". Gull eller gråstein går på tv kl 15-16, slutter du på jobb kl 14? Jeg tror ikke noe på deg. Anonymkode: a10dd...60e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå