Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje feil sted å plassere dette, men det får nå så være. Jeg gruer meg sånn. Magen knyter seg, jeg er kvalm og uvel. Våknet opp med angstanfall i natt, den tredje på rad. 
Jeg er fornærmet i saken, og det er ti år tilbake i tid - det er først nå de klarte å matche hans dna mot prøver tatt fra meg etter en voldtekt. Jeg brukte lang tid på å grave ned hele kvelden i en dyp skuff, og den har jeg holdt lukket og låst hele tiden siden - selv når det har vært ting, lyder og bilder som har gitt meg svake flashbacks, jeg har nekta meg selv i å tenke på den skuffen. I morgen må jeg åpne den, og hver eneste lille fiber i hele kroppen stritter i mot. Jeg vil ikke. Jeg er redd for hva det vil gjøre med meg, hvor langt ned havner jeg denne gangen? Jeg har to små barn på 1 og 3, og har heldigvis avtalt med moren min at de er hos henne fra lørdag til søndag, så jeg får hele lørdagen for meg selv. Jeg tror jeg kan trenge det, men aller helst ville jeg vært foruten.
Jeg er redd og engstelig. Jeg skal få høre hva han har sagt i sitt avhør, jeg får vite navnet hans og jeg skal svare på hans forklaringer og svar. Hva om jeg ikke husker? At kroppen min ikke klarer og åpne den skuffen, at den bare nekter plent. Hele voldtekten er bare et stort svart hull, og jeg husker kun bruddstykker av tiden før og tiden etter. Det eneste klare og tydelige minnet jeg har er at jeg sa nei. Alt det andre er bare tåkete og svart… 

Skal ha med meg bistandsadvokaten min og moren min. Føler meg teit som vil ha med mamma, jeg er liksom over 30 og voksen. Burde jo klare meg selv, men akkurat her gjør jeg ikke det.

Jeg bare gruer meg sånn. 

Anonymkode: f044f...39f

• Hjerte 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av. Politiet har profesjonelle folk for slike saker. Og vet hvordan de skal møte deg på en respektfull og hensynsfull måte. 

AnonymBruker
Skrevet

Så ikke gjør det da. La skuffen forblir linket. Slev med dna så er sjansen for at han blir dømt minimal. Du sier selv at du husker lite, tro meg, det kommer til å brukes mot deg. Se på statistikk på hvor mange saker som fører til domfellelse. Jeg hadde sagt til politiet at de kan ta saken hvis de vil, men ikke involver meg. Ihvertfall hvis jeg hadde følt slik du føler. Tror du kommer til å ende opp i et stort sort hull igjen, dine to fine små fortjener bedre

Anonymkode: 3e9d9...4ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så ikke gjør det da. La skuffen forblir lukket. Selv med dna så er sjansen for at han blir dømt minimal. Du sier selv at du husker lite, tro meg, det kommer til å brukes mot deg. Se på statistikk på hvor mange saker som fører til domfellelse. Jeg hadde sagt til politiet at de kan ta saken hvis de vil, men ikke involver meg. Ihvertfall hvis jeg hadde følt slik du føler. Tror du kommer til å ende opp i et stort sort hull igjen, dine to fine små fortjener bedre

AnonymBruker
Skrevet
altius skrev (15 minutter siden):

Slapp av. Politiet har profesjonelle folk for slike saker. Og vet hvordan de skal møte deg på en respektfull og hensynsfull måte. 

Det er ikke det jeg er redd for. Har bare positive opplevelser med de. Jeg bare ønsker ikke å sitte der og rippe opp i den kvelden, det er den delen som plager meg. 

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg skjønner veldig, veldig godt at det er vondt og vanskelig og komplisert å skulle i avhør. Selvfølgelig er det det, når du må tilbake til en kveld som var forferdelig og traumatisk. Og du husker faktisk det viktigste, at du sa nei. 

Jeg ser at brukeren over sier at du kan droppe å dra. Det kan du, men det er bare du som vet om det vil være bedre for deg eller dårligere for deg på sikt. Kanskje er det å gi slipp på hele greia til det beste, og kanskje er det helt feil. Kanskje er det beste å få føle at du har gjort ditt for å få ham bak lås og slå, selv om man aldri har noen garantier for dom. 

Ikke skam deg over å ha med moren din. Det er en flott egenskap at du tar i mot støtte når du trenger det, og det er flott at moren din stiller. 

Jeg ønsker deg alt godt videre. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke det jeg er redd for. Har bare positive opplevelser med de. Jeg bare ønsker ikke å sitte der og rippe opp i den kvelden, det er den delen som plager meg. 

Men det er viktig at han er anmeldt. Selv om han ikke blir dømt. Har han flere slike saker registrert blir det lettere å dømme han ved en senere anledning. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg og dine følelser rundt dette. Kan du be om å vitne i en boks der han ikke ser deg? Og jeg håper du får hjelp av psykolog eller en å snakke med etterpå. Dixi.no foreksempel, du kan ringe dem, de som jobber der har alle blitt utsatt for voldtekt. De har også tilbud om gruppeterapi. Girlpower, har gått der selv for noen år siden. 

Hvis han ikke blir dømt, vil neste anmeldelse føre til dom. Kan hende har han blitt anmeldt tidligere og saken har blitt henlagt. Tror også du har krav på erstatning, vet ikke summen, hvis han blir dømt. Prøv å få frem litt sinne nå. HAN gjorde dette med deg, han fortjener straff og ikke la han gjøre deg nervøs. Han er DRITTEN! 

Vet det er vanskelig, men prøv å snu det til sinne i stedet for engstelse. Sender gode tanker. 

Anonymkode: eecbf...810

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Så ikke gjør det da. La skuffen forblir linket. Slev med dna så er sjansen for at han blir dømt minimal. Du sier selv at du husker lite, tro meg, det kommer til å brukes mot deg. Se på statistikk på hvor mange saker som fører til domfellelse. Jeg hadde sagt til politiet at de kan ta saken hvis de vil, men ikke involver meg. Ihvertfall hvis jeg hadde følt slik du føler. Tror du kommer til å ende opp i et stort sort hull igjen, dine to fine små fortjener bedre

Ts, ikke tro blindt på alt dette. Og det kommer IKKE til å bli brukt imot deg at du ikke husker alt etter så mange år - det blir ikke brukt mot deg selv når det er skjedd nylig. Det er ekstremt vanlig å blokkere ut smertefulle minner fram til man er klar for å jobbe seg gjennom det. Noen ganger forblir minnene borte for alltid. 

Skremmende å se hvordan visse på dette forumet alltid skal forsøke å snakke kvinner bort fra å anmelde, jeg ser det i hver tråd som omhandler overgrep.

Det er hardt å stå i det når man må møte i avhør, og eventuelt i rettsak, men alle jentene jeg har fulgt i disse prosessene, føler seg så ekstremt stolte av seg selv når det er ferdig. For noen er det veldig hardt mens det står på, og for andre er det tyngre etterpå, så jeg anbefaler alltid samtaleterapi for å hjelpe til med sortering av tanker og følelser. De sier ofte at de opplever en helt ny følelse av makt etter å ha stått opp for seg selv. 

Alle er forskjellige, og bare TS kan vite hva som er riktig for henne. Når det gjelder voldtekt hvor DNA er blitt hentet inn natten overgrepet skjedde, så er det langt mer sannsynlig med en dom enn henleggelse. 

• Liker 6
Skrevet

Men du ble vel avhørt like etter hendelsen også? Da har du vel allerede forklart hva som skjedde osv. At de nå har matchet dna forrandrer jo ikke på det du forklarte den gangen? De kan da vel ikke forvente at du husker noe MER nå enn du gjorde da.

Sender varme tanker til deg, du er tøff!

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Worst case scenario - om du sitter der og ikke husker noe eller bare «roter» så sier du ifra på forhånd at dette traumet er noe du har såpass skader fra at alt fra den tiden har vært et svart hull.

Jeg går utfra de har avhørspapirer fra den tiden du anmeldte?

Anonymkode: 6f465...c73

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Worst case scenario - om du sitter der og ikke husker noe eller bare «roter» så sier du ifra på forhånd at dette traumet er noe du har såpass skader fra at alt fra den tiden har vært et svart hull.

Jeg går utfra de har avhørspapirer fra den tiden du anmeldte?

Anonymkode: 6f465...c73

Ja, var i avhør også den gangen, så de bør jo ha det de trenger. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har lov til å ha med din mor. Husk at du var ikke 30 på det tidspunktet, men en veldig ung kvinne. Du skal tilbake til det tidspunktet, og da er det nok godt å ha din mor som tross alt var en stor støttespiller på det tidspunktet

(man har lov å ha med sin mor uansett alder altså)

Anonymkode: 1702d...f51

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for fine ord. Jeg har vært på jobb i dag, var godt å få komme seg en tur dit og legge det litt i bakhodet i noen timer. 

Jeg tror nok morgendagen blir tung, men jeg gleder meg til å bli ferdig. Jeg håper dette er det siste jeg trenger å gjøre i denne saken, og at jeg fra i morgen av nok en gang kan legge den bak meg og begrave ting. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser du allerede har fått mange fine svar og gode råd. Vil bare gi deg en stor klem og si masse lykke til i morgen! Håper det blir en ok opplevelse som vil være til hjelp for å legge den forferdelige hendelsen bak deg 💗

Anonymkode: 86faa...2e3

• Hjerte 1
Skrevet

Hvordan gikk det? ❤️❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk omtrent som forventet. Jeg fikk et par angstanfall underveis, så vi måtte stoppe og ta en pause. Nå er jeg ferdig, og jeg trenger ikke å tenke mer på det her før en evt rettssak. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det gikk omtrent som forventet. Jeg fikk et par angstanfall underveis, så vi måtte stoppe og ta en pause. Nå er jeg ferdig, og jeg trenger ikke å tenke mer på det her før en evt rettssak. 

Du er sterk og jeg heier på deg! ❤️

Hvis du føler på flere flashbacks etc nå i ettertid av avhøret, så vær så snill å ikke nøle med å gå til noe form for samtaleterapi. Det er mange mentale verktøy man kan lære seg som fungerer overraskende enkelt! Sender deg store klemmer ts!

Anonymkode: 7f9ba...08e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du er sterk og jeg heier på deg! ❤️

Hvis du føler på flere flashbacks etc nå i ettertid av avhøret, så vær så snill å ikke nøle med å gå til noe form for samtaleterapi. Det er mange mentale verktøy man kan lære seg som fungerer overraskende enkelt! Sender deg store klemmer ts!

Anonymkode: 7f9ba...08e

Jeg går allerede jevnlig til ei dame på Nok (tidligere Smiso) :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...