AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Del Skrevet 28. april 2022 Det har blitt helt klart nå at samboer har fått kalde føtter og egentlig ikke ønsker å gifte seg likevel. Jeg er ikke noen "bridezilla" med ønske om prinsessebryllup, men vi har jo vært forlovet i snart to år, og planla å gifte oss i sommer. Derfor føler jeg på skuffelse ved at det ikke blir noe av, og er redd for at det blir litt rar stemning i forholdet etterpå. Det er helt greit for meg å fortsette å være samboere, jeg får ikke fra ham selv om han ikke ønsker å gifte seg. Jeg bare synes det var teit å planlegge bryllup for så å trekke seg. Hva hadde dere gjort her? Anonymkode: d942e...772 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #2 Del Skrevet 28. april 2022 Her må du gjøre deg sterk som en kvinne. denne mannen ser ingen fremtid med deg tydeligvis. Vil du bli boende med en slik mann, eller vil du forlate han å være selvstendig og leve det livet DU vil leve? Jeg vet hva jeg ville valgt... Anonymkode: 0f1b5...178 28 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Del Skrevet 28. april 2022 Jeg ville jo forsøkt å finne ut hva som lå bak. Selv hatet jeg bryllupet mit, følte meg forpliktet til å ha et stort fordi familien min så ønsket det og dette var deres eneste sjangse. Så om han føler som meg kan jeg skjønne han trekker seg, men jeg stod i det fordi jeg så virkelig ønsket å gifte meg og mannen også ønsket tradisjonellt nryllup. Da må dere jo finne løsninger for å få hans ønsker om å kanskje ha det mindre med. Hva med bare dere på rådhuset og en mer uformell fest? Men om det ikke er selve bryllupsdagen det handler om ville jeg revurdert forholdet til en som gikk tilbake på giftemål. Jeg ville hatt vanskelig for å stole på hva han virkelig ville når han trakk seg så nært bryllupet Anonymkode: 44185...956 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Fenja Skrevet 28. april 2022 #4 Del Skrevet 28. april 2022 Jeg hadde nok slitt. Vanskelig å gå tilbake til sånn det var før forlovelsen. Hva sier han er grunnen til at han først ville og så ikke? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #5 Del Skrevet 28. april 2022 Var det han som fridde? Da hadde jeg reagert på hvorfor han plutselig ikke vil. Har han gitt noen grunn? Dyrt kanskje? Er han redd for å blande sin økonomi med din? Eller vil han være fri og frank egentlig, men tør ikke å si det? Jeg var også forlovet med samboeren min. Han fridde etter å ha snakket med pappa og greier. Jeg sa ja, men i ettertid har det vist seg at han roter veldig med egen økonomi, og han er ikke flink til å løse uenigheter uten at det blir skriking og stygge ord fra hans side. Så på det grunnlaget har jeg bestemt meg for at jeg ikke kan gifte meg likevel. Vi er fremdeles samboere, men ekteskap krever mer, mener jeg. Kan det være noe av det samme for din mann? Anonymkode: 5ccf7...4aa 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #6 Del Skrevet 28. april 2022 Takk for svar. Samboeren vil verken være fri og frank eller holde økonomien adskilt, da vi allerede har fullstendig sammensmeltet økonomi. Han har ikke gitt noen grunn, og heller ikke sagt at han ikke vil gifte seg, men han unngår alle samtaler om planlegging, og nå rekker vi ikke å gjennomføre til datoen vi satt for bryllupet. Det var for øvrig jeg som fridde. Jeg vil heller ikke forlate ham fordi vi har det veldig fint sammen, er ikke interessert i å bytte ut et godt forhold med en kjip singeltilværelse. TS Anonymkode: d942e...772 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Samboeren vil verken være fri og frank eller holde økonomien adskilt, da vi allerede har fullstendig sammensmeltet økonomi. Han har ikke gitt noen grunn, og heller ikke sagt at han ikke vil gifte seg, men han unngår alle samtaler om planlegging, og nå rekker vi ikke å gjennomføre til datoen vi satt for bryllupet. Det var for øvrig jeg som fridde. Jeg vil heller ikke forlate ham fordi vi har det veldig fint sammen, er ikke interessert i å bytte ut et godt forhold med en kjip singeltilværelse. TS Anonymkode: d942e...772 Han vil ikke være gift. Så den tanken om giftemål hadde jeg bare lagt bort. Anonymkode: 346d8...ed5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #8 Del Skrevet 28. april 2022 Vanskelig, jeg ville nok hatt det litt vanskelig og slitt med forholdet i etterkant av noe sånt. Det eneste jeg kommer på nå, som kanskje kan hjelpe, er å gå til en parterapeut. Feks. høre med familievernkontoret. Også tenker jeg at det er viktig at du er åpen med han om alle følelser og tanker du har rundt at det ikke blir bryllup. Enten de er gode eller negative følelser. Anonymkode: fba7d...bbe 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 28. april 2022 #9 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar. Samboeren vil verken være fri og frank eller holde økonomien adskilt, da vi allerede har fullstendig sammensmeltet økonomi. Han har ikke gitt noen grunn, og heller ikke sagt at han ikke vil gifte seg, men han unngår alle samtaler om planlegging, og nå rekker vi ikke å gjennomføre til datoen vi satt for bryllupet. Det var for øvrig jeg som fridde. Jeg vil heller ikke forlate ham fordi vi har det veldig fint sammen, er ikke interessert i å bytte ut et godt forhold med en kjip singeltilværelse. TS Anonymkode: d942e...772 Høres ekstremt merkelig ut. Jeg vet du lagde en tråd om dette for en del uker siden, har du fortsatt ikke snakket ordentlig med samboeren din om giftemålet og planleggingen? Eller er det slik at du bare legget det "dødt" fordi han ikke deltar, uten å snakke sammen? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #10 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han vil ikke være gift. Så den tanken om giftemål hadde jeg bare lagt bort. Anonymkode: 346d8...ed5 Det har jeg for så vidt gjort allerede. Spørsmålet mitt er hvordan unngå klein stemning i forholdet når ekteskapet faller i fisk. Anonymkode: d942e...772 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Del Skrevet 28. april 2022 Rosatoast skrev (1 minutt siden): Høres ekstremt merkelig ut. Jeg vet du lagde en tråd om dette for en del uker siden, har du fortsatt ikke snakket ordentlig med samboeren din om giftemålet og planleggingen? Eller er det slik at du bare legget det "dødt" fordi han ikke deltar, uten å snakke sammen? Det stemmer. Anonymkode: d942e...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 28. april 2022 #12 Del Skrevet 28. april 2022 Har dere sendt ut invitasjoner? I så fall ber du han ta ringerunden og forklare hvorfor dere trekker dem tilbake - ut over det ville jeg ikke lagt noe mer i det siden det tydeligvis kun er selve bryllupet som er en no go for han, ikke forholdet.. Du kan godt gi det litt tid.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har jeg for så vidt gjort allerede. Spørsmålet mitt er hvordan unngå klein stemning i forholdet når ekteskapet faller i fisk. Anonymkode: d942e...772 Snakk om det. Anonymkode: 346d8...ed5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #14 Del Skrevet 28. april 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Spørsmålet mitt er hvordan unngå klein stemning i forholdet når ekteskapet faller i fisk. Anonymkode: d942e...772 Dere må ha en ordentlig samtale om forholdet og fremtiden. Man løser ikke problemer ved å unngå å snakke om dem. Anonymkode: 82e73...803 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 28. april 2022 #15 Del Skrevet 28. april 2022 Det er ganske vanlig å få litt kalde føtter før man gifter seg, og det trenger jo ikke betyr at han faktisk ikke vil gjennomføre selv om han ikke er så interessert i planleggingen. Er du helt sikker på at han faktisk ikke vil? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 28. april 2022 #16 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det stemmer. Anonymkode: d942e...772 Hva da stemmer? Kan du være litt mer utdypende? Du spør tross alt etter råd og veiledning her… 🥴 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #17 Del Skrevet 28. april 2022 Rosatoast skrev (4 minutter siden): Hva da stemmer? Kan du være litt mer utdypende? Du spør tross alt etter råd og veiledning her… 🥴 Ethvert forsøk på samtale blir feid bort. Vi har ikke sendt invitasjoner, har ikke en gang bestemt hvilket land bryllupet skal være i. Har ikke bestilt ringer eller lokale, ingenting. Jeg har vist ham bilder av blant annet dekorasjoner, kommet med ideer om hvor bryllupet bør feires, preferanser osv. Som regel er svaret "så fint" eller "OK", ferdig. Samtalen utvikler seg ikke videre. Så jeg har faktisk slått meg til ro med at vi bare fortsetter som samboere. Anonymkode: d942e...772 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #18 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville jo forsøkt å finne ut hva som lå bak. Selv hatet jeg bryllupet mit, følte meg forpliktet til å ha et stort fordi familien min så ønsket det og dette var deres eneste sjangse. Så om han føler som meg kan jeg skjønne han trekker seg, men jeg stod i det fordi jeg så virkelig ønsket å gifte meg og mannen også ønsket tradisjonellt nryllup. Da må dere jo finne løsninger for å få hans ønsker om å kanskje ha det mindre med. Hva med bare dere på rådhuset og en mer uformell fest? Men om det ikke er selve bryllupsdagen det handler om ville jeg revurdert forholdet til en som gikk tilbake på giftemål. Jeg ville hatt vanskelig for å stole på hva han virkelig ville når han trakk seg så nært bryllupet Anonymkode: 44185...956 Jeg tenker og føler som deg. Jeg kunne godt ha giftet meg med min samboer, men jeg er absolutt ikke sugen på hele spetakkelet rundt. Samtidig så har jeg vokst opp med en mor og stefar som ikke har vært gift, men hadde verdens mest solide forhold, så jeg ser ikke på ekteskapet som noe mer betydelig enn et samboerskap. Motivasjonen er der rett og slett ikke for å "deale" med alt hva det måtte innebære ved å gifte seg. Kan være samboeren til TS føler på noe av det samme, men ikke er spesielt flink til å formidle seg eller spesifisere nøyaktig hvor skoen trykker. Anonymkode: 49237...c01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #19 Del Skrevet 28. april 2022 Kelsier skrev (6 minutter siden): Det er ganske vanlig å få litt kalde føtter før man gifter seg, og det trenger jo ikke betyr at han faktisk ikke vil gjennomføre selv om han ikke er så interessert i planleggingen. Er du helt sikker på at han faktisk ikke vil? Jeg kan jo ikke være 100 prosent sikker, men å planlegge og gjennomføre 100 prosent av alt alene gidder jeg ikke. Da føles det som om jeg tvinger ham til å være gift. For øvrig er 80 prosent av de påtenkte gjestene hans familie. Anonymkode: d942e...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #20 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker og føler som deg. Jeg kunne godt ha giftet meg med min samboer, men jeg er absolutt ikke sugen på hele spetakkelet rundt. Samtidig så har jeg vokst opp med en mor og stefar som ikke har vært gift, men hadde verdens mest solide forhold, så jeg ser ikke på ekteskapet som noe mer betydelig enn et samboerskap. Motivasjonen er der rett og slett ikke for å "deale" med alt hva det måtte innebære ved å gifte seg. Kan være samboeren til TS føler på noe av det samme, men ikke er spesielt flink til å formidle seg eller spesifisere nøyaktig hvor skoen trykker. Anonymkode: 49237...c01 Vi har bestemt seg for et veldig nøkternt bryllup - kun nærmeste familie og barna. Vi tenkte å ha max 20 gjester, inkludert barn, ha en liten seremoni og en uformell middag. Jeg kan ikke se at vi kan kutte noe mer for å unngå "styr" her. Anonymkode: d942e...772 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå