Gå til innhold

Hvor mange kaker til 30 gjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjestene skal spise middag først. Det er gjester i alle aldre. Tar gjerne forslag til type kaker også :.)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje 3-4 kaker? En av dem burde være langpanne sjokoladekake :) 

Kanskje bløtkake? Gulrotkake? Oreokake? Ostekake? Litt sånne kaker som de fleste liker :) 

Anonymkode: 64e89...83b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når vi har hatt såpass store selskaper har jeg alltid hatt minst 5-6 alternativer, og gjerne supplert med porsjonsstykker, som for eksempel muffins og rullekake.  Noen barnevennlige kaker, og noen for de med litt mer voksen smak.

En sjokoladekake er alltid velkommen, spesielt for barna, og i vår familie er både en frisk pavlova og ostekake selvskrevne kaker på kakebordet.
En helt tradisjonell bløtekake er noe de eldre generasjonene ofte setter veldig stor pris på, og mange liker også kaker av mørdeig, som for eksempel fyrstekake.

Anonymkode: ca7df...d9e

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker minst 5-6 alternativer. Jeg ville i alle fall hatt en stor sjokoladekake (stor fordi dette ofte er den eneste kaken barn vil ha), en marsipankake/bløtkake, en kake med nøttebunn (f.eks. suksessterte), en ostekake, en gulrotkake og noe gjærbakst (prinsessekake er veldig godt). Utover det er Kvæfjordkake/Verdens Beste veldig populært og Pavlova er også godt og friskt. Og selv om du ba om kakeforslag vil jeg legge til at til såpass mange gjester ville jeg i tillegg hatt et fat med oppskåret frukt og hvis flere barn ville jeg også hatt gelé og vaniljesaus fordi det er populært og det tar bare to sekunder å ploppe gelé på et fat og helle sausen i en mugge. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

4 kaker og fruktsalat med krem/is

Anonymkode: 8a8a3...41f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvilket type selskap et det? Bare et familieselskap? Eller noe spesielt som feires?

Ville hatt en enkel sjokoladekake, det spiser de fleste barn. En ostekake eller annen friskere. Gulrotkake er også godt. Ville gjerne hatt minst 3 kaker, men også is/krem som passer til kakene og kanskje fruktsalat/bær. Ellers funker det jo fint med andre ting en bare kaker. F.eks. Cookies.

Endret av Luckiness
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke hatt mindre enn 6-7, minimum. 30 gjester er et «stort» selskap, og ingenting er tristere enn et kjipt kakebord med dårlig utvalg.

Anonymkode: f1a7f...8be

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

4 kaker og fruktsalat med krem/is

Anonymkode: 8a8a3...41f

4 kaker til 30 gjester er for lite!

Anonymkode: 9509a...667

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt minst 10 kaker, spesielt hvis dette er et arrangement av typen barnedåp eller konfirmasjon. 

Anonymkode: 8732c...da1

• Liker 1
Skrevet

5 kaker tenker jeg. 

sjokoladekake 

bløtkake

ostekake

gulrotkake

og pavlova

• Liker 2
Skrevet

5-6 holder i massevis. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at 5-6 kaker holder i massevis, jeg ville valgt sjokoladekake, gullerotkake, ostekake, pavlova og bløtkake (oreokake om du velger 6 kaker). Ellers kan jeg nevne at det kan være greit å ta med en fruktsalat dersom du ikke er 100% sikker på at det ikke er noen veganere eller glutenallergikere der. Evt en sorbet. Da er du sikra at alle får noe :) 

Anonymkode: 38f08...ad3

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville beregnet 2-3 kakestykker på hver person - kaker som tilsvarer 6-7 langpanne bør være bra. Bedre med for mye enn for lite ☺️ Kjedelig hvis man går tom.

Kaker som passer til alle anledninger er:
Sjokoladekake

Gulrotkake

Ostekake

Pavlova

Bløtkake

Kvæfjordkake

Hvis du vet at det kommer noen "sunnhetsguruer" - ville jeg også ha satt fram noen glutenfrie og sukkerfrie alternativer. Mange gode oppskrifter på lavkarbo-kaker, ostekaker på cottage cheese og kesam krem osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt 6-7 kaker, i tillegg til is og frukt, kanskje gele hvis det kommer mange barn. 

Anonymkode: b25b7...dec

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal smake på 2-3 kaker tar jeg små stykker. Men vet du hvor mange kakemomser som kommer? Og hvor mange barn? 

Tror jeg også ville hatt noe gjærbakst også, en kringle, hjemmelaget skolebrød eller prinsessekake eller boller med krem og bringebærsyltetøy. 

Gulrotkake er populært, den ville jeg forsynt meg av først og hadde ikke likt om det gikk tomt for den. Sjokoladekake hvis den er saftig. Ostekake er også godt. Det samme med bløtkake hvis den ikke er for søt. 

4 kaker kanskje og gjærbakst pluss gele med vaniljesaus til barna. Kommer jo an på hvor store former du skal bruke. Er det dåp er det vanlig med kransekake flere steder.  

Anonymkode: aeec3...6db

• Liker 1
Skrevet

En god kringle pleier slå an på de fleste kakebord, hvis man ønsker gjærbakst i tillegg til tradisjonelle kaker. Sjokoladekake er et "must", bløtkake/marsipankake, kransekake pleier være populært, og alle liker vel ostekake :) Jeg tenker at 5-6 kaker holder lenge til 30 personer.

AnonymBruker
Skrevet

Her tror jeg det er forskjell på hvor man kommer fra i landet. Den som foreslår 3-4 kaker kan ikke komme fra Vestlandet iallefall. 
Siden det er gjester i alle aldre høres det ut som dåp/konfirmasjon el. Jeg ville nok hatt 7-8 kaker. 

Anonymkode: d207f...ad4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

30 

Anonymkode: c4113...0a0

AnonymBruker
Skrevet

Kakebordet jeg har planlagt i år:

-kransekake

-designkake med navn (el. marsipankake med bilde etc.)

-daimiskake

-ritzkjekskake med friske bær

-sjokoladekake rundform 

-gulrotkake 

-ostekake

-gulekake

-waleskringle med bær

Anonymkode: 6a7ee...12b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...