Gå til innhold

Må barnet ditt gi beskjed om hvor det er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom din 11 åring skal være med venner hjem, og de finner ut at de går til andre venner eller går til sentrum. Forventer du da at barnet gir beskjed om hvor det går? Slik at du vet at barnet er et annet sted enn der det i utgangspunktet skal være?

Anonymkode: cc6c4...c35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er regel nr 1! 

Anonymkode: 36321...eb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom din 11 åring skal være med venner hjem, og de finner ut at de går til andre venner eller går til sentrum. Forventer du da at barnet gir beskjed om hvor det går? Slik at du vet at barnet er et annet sted enn der det i utgangspunktet skal være?

Anonymkode: cc6c4...c35

Ja, alltid hvis det er andre steder enn hjemme hos noen😅 Her er de stort sett hos en av noen få venner, men skal de andre steder vil jeg vite om det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: c15af...8da

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig.

Anonymkode: dfe6f...12f

Skrevet

Ja, i utgangspunktet. Hvis de bare var "ute" forlangte jeg ikke at hun skulle gi beskjed hvis de gikk fra fotballbanen til sandvolleyballbanen, for eksempel... Men hvis hun hadde gitt beskjed om at de var hjemme hos X, så ville jeg at hun skulle si fra hvis de gikk derfra, og i størst mulig grad hvor. Men at hun skulle måtte ta opp telefonen for å sende en melding hver gang de flyttet seg noen hundre meter ute, det forlangte jeg ikke.

(Skriver i fortid fordi hun nå går på videregående og selv om hun fortsatt er flink til å gi beskjed, så er det litt annerledes med 11-åringer).

• Liker 1
Skrevet

Skal selvsagt gi beskjed hvor han går og han skal ikke gå alene i sentrum. Skal man til byen så skal man ha en grunn for å gå og da med en voksen på slep.

Alt for mange gjenger med små barn i byen som driver med tull.

Min er veldig flink til å gi beskjed så jeg kan ikke klage.😊 Ikke henger han med de som skal løpe rundt i byen heller.

Skrevet

Jeg forventer ikke at han gir beskjed hele tiden, men at han gir beskjed om han skal til venner etter skolen, eller lenger borte.. til sentrum får han ennå ikke lov å reise til uten en voksen. Han er 11

Skrevet

Hvis han sier han skal hjem til venn A etter skolen, men de ender hos venn B forventer jeg ikke at han forteller meg det og jeg forventer heller ikke at han oppdaterer lokasjon hvis han forflytter seg mellom venner. Hvis han hadde ønsket å gå til sentrum eller til storsenteret (har ennå ikke skjedd og jeg synes ikke barn skal henge i byen/på kjøpesentre uten grunn) ville jeg forventet at han ringte og spurte først. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde ikke det da jeg vokste opp, og syns den friheten var fantastisk. Så det er helt greit for meg at jeg ikke alltid vet hvor hun er, at hun og vennene kan dra impulsivt ut, på butikken, skateparken eller på besøk til hverandre. Dessuten har hun har telefon, så om jeg må ha tak i henne så ringer jeg henne bare. Men det er klart vi har regler, som jeg forventer at hun overhoder. Det er for eksempel ikke alle plasser hun får lov til å være, særlig til visse tidspunkt. I tillegg så må hun spørre meg om å dra en plass, om det er så langt unna at hun trenger å bli hentet av meg. 

Anonymkode: 0ec13...f8a

AnonymBruker
Skrevet

Litt ulikt avhengig av hva barnet mitt skal. Helt greit å si «leker ute» og så dra litt rundtomkring, men vanligvis får vi høre hvor planen er å dra. Ofte like viktig at barnet forstår beskjeden om når det skal være hjemme. Har tatt sin tid å få inn at å være hjemme kl 17, betyr ikke å dra fra der man er kl 17….. Ofte kan det være 3 km borte.

Min har riktignok fylt 12, men hun får ta elspark rundt, ta lokaltoget eller buss til større steder for å dra til større shoppingsentre, men da må jeg vite hvor og når.  Som i går tok hun og tre venninner toget og da fikk jeg sms om at de tok toget som gikk 17:xx hjem.  

Anonymkode: 24b1b...eb6

AnonymBruker
Skrevet

Gir beskjed hva de gjør etter skolen pg hvis de drar til sentrum. Men flyr de fra venner til venner trenger de ikke.

Anonymkode: bbb86...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Min 11-åring har en bestevenn som han "alltid" er hos. Hvis han ikke kommer hjem rett etter skolen, antar jeg at han er hos bestevennen. Hva de gjør og hvor de går aner jeg ikke.

Men de har aldri dratt til sentrum, og har heller aldri vært i sentrum alene. Dit må man ta buss, og de har aldri tatt buss alene og har ikke busskort heller. Og de hadde ikke funnet veien hverken fram eller tilbake. Så hvis de vil til sentrum eller på senteret, må de ha hjelp av en voksen til å komme seg dit. De hater jo shopping, så ser ikke helt for meg at det vil skje frivillig.

Anonymkode: 17a84...113

AnonymBruker
Skrevet

Min gutt på snart 14 år gir alltid beskjed 

Anonymkode: ed184...dda

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: d07c3...811

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...