AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Mannen min har i flere år vært fascinert av at klesstørrelsene for kvinner kan variere så mye. Jeg kan kjøpe plagg i str. 42 tre plasser, og få fem forskjellige størrelser. Nå har han for første gang opplevd det selv. Han bestilte et drøss med klær fra Jack & Jones, og nesten alle var betydelig for små. Tre plagg hadde rett størrelse dog. Han ble helt paff og har for første gang sendt varer i retur. Så nå lurer jeg på: Har dere opplevd dette med mennene deres også? Hvilke kleskjeder er upålitelige og har for små klær ift. til angitt størrelse - for menn? Han mener det må være sjeldent, mens jeg tenker det bør da være likestilling her også. 😄 Anonymkode: 55bb7...276
Sofakona Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Kvinner og menn...jeg kan bruke small i en butikk..og m/l i anne. Jeg har en sønn på 10 som er litt stor og han kan bruke str S i en klesbutikk..og må bruke m i Annen. For ikke snakke om barne str..som går etter år. Min 3 åring må bruke klær 6 år...da 3 år kunne nesten passet en 1 åring. Pluss i barne klær er det slim fit..fra 2-14 år er det slimfit 😡😡😡 Er det noe rart i barn og voksne får kropps problem... 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Både jeg og mannen kjøper mest vintage når det gjelder "finere plagg" og dresser. Han har også fått sydd en dress etter mål. Ja, det skurrer veldig i hodet når en kjole fra 1960-tallet som jeg kjøpte i London i størrelse 42 sitter som støpt på meg, men jeg kan handle M og til og med S (36) i norske fast fashion butikker... Det burde selvfølgelig vært så enkelt som cm mål=den og den størrelsen, men sånn er det ikke lenger. Anonymkode: e54d6...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Skjorter og dresser ja, samme størrelse er ikke samme størrelse i virkeligheten. Noen ganger også innenfor samme merke. Regular fit har de fleste merket et eget syn på hva er. Samme med sko. Av sports/ fritidsklær synes jeg Puma jevnt over er en størrelse mindre enn de andre, en XL er en Large hos merker som Nike, Adidas og Champion. Men jeg bruker ofte to collegensere om vinteren og da sitter Puma litt tightere under og de andre merkene brukes over uten å se så baggy ut, som om jeg bruker to av de andre merkene. Det fungerer bra for meg som frysapinne. Så ja, det er en del forskjeller. Hummel og Mizuno har også vært veldig små i størrelsen. Anonymkode: 84e71...18f 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Jeg har en slank sønn på 15 år, som er 178 cm, og han må kjøpe en del klær i str. L. Levis bukse str. 32 i livet, samtidig som han får på seg levis buksa i barnestørrelse. Bestilte t-shirt til han nylig i L, den var alt for kort, jeg er bare 160 cm, og den var kort til meg og. Han har en del joggebukser i S, som sitter romslig på han. Så i klesskapet har han klær fra str. S-XL. Anonymkode: 07338...c64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå