Gå til innhold

Hvor raskt bør man møtes etter match på Tinder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg matchet med en kjekk mann i 50-åra på Tinder før påske. Vi har chattet litt til og fra. Han skrev at vi ikke trenger å stresse med å møtes (betyr at han ikke er så interessert). Nå lurer jeg på om jeg muligens er «for gammel» for ham. Jeg er 37 😅

Han var vel ikke så interessert, da.. 

Anonymkode: 31ccc...b04

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er vel heller for ung for han ville jeg tenkt. Spesielt om du har mindre barn. Vil tro han har eldre barn eller er ferdig med barn? Og har et annerledes liv? Det kan være grunn til at han egentlig ikke ønsker å gå inn i noe med deg, i alle fall ikke noe seriøst. Derfor har han god tid. Det er hyggelig for han å få oppmerksomhet fra ei som er så mye yngre. men det er alt.

personlig vil jeg møte dem straks jeg føler at det er en mann som kan være interessant å møte, dvs når jeg vet vi har nok til felles og at han fremstår som en bra mann. Å chatte lenge gir bare stor nedtur om det ikke er noen kjemi der når man møtes.

Anonymkode: 4e4f3...457

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er vel heller for ung for han ville jeg tenkt. Spesielt om du har mindre barn. Vil tro han har eldre barn eller er ferdig med barn? Og har et annerledes liv? Det kan være grunn til at han egentlig ikke ønsker å gå inn i noe med deg, i alle fall ikke noe seriøst. Derfor har han god tid. Det er hyggelig for han å få oppmerksomhet fra ei som er så mye yngre. men det er alt.

personlig vil jeg møte dem straks jeg føler at det er en mann som kan være interessant å møte, dvs når jeg vet vi har nok til felles og at han fremstår som en bra mann. Å chatte lenge gir bare stor nedtur om det ikke er noen kjemi der når man møtes.

PS: en del menn legger ut bilder som er alt annet enn nye. Ser han ung ut for alderen på bildene så er det gjerne en grunn til det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg matchet med en kjekk mann i 50-åra på Tinder før påske. Vi har chattet litt til og fra. Han skrev at vi ikke trenger å stresse med å møtes (betyr at han ikke er så interessert). Nå lurer jeg på om jeg muligens er «for gammel» for ham. Jeg er 37 😅

Hvordan kan vi si det uten kontekst?  Mange som er på Tinder, ønsker seg jo bare noen å chatte med. Betyr det at de ikke er interessert?  

Kanskje er han bare trygg nok, til å ta det rolig?  

Hvilken indikasjon har du på at alderen din er feil i noen retning?  For min del hadde det vært uaktuelt å satt søket så lavt. M53

Anonymkode: 0f2e8...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Samme kveld. Da dør det ikke ut

Anonymkode: 0652b...b84

AnonymBruker
Skrevet

Og tenk deg motsatt; en mann som stresser med å møtes. Da lukter det desperasjon og turn off lang vei.  Dette vet han.  

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker også at han kanskje tenker at du er litt for ung for han? :) 
Uansett de som jeg virkelig har digget på Tinder, der alt har bare føltes riktig og fantastisk, har jeg møtt etter 1-2 dager. Siste gikk det vel 42-43 timer fra første meldingen til vi satt sammen. :) Det er jo ingen fasit på dette. Jeg bare gjør litt som jeg føler for. ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og tenk deg motsatt; en mann som stresser med å møtes. Da lukter det desperasjon og turn off lang vei.  Dette vet han.  

Desperasjon og turn off fordi man vil møte noen man matcher med med en gang? Er det ikke derfor man er på datingsider, for og faktisk møtes?

Ser ikke hvorfor man skal kaste bort tid på å chatte i evigheter med noen man bare har sett på bilder, og som i tillegg garantert chatter med flere. Det blir mye mer personlig og møtes, og finner raskere ut om det er noen man liker.

Mange som bruker gamle bilder og filter osv på Tinder også. Kanskje den du skriver med ikke ser ut som på bildene engang.

Nei ts, jeg hadde faktisk blitt skeptisk hvis en mann ikke var opptatt av og møtes. Kanskje skjuler han noe, kanskje han er i et forhold, har flere dater (du er kun en i mengden), eller kun ønsker å ha et tidsfordriv osv.... Ser ikke på menn som ikke vil møtes med det første som positivt eller seriøse.

Anonymkode: 8c62f...5a5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Desperasjon og turn off fordi man vil møte noen man matcher med med en gang? Er det ikke derfor man er på datingsider, for og faktisk møtes?

Ser ikke hvorfor man skal kaste bort tid på å chatte i evigheter med noen man bare har sett på bilder, og som i tillegg garantert chatter med flere. Det blir mye mer personlig og møtes, og finner raskere ut om det er noen man liker.

Mange som bruker gamle bilder og filter osv på Tinder også. Kanskje den du skriver med ikke ser ut som på bildene engang.

Nei ts, jeg hadde faktisk blitt skeptisk hvis en mann ikke var opptatt av og møtes. Kanskje skjuler han noe, kanskje han er i et forhold, har flere dater (du er kun en i mengden), eller kun ønsker å ha et tidsfordriv osv.... Ser ikke på menn som ikke vil møtes med det første som positivt eller seriøse.

True story👍Amen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det har vært x antall tråder om dette. Hvor mye chatting, og hvor tidlig møtes. Du representerer det ene ytterpunktet,  og så har du de som gjerne chatter et par uker, og som er flinke til å lære folk å kjenne på den måten.  Problemet oppstår når ytterpunktene møtes, og ikke skjønner den andres motiv. Ingen eier fasit på hva som er best, annet enn for seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det har vært x antall tråder om dette. Hvor mye chatting, og hvor tidlig møtes. Du representerer det ene ytterpunktet,  og så har du de som gjerne chatter et par uker, og som er flinke til å lære folk å kjenne på den måten.  Problemet oppstår når ytterpunktene møtes, og ikke skjønner den andres motiv. Ingen eier fasit på hva som er best, annet enn for seg selv. 

Folk må gjøre det de føler er best, men når det ene ytterpunktet blir fremstilt som desperat og turn off, så var det på plass med en motargumentasjon.

Har selv ikke noe behov for og møtes med en gang, men hvis det drar ut og kun blir med chatting uten snakk om og møtes så synes ikke jeg det er positivt. Man blir ikke kjent på samme måte kun via chatting og bilder.

I ts sitt tilfelle så begynte hun å chatte med mannen før påske, og fortsatt sier han at det ikke er noe stress med og møtes. Hvor interessert er man i å bli ordentlig kjent da? Jeg hadde blitt skeptisk. Han er i tillegg over 50, og faren for at han har lagt ut gamle bilder eller allerede er etablert/gift eller er i forhold kan være tilstede.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Folk må gjøre det de føler er best, men når det ene ytterpunktet blir fremstilt som desperat og turn off, så var det på plass med en motargumentasjon.

Har selv ikke noe behov for og møtes med en gang, men hvis det drar ut og kun blir med chatting uten snakk om og møtes så synes ikke jeg det er positivt. Man blir ikke kjent på samme måte kun via chatting og bilder.

I ts sitt tilfelle så begynte hun å chatte med mannen før påske, og fortsatt sier han at det ikke er noe stress med og møtes. Hvor interessert er man i å bli ordentlig kjent da? Jeg hadde blitt skeptisk. Han er i tillegg over 50, og faren for at han har lagt ut gamle bilder eller allerede er etablert/gift eller er i forhold kan være tilstede.

Du har rett i alt du sier, men det du i utgangspunktet hang deg opp i var det jeg skrev om å stresse med å møtes. Vil du møtes asap, så er det jo ikke stressende, men en ønsket respons. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i allverden tror du at det er alderen din som er problemet når du allerede er så mye yngre enn han? Har du et litt rart syn på det med alder, eller er det han som har det tror du? 

Anonymkode: 27e12...ab5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

er mange år siden jeg var single, men jeg foretrakk det motsatte når jeg skulle bli kjent med noen. Jeg er ganske sjenert av meg, så det å møte noen bare etter kort tid var ikke noe for meg. Jeg trengte først å bli varm ved å bli kjent med personen skriftlig før jeg ville møte dem. (charttet mellom 3 - 5 uker)Det betyr ikke at jeg ikke var interessert, men at jeg danner meg først et viss inntrykk av hvordan personen er ved å chatte en stund. 

Det har for meg stort sett vært en suksess. Alle 3 jeg har vært sammen med inkl den nåværende som jeg er gift med, brukte jeg samme metode på. 

Endret av tussi84
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

kjekk mann i 50-åra på Tinder

Står på lista over ting som ikke finnes!

Anonymkode: 07cf7...84a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (2 timer siden):

er mange år siden jeg var single, men jeg foretrakk det motsatte når jeg skulle bli kjent med noen. Jeg er ganske sjenert av meg, så det å møte noen bare etter kort tid var ikke noe for meg. Jeg trengte først å bli varm ved å bli kjent med personen skriftlig før jeg ville møte dem. (charttet mellom 3 - 5 uker)Det betyr ikke at jeg ikke var interessert, men at jeg danner meg først et viss inntrykk av hvordan personen er ved å chatte en stund. 

Det har for meg stort sett vært en suksess. Alle 3 jeg har vært sammen med inkl den nåværende som jeg er gift med, brukte jeg samme metode på. 

Ja vi har som sagt forskjellige behov.  Jeg er selv sjenert, og hadde derfor fått mer prestasjonsangst av å møte en jeg har skrevet med lenge uten og møte. Hadde vært redd han hadde fått feil forestilling av mitt utseende og personlighet, og det samme motsatt. Man har lett for å danne seg et drømmebilde av en person man ikke har møtt enda, og fortere gjort å bli skuffet.

Men alle må gjøre det som er best for seg selv. Var mest ute etter å motargumentere påstanden om at de som vil møtes fort er desperate.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

For å svare på spørsmålet ditt er det ikke noe fasit på hvor raskt en skal møtes etter chatting. For min del ønsker jeg å møte en date fortest mulig. Kjedelig å være for investert og bruke for lang tid på å bli kjent med noen du egentlig ikke vet hvem er. 

Anonymkode: 1ef9c...e1a

AnonymBruker
Skrevet

1 mnd? MAX

Anonymkode: b1124...092

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha! Men joda, noen FÅ er faktisk ok. Se på Johnny Depp, han er snart 60 og smashing ;)

Anonymkode: b1124...092

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De finnes så absolutt. Denne mannen er over 190 høy, kraftig og godt trent. Utrolig kjekk og jobber i et «matcho yrke».

ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...