Gå til innhold

Katt, fødsel som nærmer seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 
Katten min er drektig, usikker på hvor langt hun er på vei men jeg ser og kjenner godt med liv i magen hennes. 
Har gjort klart et «føde rom» til henne hvor det er stille og hun kan være alene, på rommet har hun fødekasse, mat, vann og toalett. 

Puppene hennes har blitt store og det kjennes ut som de har begynt og fylle seg med melk, har ikke prøvd og få ut noe men det har kommet en klump rundt… 😅

I dag har hun vandret mye rundt og vært veldig rask til utgangsdøren om den åpnes, hun har også vært ganske slapp og sovet mye. Syns hun har blitt litt større/hoven bak, kan også være noe jeg innbiller meg🤔

Noen andre som har hatt en drektig katt og vært med på fødsel?

Hvordan oppførte kattemor seg like før fødsel, noen kjennetegn jeg bør se etter?

6B2B084A-6714-4000-B5EC-55F22B0BFC2B.jpeg

Anonymkode: 69ec7...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sjekk ut kitten lady på youtube. Forhør deg med veterinær om du lurer på noe, google mye og for guds skyld kastrer katten din så fort som mulig. 

Anonymkode: 76347...326

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjekk ut kitten lady på youtube. Forhør deg med veterinær om du lurer på noe, google mye og for guds skyld kastrer katten din så fort som mulig. 

Takk for svar!
Kunne spart deg for det siste 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

http://www.katteprat.net/index.php/topic,31518.0.html Denne er veldig fin. Jeg er oppdretter, og da jeg (eller katta da ;) ) skulle ha sitt første kull for mange år siden printet jeg ut hele greia i tilfelle nettet skulle streike🤣 Kjenner hun som har skrevet der, og hun har veldig god greie på det hun skriver om :) 

Hold kattemor inne både når fødsel nærmer seg, og etterpå. Du vil ikke sitte med et kull nyfødte kattunger som må flaskemates annenhver time fordi mammapus har blitt påkjørt...Mange hunnkatter kommer i løp igjen bare få uker etter fødsel, og da glemmer hun fort ungene hun har, og blir parret på nytt... 

Men, jeg må jo også si at du bør kastrere katten din...

Anonymkode: 17940...cca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Takk for svar!
Kunne spart deg for det siste 🙄

Du har valgt å få et kull på katten din når alle vet hvor mange hjemløse katter vi har og hvor helsefarlig det er for hunnkatter å ikke bli kastrert tidlig nok og i tillegg risiko ved graviditet og fødsler. Jeg tenker den kommentaren bare kom litt for sent jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har valgt å få et kull på katten din når alle vet hvor mange hjemløse katter vi har og hvor helsefarlig det er for hunnkatter å ikke bli kastrert tidlig nok og i tillegg risiko ved graviditet og fødsler. Jeg tenker den kommentaren bare kom litt for sent jeg. 

Jepp. Alt for seint. Jævla uansvarlige katteeiere. Blir så forbanna. 

Anonymkode: 610f6...0e6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær nøye med å holde pus inne nå, og som andre har sagt, ikke slipp henne ut etter fødsel, da kan hun bli drektig igjen raskt og det er ikke heldig for henne eller ungene. Så hold henne inne fra nå til du har kastrert henne.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...