Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har noen utfordringer med en kollega på jobben som jeg tror er veldig interessert i meg. På en jobb fest for et par uker siden ble han ganske full og badet i et basseng på festen, og når jeg gikk ut med håndkle til han viste han med penisen sin. Jeg bare lo det bort og gikk inn igjen. På mandagen når jeg konfronterte han med dette sa han at han hadde på seg en hvit bokser som var blitt gjennomsiktig og at jeg så feil. (Men jeg husker det godt) Senere har han også sett mye på rompa mi og spurt om å få ta på den når ingen av de andre ser på. Jeg har ikke turt å si nei i frykt om at vi skal få dårlig stemning på jobben så jeg har sagt ja de fleste gangene (men sagt at han bare skal stryke og ikke klemme på den) I går når han gikk forbi pulten min sa han at han kunne se BHen min, men jeg tror han tullet. Han er gift men klager ofte på kona si til oss på jobben. Hva er det han vil med den oppførselen? Jeg er redd for å bli sur/si ifra fordi jeg ikke vil ødelegge den ellers fine stemningen vi har på jobben, alle er gode venner ellers og vi har det fint. Er han interessert i meg og hva vil han? Er redd for å si ifra at det kanskje er litt upassende men hva om jeg tar feil og det bare er sånn han oppfører seg mot alle? At han bare er en «sånn» person liksom. Kan jeg be sjefen om å bytte plass så jeg slipper å sitter ved siden av han? Eller blir det for opplagt at jeg gjør det av den «grunnen»? Er ny på jobben så er redd for å oppfattes som en vanskelig person!!!  takk for innspill🙏🏻

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette finnes ikke greit, uansett om han gjør det bare mot deg eller alle jentene pp jobben. Selvfølgelig skal du si ifra. Du kommer ikke til å ødelegge stemningen. Du kan og bør be om å flytte plass. Han er interessert og ved å la han holde på sånn virker det nok for han som du flørter tilbake. Er du ikke interessert må du be han stoppe eller si ifra på en eller annen måte at du synes det er upassende. 

Anonymkode: ced0f...cdd

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han oppfører seg slik at du må si fra så er det han som ødelegger stemningen, ikke du! Du har misforstått hvem som har ansvaret her. Det er ikke deg. Selvfølgelig skal du si fra.

Anonymkode: 01dae...40c

• Liker 5
Skrevet

Er han en sjef? din sjef? 

Han høres ut som en gris. Synes du skal si ifra og ikke la han behandle deg respektløst foran alle andre.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

? Hvor gamle er dere? Hva han vil? Han sier det jo, han vil ta på rumpa di? Si nei, bli sur selvfølgelig. Hvordan kan det ikke ødelegge stemnings (at han spør)? 

Anonymkode: aea93...353

• Liker 2
Skrevet

For en ekkel fyr! Jeg er hadde blitt red for hvordan dette kan eskalere og hva dom blir hans neste handling. Det er helt klart han som behandler deg dårlig og er en ubrukelig kollega, men du blir nødt til å beskyte deg selv. Neste gang han spør om å ta på deg sier du nei, si at du synes det er vanskelig å forholde seg til han når han er en kollega. Synnes du det er veldig vanskelig å si det direkte til han kan du forsøke å skrive en mail hvor du forklarer hvor ubehagelig «oppmerksomheten» hans er. Synes også det er helt innafor å be sjefen om å flytte, det er bra om kollegaen din forstår hvorfor. Forhåpentligvis blir han flau over seg selv og ønsker selv ikke å ødelegge stemningen, det er jo han som oppfører seg dårlig ikke du. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det sjukeste jeg har lest på lenge. Du er altså så konfliktsky at du ufrivillig samtykker til at en kollega kan seksuelt antaste deg fordi du ikke vil lage dårlig stemning?! Hva er det her for noe? Hvordan er det mulig å ha så dårlig selvbilde? Jeg er oppriktig sjokkert. 

Anonymkode: 73951...4ed

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enda et eksempel på hvorfor man aldri skal feste med kollegaer.

Anonymkode: 27b9a...6c1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du turte konfrontere grisen med at han vippet ut snoppen på fest, men du tør ikke si nei når han ber om å få klå?

Anonymkode: 76f2d...3a3

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Herregud. 

Stå opp for deg selv og sett grenser! 

Hva om han vil ha sex, sier du ja da? 

Be han til helvete slutte å oppføre seg som en dust og gi klar beskjed om at du driter i hele fyren. Du er der for å jobbe, ikke for å bli trakassert av han. 

AnonymBruker
Skrevet
dagny2022 skrev (På 27.4.2022 den 23.47):

Senere har han også sett mye på rompa mi og spurt om å få ta på den når ingen av de andre ser på. Jeg har ikke turt å si nei i frykt om at vi skal få dårlig stemning på jobben så jeg har sagt ja de fleste gangene (men sagt at han bare skal stryke og ikke klemme på den)🙏🏻

Hvorfor i alle dager har du latt han få lov til dette? Du kan selvsagt si nei uten og eksplodere og lage dårlig stemning. Faktisk er det han som ødelegger stemningen på jobb ved å oppføre seg sånn ovenfor en kollega.

Anonymkode: 6a9fd...4aa

AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit. Du burde melde det inn til personalansvarlig ASAP. En kollega viste meg sin penis. Jeg møtte han ute på byen og inne på toalettet dro han festen frem. Heldigvis hadde han skamvett. Jeg gikk kontakt av sted og snakket ikke mere med han før mandagen når han kom krypende og skammet seg. Han var livredd for at jeg skulle melde han inn og det var planen men siden han var såpass real når han sa unnskyld lot jeg det gå. 

Anonymkode: 64e15...338

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke greit. Du burde melde det inn til personalansvarlig ASAP. En kollega viste meg sin penis. Jeg møtte han ute på byen og inne på toalettet dro han festen frem. Heldigvis hadde han skamvett. Jeg gikk kontakt av sted og snakket ikke mere med han før mandagen når han kom krypende og skammet seg. Han var livredd for at jeg skulle melde han inn og det var planen men siden han var såpass real når han sa unnskyld lot jeg det gå. 

Anonymkode: 64e15...338

Planen var å melde han inn? Arbeidsgiver har ingenting med hva dere gjøre på fritiden. Arbeidsgiver forholder seg til hva som skjer på jobb, tiden man får betalt for, eller når man er fysisk på jobb, alt annet er ikke arbeidsgivers sak.

Anonymkode: 4887e...8af

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov,latterliggjøring,krenkende innhold,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Han har mest sannsynlig lav IQ. 

Anonymkode: 84652...a6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.4.2022 den 13.28):

Dette er det sjukeste jeg har lest på lenge. Du er altså så konfliktsky at du ufrivillig samtykker til at en kollega kan seksuelt antaste deg fordi du ikke vil lage dårlig stemning?! Hva er det her for noe? Hvordan er det mulig å ha så dårlig selvbilde? Jeg er oppriktig sjokkert. 

Anonymkode: 73951...4ed

Enig i dette. Ts, du må jobbe med selvtillit og det å stå i konflikter. Ikke finn det i ting du egentlig ikke vil, bare fordi du er redd vedkommende skal bli sur på deg. Jeg hadde så dårlig selvtillit i ungdomstiden, men nå er det klart jeg sier i fra.

Anonymkode: d84c3...be2

Skrevet

Har du vært utsatt for overgrep før, for eksempel som barn? Da er det ikke uvanlig å føle at andre har mer "rett" til å ta seg til rette enn man selv har til å si "nei". En følelse av at egen kropp er allemannseie. En følelse av å ikke ha selvbestemmelsesrett over egen kropp, og en følelse av at man selv er skyld i at den andre personen blir sur hvis den ikke får lov til å ta for seg. Akkurat som om grensene blir visket ut. Man blir selvutslettende, sliter med å beskytte seg selv, og føler ikke at man har rett til å sette grenser. Kjenner du deg igjen i dette?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor er folk så innmari konfliktsky i disse dager? 

Her må du rett og slett bare ta grep med en gang. Si fra at om han klår igjen, så klipper du av han fingrene. Og om han vipper fram utstyret, så foreslå å hente en sløv saks. Jeg mener ikke du skal GJØRE dette, men tydeligvis trenger denne idioten å få det inn med teskje. 

AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes meg. Når du sier at det er greit at han stryker på rompa di så lenge han ikke klemmer på den og ingen andre ser det, tror nok han at du er med på leken og ønsker dette. Sannsynligvis har han en forestilling om at du ønsker hans oppmerksomhet. Du må si tydelig fra at dette må ta slutt, umiddelbart. 

Anonymkode: 0316c...ebe

AnonymBruker
Skrevet
dagny2022 skrev (På 27.4.2022 den 23.47):

Hei! Jeg har noen utfordringer med en kollega på jobben som jeg tror er veldig interessert i meg. På en jobb fest for et par uker siden ble han ganske full og badet i et basseng på festen, og når jeg gikk ut med håndkle til han viste han med penisen sin. Jeg bare lo det bort og gikk inn igjen. På mandagen når jeg konfronterte han med dette sa han at han hadde på seg en hvit bokser som var blitt gjennomsiktig og at jeg så feil. (Men jeg husker det godt) Senere har han også sett mye på rompa mi og spurt om å få ta på den når ingen av de andre ser på. Jeg har ikke turt å si nei i frykt om at vi skal få dårlig stemning på jobben så jeg har sagt ja de fleste gangene (men sagt at han bare skal stryke og ikke klemme på den) I går når han gikk forbi pulten min sa han at han kunne se BHen min, men jeg tror han tullet. Han er gift men klager ofte på kona si til oss på jobben. Hva er det han vil med den oppførselen? Jeg er redd for å bli sur/si ifra fordi jeg ikke vil ødelegge den ellers fine stemningen vi har på jobben, alle er gode venner ellers og vi har det fint. Er han interessert i meg og hva vil han? Er redd for å si ifra at det kanskje er litt upassende men hva om jeg tar feil og det bare er sånn han oppfører seg mot alle? At han bare er en «sånn» person liksom. Kan jeg be sjefen om å bytte plass så jeg slipper å sitter ved siden av han? Eller blir det for opplagt at jeg gjør det av den «grunnen»? Er ny på jobben så er redd for å oppfattes som en vanskelig person!!!  takk for innspill🙏🏻

Tror ikke noe på dette her. "Stryke på rompa, ikke klemme. Redd å si nei som vil skape dårlig stemning".  Tuller du eller???? 

Anonymkode: f66c3...876

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...