Gå til innhold

Dumt at det koster mindre for en flaske brus enn en flaske vann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle hamstre litt drikke for å ha på lengre biltur for meg og venninner. Noen liker en brus på bilen, mens jeg foretrekker vann. Tenkte å kjøpe en del av begge. Ser da at på Obs hvor jeg var, at prisen for Pepsi Max var 20kr ca + pant, mens en Imsdal med smak kostet ca 27kr + pant. Vet det er større innhold av vann, men tullete likevel at det skal være såpass mye dyrere.

Det hjelper hvertfall ikke på folks valg om å spise/drikke sunt, når sunne varer er dyrere enn det usunne.

Anonymkode: 192c4...f6f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo strengt tatt ikke nødvendig å betale for vann i Norge. Det koster jo langt mer å produsere den plastflaska med vann, enn det koster for folk å tappe vann på egne flasker fra krana. Og vannet her i Norge er heldigvis, fullt drikkbart rett fra springen! Så at prisen settes høyere enn f.eks. brus gir vel mening - å kjøpe vann på flasker e vel ganske "luksus" her til lands, når vi har det såpass billig i springen. 

Skal sies at det fins mye billigere vann på flaske enn til 27 kr.... usikker på om disse merkene fins på Obs da. Det er jo generelt sett en ganske dyr butikk.

Anonymkode: 22f4d...7a1

• Liker 2
Skrevet

Vann får du fra krana. Bare å fylle opp flasker.

Skrevet

Det heter markedsøkonomi. De setter prisene, og du som forbruker bestemmer om du vil betale eller ikke. Om du synes at 27 kr + pant er for mye, så bare kjøp ikke vann...?

Flytt til Bergen da og slik får du gratis vann ( regn) hele året!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...