AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 Jeg prøver å gå ned et par kilo til sommeren. Trener fire dager i uken, og har det ikke kjempetravelt med å gå ned, så underskuddet er ikke stort.. spiser ca 1800-1900 kalorier per dag, og ligger da i et underskudd på 2-300. Likevel er jeg ganske sulten på kvelden når jeg legger meg. Så sulten at jeg sliter med å sove, selv om jeg nettopp spiste kveldsmat (et rundstykke med godt pålegg og egg eller en liten skål med yoghurt). Våkner gjerne i løpet av natten og kjenner at jeg er sulten også, men gidder ikke stå opp og spise, for så å ikke gå i underskudd. Jeg er en person som trenger relativt mye mat har jeg funnet ut, for å ikke gå sulten på et eller annet tidspunkt i løpet av dagen, selv om jeg spiser sunt. Mye proteiner. Dere som slanker dere - hvordan unngår dere sultfølelse? Er det noe jeg bare må venne meg til i starten, og som går over etterhvert? Anonymkode: 8f055...573
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 Jeg venter lengdt mulig med middagen, spiser den sent for å unngå å bli sulten på kvelden igjen😊 Anonymkode: 7545a...3c7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 Spise middag så sent som mulig ja. Det har ingenting å si når du spiser på døgnet, det viktigste er samlet kaloriinntak. Anonymkode: 496a5...7a1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg prøver å gå ned et par kilo til sommeren. Trener fire dager i uken, og har det ikke kjempetravelt med å gå ned, så underskuddet er ikke stort.. spiser ca 1800-1900 kalorier per dag, og ligger da i et underskudd på 2-300. Likevel er jeg ganske sulten på kvelden når jeg legger meg. Så sulten at jeg sliter med å sove, selv om jeg nettopp spiste kveldsmat (et rundstykke med godt pålegg og egg eller en liten skål med yoghurt). Våkner gjerne i løpet av natten og kjenner at jeg er sulten også, men gidder ikke stå opp og spise, for så å ikke gå i underskudd. Jeg er en person som trenger relativt mye mat har jeg funnet ut, for å ikke gå sulten på et eller annet tidspunkt i løpet av dagen, selv om jeg spiser sunt. Mye proteiner. Dere som slanker dere - hvordan unngår dere sultfølelse? Er det noe jeg bare må venne meg til i starten, og som går over etterhvert? Anonymkode: 8f055...573 Det går over bare du slutter å spise på kveldene så kroppen ikke er vant med å få mat da. Den første uka er hard, men demp med vann med sitronsaft og hold det ut. Sultfølelse er ikke farlig, det er bare et tegn på en usunn vane om å hive inn mye mat på kveldstid. Etter en stund venner kroppen seg til at maten kommer på dagtid. Anonymkode: 93575...ad6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 Jeg blir mer sulten om kvelden hvis jeg spiser karbohydrater til kveldsmat. Prøv å spis noe annet enn brødmat og se hva som skjer. Sultfølelse er ikke farlig og det er noe man kan lære seg å takle. Anonymkode: ba159...2b7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 Jeg tar en gulrot på kvelden hvis jeg blir sulten. Anonymkode: b542d...b27
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Kan du ikke spare litt mat til kvelden? Jeg er ikke noe frokostmenneske, men er alltid sulten på kvelden, så jeg spiser middag ganske sent, og så kveldsmat et par timer etter det. Hadde jeg spist en gulrot eller litt yoghurt bare hadde jeg ikke fått sove av sultfølelse. Enig i at du bør prøvd og spise noe tyngre enn bare karbohydrater så du holder deg mett Anonymkode: e72be...82b 1
Embla Othea Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 Spis heller en proteinrik kveldsmat (cottage cheese med bær og nøtter). Jeg blir fort sulten av brød eller yoghurt, cottage cheese\ omelett\ proteinmat metter lenge. Eventuelt en sen middag.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 Drikk en kopp te. Det hjelper veldig Anonymkode: 813e2...f78
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 Har du mye grønnsaker til måltidene dine? Med mye grønnsaker kan du øke volum uten å øke kalorier. Anonymkode: 348e6...b70 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 Jeg dropper frokost og spiser kveldsmat i stedet. Anonymkode: 20051...23f
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 Det er mitt issue også. Da har jeg funnet ut at det er mye lettere å droppe frokost (som jeg alltid har spist mest av plikt uansett fordi "det er dagens viktigste måltid") enn å legge seg sulten. Selv om jeg spiser en sen middag må jeg ha noe før jeg legger meg. Banan funker godt. Den inneholder magnesium som gir en avslappende effekt. Anonymkode: 51520...44b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå