Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ammer babyen kan han plutselig finne på å kaste seg bakover så han kobles av puppen, han lager en voldsom glefselyd når han gjør dette og det fremstår jo som veldig hissig/sint. 

Er det noe galt med han? Han liker heller ikke at jeg stryker på han, spesielt på hodet og når jeg ammer. Han er 4 uker gammel. 

Anonymkode: 06942...449

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min baby høres ut som en zombie eller reptil med merkelige lyder når hun spiser og koser. Jeg tror det er normalt.

Anonymkode: 4260c...c32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en bekjent av meg som har en baby som blir «irritert» og gjør lignende om mor feks prater i tlf/prater med noen i rommet når hun ammer. Bare tenkt på det som ett hint av personlighet 😛

Anonymkode: a15c8...c70

AnonymBruker
Skrevet

Berøring av bakhodet trigger en refleks hos små babyer som gjør at de slipper puppen. Er ikkje nødvendigvis det som skjer, men greit å vite. :) Min baby hørtest ut som en stork når han spiste i starten! Mykje lyder og bevegelser, vil tru det er heilt normalt. Dei har ikkje heilt kontroll over bevegelsane sine enda, så blir litt armer og bein over det heile 😁

Anonymkode: 07400...bb8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kobles av puppen? 😬 Sier noen forsatt det?

Anonymkode: 807d2...e22

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt med ukontrollerte reflekser. 

Anonymkode: bea25...203

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ehhhh ja, alle som ammer eller driver med amme veiledning.. temmelig normalt utrykk 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt normalt ut, mange rare lyder på de små og det er først nå når babyen min er blitt 6 måneder at han liker når jeg stryker han på hodet😝

Anonymkode: 203b6...bc5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva ville du sagt istedenfor? Faller av? Fjernes? Løsner? :fnise: 

Anonymkode: 6a5cd...8a5

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skulle jeg og til å spørre om. Logger av? Går fra bordet? Hva?

• Liker 6
Skrevet

Kanskje utdrivningen din er kraftig, og at det kommer mye melk som hn ikke klarer å svelge unna? :) 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Når jeg ammer babyen kan han plutselig finne på å kaste seg bakover så han kobles av puppen, han lager en voldsom glefselyd når han gjør dette og det fremstår jo som veldig hissig/sint. 

Er det noe galt med han? Han liker heller ikke at jeg stryker på han, spesielt på hodet og når jeg ammer. Han er 4 uker gammel. 

Kan være fordi du trykker på nakken som gjør at babyens refleks utløses. 
Hva er det som gjør at du tror babyen ikke vil strykes på?

ikke forstyrr babyen i ammingen! Er ho hardt arbeid

Anonymkode: ebcf5...47d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Går jo ann å si "slipper"? Men jeg sier kopler av jeg også😊

Anonymkode: 05adf...38d

• Liker 2
Skrevet

Helt normalt. Babyen min kaster på hodet stadig vekk. - Og høres litt ut som en blanding av en høne og en kolspasient 😄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Babyen min kaster seg bakover og høres ut som hun piper, hveser og drukner. Har veldig kraftig udriving så melka kommer såpass fort at hun setter I vrange tror jeg. Mange rare lyder som kommer, skjer ved hver amming. 6 uker gammel

Anonymkode: 325da...ace

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er det heter, selv om du tydeligvis ikke har fått det med deg. 

Anonymkode: b9b32...d22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 23.17):

Å stryke på hodet mens du ammer virker forstyrrende på babyen. Så det kan jeg forstå.

Den ene sønnen min var også en sånn som kastet seg bakover under måltidene. Tror det er ganske normalt. 

Anonymkode: 0f29f...19e

AnonymBruker
Skrevet

Så rart, babyen her sovner nye fortere hvis jeg stryker over ansikt og toppen av hodet.

Anonymkode: 24e9f...94f

Skrevet

Jeg ville tenkt overproduksjon og/eller stor utdriving. Altså at babyen må kaste hodet bakover for å få unna melken eller få pause. Tegn på dette kan feks være at baby virker sint på puppen.

Det med stryking på hodet er kanskje fordi baby føler seg forstyrret? Er alltid koselig å kose under amming. Men vi hadde vel ikke likt selv å bli strøket på hodet mens vi drakk et glass vann😄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (1 time siden):

Jeg ville tenkt overproduksjon og/eller stor utdriving. Altså at babyen må kaste hodet bakover for å få unna melken eller få pause. Tegn på dette kan feks være at baby virker sint på puppen.

Det med stryking på hodet er kanskje fordi baby føler seg forstyrret? Er alltid koselig å kose under amming. Men vi hadde vel ikke likt selv å bli strøket på hodet mens vi drakk et glass vann😄

Tror det stemmer, hvordan fikser jeg for stor utdrivning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...