Gå til innhold

Hvis mannen din fortalte at han hadde fått jobb i Russland og at han ønsket At du og barna ble med.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobben ville gi han en inntekt på 5 millioner kroner i året( men i rubler). Dere fikk en villa i Moskva og billig vodka. 

Hadde du blitt med?

Anonymkode: ff765...938

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Goodbye hadde jeg sagt da 

Anonymkode: baf1d...971

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nope

Anonymkode: 08c24...03b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri skjedd. Ikke engang før denne krigen hadde det vært aktuelt.

Anonymkode: 740a7...658

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Her har både jeg og mannen jobbet i Russland og vi trivdes der. Vi har planer om å flytte dit igjen en dag dersom det blir mulig. Så jeg hadde bare blitt glad jeg :) 

Anonymkode: d4f84...151

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg verdsetter ytringsfrihet, menneskerettigheter og demokrati. Ønsker ikke at barna mine skal vokse opp i Russland, selv om landet i seg selv er vakkert med mye interessant historie og mange flotte mennesker 

Anonymkode: ef5c3...17d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jobben ville gi han en inntekt på 5 millioner kroner i året( men i rubler). Dere fikk en villa i Moskva og billig vodka. 

Hadde du blitt med?

Absolutt ikke. 

Anonymkode: bf72c...09e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke. 

Og svaret hadde vært det samme før krigen, med en ørliten åpning for å sjekke ut om det kanskje kunne vært en mulighet. Nå er det helt uaktuelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dratt! Studerte i St.Petersburg i 2 år,  og må si det er veldig hyggelige mennesker som bor der! 

Anonymkode: 6e175...4ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han fikk pendle! Det handler ikke om russere, men at det er et autoritært regime. Så det er flere land på lista som det er uaktuelt for meg å flytte til...

Anonymkode: c0fe9...a0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Billig vodka som et argument faktisk🤪

Jeg hadde ikke blitt med.

Anonymkode: 65bbb...e1f

• Liker 11
Skrevet

En villa i Moskva? Jeg hadde lurt på om det feilet han noe ettersom han plutselig ikke klarte å identifisere slike åpenbare epostsvindler. Og så hadde jeg muligens forsikret meg om at han ikke hadde åpnet vedlegget.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En jobb som expat kan være spennende og stimulerende for hele familien, spesielt barna. Jeg ville takket ja på flekken, så lenge det ikke var noe shady business. Det er helt vanlig å få dekket bosted som expat. 

Anonymkode: 9bed9...8a0

Skrevet

For et latterlig spørsmål.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde du blitt med?

Hva skulle jeg jobbe med liksom? 

Anonymkode: a2a9e...e1e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hadde du blitt med?

Nei, uaktuelt. Setter pris på ytringsfriheten. Har det veldig godt i Norge, og her blir jeg :) 5 millioner kroner i året, villa og billig vodka kan aldri erstatte det. Ikke har jeg bruk for 5 millioner og en villa heller :)  For så vidt ikke vodka heller. 

AnonymBruker
Skrevet

HAH! God tur hadde jeg sagt. 

Anonymkode: ae2d6...8e8

Skrevet

Om jeg nå tar utgangspunkt i at mannen min hadde en helt gjennomsnittlig norsk lønn, men et spesielt talent som gjorde at dette var et reelt tilbud:

Hvis det IKKE hadde vært krig, og den lønnen kunne veksles inn i omtrent 5 millioner kroner i etterkant, så hadde vi selvfølgelig pakket sammen ungene og dratt, bodd der noen få år (si 3-4 år, så har vi en grei formue på 15-20 millioner) og så flyttet tilbake. Selv om jeg måtte vært husmor og drevet hjemmeskole for barna, og mistet både pensjonspoeng og ansiennitet på arbeidsplassen, så ville det jo vært verdt det, økonomisk. Hadde ikke ønsket å bo der på livstid, så ville dratt tilbake så fort vi bikket over fra "vi klarer oss økonomisk resten av livet" til "oi nå svømmer vi i luksus" - sistnevnte ønsker jeg verken for meg selv eller for barna mine.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå vil jeg tro han hadde tatt den diskusjonen før han eventuelt hadde søkt på en jobb i Russland…. Ikke etter at han fikk jobben…

Jeg vet ikke, men ikke sånn dagens situasjon er nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hadde du blitt med?

Må søke opp hvilken livsstil standar 5mill kronwr i rubler kan gi først. Men er det upper middelclass eller høyere, ja lett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...