Gå til innhold

Kan jeg stole på legen ang måten å ta medisin/hiprex på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går på hiprex for å forebygge urinveisinfeksjon, legen har skrevet at den skal tas til mat,men på pakningsvedlegg står det at den kan ta med eller uten mat.

Noen som har peiling på det.

Har fått ny lege,så blir litt bekymret ,kan jeg stole på at hun kan jobben sin ,når hun sier den må tas til mat,så tre ger man det ikke??

Anonymkode: 706b5...147

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følg det legen sier

Anonymkode: 888f3...797

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har hiprex på blå resept. Har tatt den uavhengig av mat :)

AnonymBruker
Skrevet
chi skrev (12 minutter siden):

Jeg har hiprex på blå resept. Har tatt den uavhengig av mat :)

Blir forvirra nå legen sier den må tas til mat.når det står i pakningsvedlegget at man kan ta det med eller uten mat..

Tenker hva annet feil gjør hun,sier det noe om henne som lege ,eller er det meg som overreagerer?

Skrevet

Du kan jo spørre henne? Si at du er litt forvirret over at hun sier én ting mens pakningsvedlegget forteller noe annet?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
chi skrev (5 minutter siden):

Du kan jo spørre henne? Si at du er litt forvirret over at hun sier én ting mens pakningsvedlegget forteller noe annet?

Tror du hun er en dårlig lege om hun tar feil?

AnonymBruker
Skrevet

Tipper hun har anbefalt det for å redusere gastrointestinale bivirkninger. Slapp av og god bedring!

Anonymkode: 5001f...257

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet for en mistenksomhet :P

Pakningsvedlegget sier det fordi det går greit/ikke er farlig å ta dem både ved og utenom mat.

Legen din vet mer om din spesifikke situasjon/tilstand enn de som har laget legemiddelet eller pakningsvedlegget. Dermed anbefaler legen deg å ta dem ved måltid, fordi det vil være best for deg i din situasjon.

Anonymkode: 27d90...0b6

• Liker 11
Skrevet

Hiprex er surt. Noen føler at det hjelper å ta den med mat, man får ikke den sure følelsen/sure oppstøt. Legen har vel erfaring med at pasientene som tar den med mat slipper dette.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Herlighet for en mistenksomhet :P

Pakningsvedlegget sier det fordi det går greit/ikke er farlig å ta dem både ved og utenom mat.

Legen din vet mer om din spesifikke situasjon/tilstand enn de som har laget legemiddelet eller pakningsvedlegget. Dermed anbefaler legen deg å ta dem ved måltid, fordi det vil være best for deg i din situasjon.

Anonymkode: 27d90...0b6

Selvfølgelig er ts mistenksom. Hun er jo mye smartere enn en lege som har 12 års utdannelse. Ts har jo lest pakninsvedlegget! Sikkert googlet litt også. Dr. Google er mye smartere enn et menneske

Anonymkode: 888f3...797

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Legen min ga meg også beskjed om å ta ibux med mat selv om man ikke MÅ det. Det er for å prøve å unngå bivirkninger som magesår osv. lengst mulig. Høres ut som du har en fornuftig lege :) 

Anonymkode: bd842...39d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spør farmasøyten neste gang du er på apoteket. Han/hun gir deg råd, og kan forklare for deg. De har lang utdannelse, og det er jobben deres å veilede pasienter. :) 

Anonymkode: 798f7...945

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok fordi legen din har erfart at pasienter kan få sure oppstøt av medisinen dersom den ikke tas med mat, og da er det 'tryggere' å anbefale med mat. 

Anonymkode: 3e8a4...cf6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar Hiprex morgen og kveld og har aldri hørt noe om med eller uten mat. Les i felleskatalogen på nett, under arkfanen fk.tekst, evt spør farmasøyt eller lege hvorfor du har fått den anbefalingen 

Anonymkode: 87727...c2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spør farmasøyten neste gang du er på apoteket. Han/hun gir deg råd, og kan forklare for deg. De har lang utdannelse, og det er jobben deres å veilede pasienter. :) 

Anonymkode: 798f7...945

Farmasøyten kjenner ikke journalen, og skal ikke overprøve legens vurdering. 

Anonymkode: be678...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...