Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Verden er ikke alltid som vi ønsker oss den, men hva tenker dere er en "perfekt" situasjon før man får barn? Hva burde man prøve å sikte mot?

Noen av mine tanker om et godt utgangspunkt:

1) Kjæreste man har vært sammen med i minst 2 år, vært samboer med i minst 1 år.

2) Enten du eller partner har en jobb som føles trygg og dere trives i, eventuelt at dere har myyye penger.

3) Trygg boligsituasjon. Aller helst at man eier bolig.

4) God helse på minimum deg eller partner.

5) Mellom 25-35 år for kvinner, 25-39 år for menn.

Anonymkode: e0e9f...f09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener forresten man kan være gode foreldre uten disse tingene. Men at dette er et trygt utgangspunkt, og om man skal bryte noen av disse "reglene" burde man ha reflektert rundt det først.

AnonymBruker
Skrevet

Et stabilt forhold med god kommunikasjon, og partneren din må være tålmodig og snill. Mange forhold rakner etter at man får barn nettopp fordi de ikke er modne nok for foreldrerollen og det er en stor prøvelse med mangel på søvn, egentid og skriking i ørene.

Anonymkode: adc9a...76f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En perfekt situasjon for meg ville vært:

Eie bolig

Ha førerkort + eie egen bil

Begge to må ha fast jobb

Hadde det vært opp til hva vi har lyst til hadde vi fått barn for lengst, men jeg er under utdanning. Det er altså fast jobb og egen bil som mangler her.

Anonymkode: afff5...65f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minimum 5 år sammen. Gift. Over 25 år. Eier bolig og har stabil jobb. 

Anonymkode: 2ccce...86f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du mistet meg på punkt 3.

Anonymkode: 01760...f4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Verden er ikke alltid som vi ønsker oss den, men hva tenker dere er en "perfekt" situasjon før man får barn? Hva burde man prøve å sikte mot?

1) Kjæreste man har vært sammen med i minst 2 år, vært samboer med i minst 1 år.

2) Enten du eller partner har en jobb som føles trygg og dere trives i, eventuelt at dere har myyye penger.

Ikke helt enig i dette. Passer jo egentlig bra å bytte jobb etter permisjon. Er viktigere å ha god utdanning/kompetanse som gir gode jobbmuligheter.

Anonymkode: 3e87a...cb3

AnonymBruker
Skrevet

Hva har å være gift med det Å få barn? Blir man bedre/tryggere foreldre av å stå foran en masse mennesker, si noen ord og signere et papir?

Anonymkode: 4386a...e0d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke helt enig i dette. Passer jo egentlig bra å bytte jobb etter permisjon. Er viktigere å ha god utdanning/kompetanse som gir gode jobbmuligheter.

Anonymkode: 3e87a...cb3

Det er greit å vite at man liker og greier å gjennomføre minst én jobb. Kjenner de som for eksempel har blitt lektor eller sykepleier, men ikke takler jobben. Det er fint å ha noe å falle tilbake på og ikke risikere at man vil få og takle til en jobb man har null erfaring med.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker du at trygg bosituasjon ikke hjelper? Dette mener jeg ikke er krav for å få barn, men svært positive ting. Jeg tenker at å flytte mye rundt, spesielt i skolealder vil kunne være krevende for barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker forholdsmessig at dere har klart dere gjennom utfordringer tidligere. Er forholdet ferskt så kan det jo hende man bare har vært gjennom oppturer sammen.
Det å få barn er oppturer OG nedturer. Man må tåle at kjærstelivet blir satt til side, kanskje orker du ikke ha sex så ofte, kanskje er du ikke gira på kos en gang. Dere må tåle at dere skal leve i en unntakstilstand i 1-2 år ca. Kommer an på hvordan barnet er.

Er veldig glad jeg ikke har en mann som ble sur og grinete dersom jeg ikke orket å gi han oppmerksomhet. Jeg hadde kanskje tilbrakt dagen min med en baby som bare ville amme eller sove på meg. Når dagen endelig tok slutt og han sovnet i sengen min var jeg VELDIG klar for å bare få være i fred!! Det siste som fristet var en mann som ville ha kos og sex :ler: 

Anonymkode: 0fc8e...81f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du er en av de som mener å leie og all den usikkerheten det medfører, er helt greit? Flytte stadig og aldri få et ordentlig fotfeste? Trist

Anonymkode: bf5cb...74a

AnonymBruker
Skrevet

Så da burde ikke jeg blitt gravid da. Jeg er 40 år. Har mann, en god jobb, hus, to biler, en båt. Jeg og mannen har vært sammen i 14 år 🙄

Anonymkode: 2ba9c...451

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trygg inntekt og stabilt forhold. Synes ikke det trenger å ha vart så lenge, man ser fort hva som funker. Gjør mannen husarbeid? Stiller han opp hjemme? Klarer man å kommunisere hensiktsmessig, eller krangler man? Har man et positivt sexliv? Kan man stole på hverandre? Er mannen et godt farsemne? En selv kjenner man godt og vet hvor lenge bør vente ;)

Anonymkode: ea529...4e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighet mellom foreldrene.

Barn trenger kjærlighet mer enn noe annet❤ 

Anonymkode: 8f491...01d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nok kjærlighet og tid til å ha barn holder lenge. Ingen er perfekt og ingen vet hvordan livet videre blir uansett. Slutt å tro at perfekte liv finnes, du blir psykotisk av det. 

Anonymkode: 10f5f...b00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trygg og stabil økonomi. 
Trygt og stabilt forhold. Vært sammen flere år og bodd sammen flere år. 
Trygg og stabil bosituasjon 
Jeg mener også at man bør være klar for og ha lyst på  familieliv. Det er ikke lenger bare meg. En bør være ferdig med fest hver helg, man vrir seg ikke i smerte i tanken på å bruke helga på bleieskift eller på å lære barnet sitt å sykle. Om du forstår. Det gjelder begge to. 

Anonymkode: 274c2...a8e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Trygg inntekt og stabilt forhold. Synes ikke det trenger å ha vart så lenge, man ser fort hva som funker. Gjør mannen husarbeid? Stiller han opp hjemme? Klarer man å kommunisere hensiktsmessig, eller krangler man? Har man et positivt sexliv? Kan man stole på hverandre? Er mannen et godt farsemne? En selv kjenner man godt og vet hvor lenge bør vente ;)

Anonymkode: ea529...4e6

Nei helt uenig. Det kan ta tid og en bør gjerne ha støtt på et par utfordringer før man vet dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har å være gift med det Å få barn? Blir man bedre/tryggere foreldre av å stå foran en masse mennesker, si noen ord og signere et papir?

Anonymkode: 4386a...e0d

Er faktisk noen lover og regler som inntrer som gift kan være nyttig. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Så da burde ikke jeg blitt gravid da. Jeg er 40 år. Har mann, en god jobb, hus, to biler, en båt. Jeg og mannen har vært sammen i 14 år 🙄

Anonymkode: 2ba9c...451

Leser du ikke hva jeg skriver? Jeg skriver hva jeg tenker er den perfekte situasjonen. Jeg sier veldig tydelig at dette ikke må være på plass for å få barn, at man kan være god foreldre uten disse tingene. Dessuten er det kun én ting som jeg mener er suboptimalt med din situasjon. Hvorfor lista du opp alle disse andre tingene om det ikke var for å kompansere?

Du er jammen flink til å bli fornærma. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...